آمیار24
6620
1+
بنر زیر رسته

گلس گوشی موبایل چیست و چه فوایدی دارد؟

 

 

انواع گلس گوشی موبایل را به عنوان محافظ صفحه نمایش برای دستگاه های تلفن همراه دیده اید. فروشگاه های لوازم جانبی گوشی، انواع مختلف بهترین گلس را می فروشند اما اینکه گلس چیست و چه کارایی دارد؟ برای تعویض گلس گوشی موبایل و روش نصب آن سرویس خدمات آنلاین آمیار 24 همراه ما باشید.

 گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24

گلس گوشی موبایل، محافظ شیشه ای موقت برای دستگاه های تلفن همراه است و از نظر ظاهری کاملاً شبیه محافظ های پلاستیکی است. تفاوت چشمگیری بین صفحه ی شیشه ای استاندارد موبایل و گلس گوشی موبایل وجود دارد و این تفاوت به  نحوه ی ساخت آنها برمی گردد.

 

تفاوت گلس گوشی با صفحه شیشه ای موبایل چیست؟

گلس گوشی موبایل با حرارت دادن و سپس به سرعت خنک کردن مواد ساخته می شود و در نتیجه ماده ای که حاصل می شود، ساختار جدید دیگری به وجود می آورد که می تواند محافظ بسیار مطمئنی برای گوشی شما باشد. این گلس از چندلایه مواد تشکیل شده که استحکام زیادی دارد. درصورتی که صفحه ی شیشه ای استاندارد موبایل اینطور نیست و با ضربه خوردن به راحتی می شکند.

به لطف مقاومت در برابر حرارت، گلس گوشی موبایل، آسیب دیدن گوشی شما در دمای بالاتر را کاهش می دهد. همین طور در مقایسه با صفحه ی استاندارد شیشه ای موبایل، گلس گوشی خراشیده نمی شود و آسیب نمی بیند. گلس گوشی پنج برابر ضخیم تر از صفحه ی شیشه ای استاندارد موبایل است و بنابراین محافظت بهتری در برابر شوک ایجاد می کند.

 

گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24 

فواید گلس گوشی موبایل

فواید گلس گوشی موبایل یکی دو مورد نیست و موارد متعددی را شامل می شود.

اما سعی کرده ایم به طور خلاصه مهم ترین فایده ها را با هم مرور کنیم.

 

·       شبیه آینه عمل می کند.

گلس گوشی موبایل، زیبایی خاصی به موبایل شما می بخشد. گلس صفحه نمایش مثل یک آینه عمل می کند و وقتی که صفحه تلفن خاموش است، سطحی شبیه به آینه ایجاد می کند. و این یکی از مزیت های جدید گلس گوشی موبایل است؛ آینه ای که به صاحبان تلفن های هوشمند اجازه می دهد تا از تلفن های خود به عنوان یک آینه استفاده کنند.

·       ضد تابش نور و مراقب چشمان شماست

گلس گوشی موبایل تابش نور را کاهش می دهد. گلس ضد تابش خوبی است و از تابش زیاد نور صفحه نمایش جلوگیری می کند و با پخش کردن نور در اطراف مانع از اذیت شدن و خسته شدن چشم شخص استفاده کننده از گوشی هوشمند می شود. گلس گوشی موبایل همچنین باعث بازتاب مناسب نور و بهبهود دید در صفحه نمایش گوشی می شود.

 

 گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24

·       حرکت انگشتان روی گوشی را آسان می کند

گلس گوشی موبایل، مانع از چسبیدن انگشتان می شود. گلس صفحه ای بسیار شفاف است و طوری ساخته شده که در وضوح صفحه نمایش گوشی موبایل، بی تاثیر باشد. گلس گوشی موبایل به دلیل نازک بودن، سطحی صاف و براق ارائه می دهد که کاربران می توانند به راحتی بدون چسبیدن انگشتانشان روی آن مانور بدهند.

 

·       جلوی لکه ها می ایستد

گلس گوشی موبایل در برابر اثر انگشت مقاوم است. گلس ها از یک روکش لیپوفیک ساخته شده اند که چربی پوست را دفع می کرده و در برابر اتصال اثر انگشت و لک ها مقاومت میکند. نامرئی شود. کاربران تلفن همراه می توانند بدون نیاز به تمیز کردن مداوم، صفحه های خود را در هر لحظه تمیز و کاملاً تازه نگه دارند.

 

·      جلوی گرد و غبار را می گیرد

گلس گوشی موبایل می تواند خاک را دفع کند. سطوحی مثل صفحه های تلفن همراه  که به طور معمول در معرض لمس قرار می گیرند؛ معمولاً گرد و غبار محیط را به حود جذب می کنند اما با استفاده از یک گلس گوشی موبایل می توان آلودگی صفحه نمایش را به حداقل رساند و درخشش خاصی به آن بخشید.

 

مادربورد-مادر بورد ها در کامپیوتر چه وظیفه ای دارند؟-آمیار24

         گلس ها از آب فراری هستند

       گوشی موبایل  حاوی پوششی است که آب و گریس را دفع می کند و باعث می شود کاربران از ظاهر تلفن خود راضی باشند. لایه سطح آب گریز آن مانع از تشکیل لکه های آب شده و باعث تمیز ماندن صفحه می شود.

 

         حفظ سلامت چشم و خوانایی

 گلس گوشی موبایل می تواند از آسیب اشعه ی UV یا همان فرابنفش جلوگیری کند. در واقع گلس ، اشعه های نور را می شکند و باعث کاهش بازتاب در زمان عبور نور از سطح تلفن می شود. گلس گوشی موبایل با استفاده از فیلترهای پرتوهای UVB، از تابش پرتوهای فرابنفش به چشم کاربر تلفن همراه جلوگیری می کند. همچنین با از بین بردن انعکاس تابش نور خورشید در چشم شخص، خوانایی صفحه نمایش را بهبود می دهد.

 

 

 

گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24

انواع گلس گوشی موبایل در بازار

گلس های تلفن همراه انواع مختلفی دارند که بنابر کارایی آن تقسیم بندی می شوند.

 

      گلس شیشه ای

مزیت گلس شیشه ای مقاومت بیشتر در برابر ضربه است و این به دلیل ضحامت و قطر بیشتر نسبت به بقیه گلس هاست.این نوع گلس، انعطاف پدیر هم نیست و موقع نصب روی گوشی بدقلقی نمی کند.

در کنارهنر گلس های شیشه ای، عیبی هم هست و آن اینکه چون ضخامت بیشتری در حدود 2 و نیم میلیمتر دارد از نظر بصری نسبت به باقی گلس ها زیبایی کمتری دارد.

نکته دیگر هم اینکه برای گوشی هایی که گوشه های منحنی دارد مناسب نیست و با صفحه اش جور نمی شود.

 

    گلس پلاستیکی

ضخامت گلس پلاستیکی از نوع شیشه ای بسیار کمتر است و تقریبا روی صفحه نمایش تلفن تان قابل تشخیص نیست. مهمترین عیب گلس های پلاستیکی، کدرتر بودن است که طبیعتا نور کمتری هم از سطح گوشی به بیرون منعکس می کنند.

 

     گلس امنیتی

 

گلس امنیتی از جمله گلس های  پرطرفدار گوشی تلفن همراه است که علاوه بر محافظت از صفحه نمایش تلفن همراه، اطلاعات شما را هم محافظت می کند. این گلس گوشی با کاهش زاویه دید، قدرت نمایش اطلاعات را محدود می کنند تا اگر کسی در اتوبوس و مترو یا محل کارتان کنارتان نشسته و شما می خواهید با تلفن همراه تان پیام  بفرستید و اطلاعات شخصی تان را چک می کنید، چیزی به خارج از گوشی درز نکند. در حقیقت، گلس های امنیتی طوری طراحی شده که تنها با زاویه دید مستقیم کاربر، امکان مشاهده واضح اطلاعات گوشی میسر می شود. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید افراد کنجکاو در گوشی شما سرک بکشند، می توانید روی قدرت گلس های امنیتی حساب کنید.

به جز موارد بالا، گلس های دیگری هم مثل گلس 3 بعدی در بازار به فروش می رود. هرچند که از نظر کارایی و عملکرد مثل موارد بالا نیست.

 

گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24

روش نصب گلس موبایل

اما پس از خرید گلس موبایل، نوبت به نصب آن می رسد. آموزش نصب گلس گوشی پیچیدگی خاصی ندارد.

قرار دادن گلس موبایل بر روی گوشی بسیار آسان است و طی چند مرحله روی گوشی تلفن همراه تان می نشیند:

اول.  باید مطمئن شوید که سطح صفحه نمایش گوشی تان پاک است.

برای اطمینان، اول از همه، از یک حلال ملایم و پارچه نرم برای پاک کردن سطح استفاده کنید.

دوم. لایه قسمت پشتی گلس گوشی موبایل تان را به آرامی بردارید و طرف مقابل را با لبه های صفحه ی نمایش موبایل هم تراز قرار کنید تا کاملاً متناسب با صفحه تلفن تان باشد.

سوم. به تدریج قسمت برچسب مانند گلس گوشی موبایل را جدا کنید و هر چهار لبه گلس را به آرامی فشار دهید.

فراموش نکنید که با یک کارت یا پارچه سطح گلس را به سمت لبه ها به آرامی فشار دهید و پاک کنید تا حباب ها از بین بروند. در آخر به خاطر داشته باشید که برای گوشی تان حتما گلس با کیفیت بخرید.

گلس ارزان، جدای از نداشتن کارایی مناسب، معمولا با صفحه اصلی گوشی مطابقت ندارد و روی آن درست نمی نشیند. گلس ها از پرکاربردترین وسیله این روزهای اغلب ما محافظت می کنند، پس در خرید و انتخاب نوع درست آن کوتاهی نکنیم.

 

برای اطلاع از هزینه تعمیر گلس شکسته موبایل و ال سی دی آن از همکاران ما در سامانه آنلاین خدمات خانه و ساختمان آمیار 24 قیمت بگیرید.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر