آمیار24
1089
0+
بنر زیر رسته

چگونه از جاروبرقی خود نگهداری کنیم؟

 

 

جاروبرقی یکی از مهم ترین وسایل برقی یک خانه است که امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی وسایل برقی در بازار باید به فکر نگهداری بیشتر باشیم تا عمر طولانی تری داشته باشد. خدمات آنلاین منزل آمیار 24 در این متن روش های نگهداری از جارو را به شما می گوید. قبل از آن که کار به تعمیر  برسد و فکر اینکه چگونه جارو برقی را تعمیر کنیم.

 جاروبرقی-چگونه از جاروبرقی خود نگه داری کنیم؟-آمیار24

جارو هم همانند سایر وسایل الکتریکی منزل، نیازمند نگهداری ویژه است. قیمت جاروبرقی در بازار متفات است اما در نهایت بیشتر مدل های آن قیمت بالایی دارد و تعیه دوباره آن هزینه زیادی به خانواده ها تحمیل می کند. به همین خاطر سعی داریم در مطلب پبش رو راهکارهایی را پیشنهاد دهیم تا طول عمر جارو خانه و محل کار و زندگی تان را افزایش دهید.

 

راهکارهایی برای نگهداری از جاروبرقی

همه خانم های خانه می دانند که جاروبرقی از واجبات هر خانه  وسیله ای کاربردی است که روش نگهداری آن هم مهم است. در مطلب زیر نکات مهم استفاده از جارو برقی را مرور می کنیم:

تنظیم دسته جارو برقی

 وقتی می خواهید از جارو برای تمیز کردن منزل خود استفاده کنید حتما توجه کنید که دسته آن متناسب با قد ما تنظیم شده باشد و فرچه را به دیوار و یا لبه های تیز و محکم نکوبیم.

 جاروبرقی-چگونه از جاروبرقی خود نگه داری کنیم؟-آمیار24

توجه به برچسب های انتهای سیم

سیم برق جاروبرقی را تا ته بیرون نکشید. اگر دقت کرده باشید در انتهای سیم برق دو برچسب چسبانده شده که به شما نشان می دهد که سیم را تا کجا می توانید بیرون بکشید.

توصیه می کنیم که سیم جارو را تا چند سانت عقب تر از برچسب های شرکتی بیرون بکشید. این کار باعث می شود سیم جارو عمر طولانی تری داشته باشد و از قطع و وصل شدن سیم به مرور زمان جلوگیری کند.

 گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24

 

جارو را از لوله بلند نکنید

هنگام جارو کشیدن، جاروبرقی را از لوله آن نکشید و یا بلند نکنید. اینکار باعث می شود که لوله جارو برقی به مرور زمان از جای خود شل و کنده شود.

 

استفاده صحیح از سَری جارو

یکی دیگر از راه های نگهداری از جاروبرقی، استفاده صحیح از سری های مختلف برای مصارف مختلف است. جاروبرقی ها بسته به مدلی که دارند، معمولا به همراه خود سَری های مختلف برای مصارف مختلف مثل گوشه های ساختمان، روی قرنیز ها، لای درزهای مبل، پرده و فرش دارند.

اگر همیشه از سَری اصلی جارو برای تمامی مصارف حتی مبل ها یا پرده ها استفاده کنید به مرور زمان متوجه می شوید که قدرت جارو شما کاسته شده و موتور آن ضعیف شده است. به مرور سری اصلی جارو شما نیز از بین خواهد رفت،

توصیه می کنیم که نسبت به مصرف خود، سَری کاربردی مناسب را انتخاب کرده تا هم از انتقال آلودگی ها و پرزها به مکان های دیگر جلوگیری کنید و هم طول عمر جارو خود را افزایش دهید.

 گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24

جارو کردن سطوح خیس و آشپزخانه

یکی از مهم ترین روش های نگهداری صحیح از جارو، دقت در نحوه جارو کشیدن فضاهایی از منزل مثل آشپزخانه است. دقت کنید که  فضای های خیس یا نم دار را جارو نکنید.  چرا که  آب یا رطوبت می تواند  مم از فیلتر رد شده و باعث اتصالی در موتور و در نهایت سوختن موتور جارو برقی شود.

تنها در یک صورت می توانید با خیال راحت سطوح خیس را جارو کنید. آن هم جارو برقی های ضد آب است.

 

 گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24

جارو کردن خرده شیشه ها

اگر ظرفی شکست، فوری با جارو برقی کار جمع کردن خرده شیشه ها را آسان نکنید.

خرده شیشه های  بزرگ و برنده می تواند هم به لوله و هم به کیسه جاروبرقی آسیب بزند و باعث پاره شدن کیسه و انتقال آشغال ها به فضای داخلی جارو شود.

تعویض فیلتر و کیسه جارو

یکی از مهم ترین نکات در نگهداری جاروبرقی،  تعویض به موقع فیلتر ها و کیسه جاروبرقی است

. همانطور که می دانید، کیسه یک جارو، مخزن اصلی تمام آشغال و گرد و غبار هایی است که از روی زمین توسط جارو جمع می شود، پس سنگین شدن و پر شدن آن نیروی مکش جارو را کاهش می دهد و در نتیجه موتور آن با فشار بیشتری اقدام به جمع آوری زباله ها و مکش می کند، که این تلاش برای مکش بیشتر عامل اصلی ایجاد مشکلات فنی برای موتور جارو است. پس تعویض کردن به موقع کیسه مخزن یکی از مهم ترین روش های نگهداری صحیح از جارو است.

همچنین پیش تر هم به فیلتر جاروبرقی اشاره کردیم. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که تعویض فیلتر هوای آن چگونه در نگهداری صحیح آن کمک می کند، در جواب باید بگوییم که فیلتر هوای جارو باعث جلوگیری از ورود هرگونه گردو غبار و خاک و پرز که در هنگام جارو کشیدن از زمین بلند میشوند، به موتور جاروبرقی جلوگیری می کند. این فیلتر نقش اصلی محافظ موتور و نگهبان آن می باشد.

 

انواع کیسه جارو برقی

کیسه های جارو برقی کارایی مشترکی دارند اما بسته به نوع و جنس آن و همچنین کارخانه سازنده جاروبرقی مدل های متنوع و مختلفی دارد. در برخی فروشگاه ها فروش کیسه جاروبرقی در 370 مدل پاکت جاروبرقی ایرانی و خارجی عرضه شده است. اما در تقسیم بندی متداول کیسه های جاروبرقی سه دسته مهم قابل نقد و  بررسی است.

 

کیسه جارو برقی کاغذی

این نو ع کیسه جارو برقی در انواع مدل های مختلف در فروشگاه های لوازم جانبی جارو برقی موجود است که از کاغذ چند لایه ساخته شده است و در برخی مدل های آن میکروفیلتر هایی کار شده است. فیلتر پاکت جاروبرقی می تواند جلوی عبور گرد و غبار را بگیرد و از ورود آن به موتور جاروبرقی جلوگیری می کند.

مزیت پاکت های کاغذی جاروبرقی یک بار مصرف بودن آن است که بعد از پر شدن پاکت می توان درپوش آن را بست و بدون ریزش گرد و خاک و محتویات آن را به داخل سطل زباله انداخت.

نکته مهم درباره این پاکت های کاغذی این است که هر مدل جارو برقی فقط با پاکت مخصوص همان مدل همخوانی دارد و قابل استفاده است. این مسئله شاید نقطه ضعف بزرگی برای پاکت های یک بار مصرف باشد.

 

پاکت های جاروبرقی پارچه ای

این پاکت ها هم مثل پاکت های کاغذی یک بار مصرف است اما از جنسی مشابه پارچه تولید شده است.

این مدل هم بهداشتی است با این تفاوت که عمر بیشتری نسبت به پاکت های کاغذی دارد و از نظر کارایی

بیشتر از جنس کاغذی گرد و غبار را فیلتر می کند. درپوش مناسبی هم دارد که با کشیدن آن پاکت کاملا مسدود می شود تا بدون خروج گرد و خاک و نخاله ها، پاکت را یک راست به سطل بفرستید.

کیسه جارو برقی دائمی

کیسه های جاروبرقی دائمی، تقریبا همیشگی است و قابل تعویض نیست. پس از هربار پرشدن باید به صورت دستی آن را تخلیه کرد. اگر بچه کوچک در خانه دارید یا به گرد و خاک حساس هستید توصیه می کنیم که از خرید جاروبرقی با کیسه دائمی چش پوشی کنید. هرچند که هزینه تهیه کیسه یک بار مصرف را ندارد اما با توجه به شرایط تان  به درد سرهایش نمی ارزد.

گلس گوشی-گلس گوشی موبایل چیست؟-آمیار24

اگر درباره خرید یا تعمیر قطعات جاروبرقی سوال یا مشکلی دارید با سامانه خدمات آنلاین خانه و ساختمان آمیار 24 آن را در میان بگذارید. کارشناسان با تجربه این سامانه پاسخگو و در خدمت شما هستند.

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر