آمیار24
1353
0+
بنر زیر رسته

چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم

مبلمان از مهم‌ترین بخش های دکوراسیون هر منزل است و اینکه از کجا مبل ارزان بخریم و یا مبل خوب برای منزل یا دفتر کار من چیست از سوالاتی است که هرکس دنبال خرید مبلمان است قبل از هر اقدامی از خودش می پرسد. در این مطلب با دنیای پرنقش و رنگ مبل ها و انتخاب مبل مناسب با هم حرف می زنیم

 

 مبلمان-چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم-آمیار24

 
مهمترین معیارهای انتخاب مبل

 

بدون تردید هنگامی که صحبت از دکوراسیون و تغییر دکوراسیون باشد خرید یا تغییر مبلمان خانه اولین چیزی است که به ذهن افراد می رسد. سبک، جنس، رنگ و طرح مبل ها بسیار متنوع و برگرفته از سلایق افراد متفاوت است.

هر چند انتخاب مبلمان خوب کاملاً سلیقه ای و مطابق با خواسته ها و نظرات افراد می باشد، اما در انتخاب آن برای فضاهای مختلف و به خصوص خانه معیارهای زیادی را علاوه بر سلیقه شخصی می بایست مدنظر قرار داد.

 

 مبلمان-چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم-آمیار24

 

قدم اول ؛ کاربردی بودن

 

اولین نکته ای که در انتخاب مبلمان خوب می بایست مدنظر داشت این است که کاربرد آن برای خانه ما چیست و قرار است در کدام قسمت خانه و به چه منظوری استفاده گردد و هدف ما از خرید آن چیست.

 به طور حتم کاربرد مبل در خانه صرفاً یک وسیله نمایشی و تزئینی مانند یک تابلوی نقاشی نیست. براین اساس مبل ها را بر اساس کاربرد می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

 

 مبلمان راحتی

 

انتخاب مبل های راحت یا به اصطلاح راحتی برای استفاده روزمره و سالن های نشیمن بسیار مناسب است.

 انواع و سبک های مختلف و متفاوتی مانند انواع کاناپه، چستر فیلد، مبل های چند بخشی وجود دارد که متناسب با سبک و دکوراسیون منزل و سلیقه شخصی افراد می توانید انتخاب کنید.

 

 مبلمان-چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم-آمیار24

 

قیمت مبل راحتی به نسبت پایین تر از قیمت انواع مبل های دیگر است و تنوع زیادی در انتخاب این نوع مبل وجود دارد. ظاهر  مبل راحتی عموماً تمام پارچه است روکش استفاده شده در این نوع مبل معمولاً چرم طبیعی و مصنوعی، پارچه های مخمل ضخیم پارچه های با بافت گلیم و انواع پارچه های ضخیم دارای بافت محکم می باشد. نکته مهم اینکه به دلیل استفاده روزمره رعایت همه استاندارهای لازم سلامت در ساخت این مبلمان ضروری است.

 
مبلمان چند منظوره

 

مبلمان چند منظوره، بهترین گزینه برای خانه و آپارتمان های کوچک با متراژ پایین است که با عملکررد و کاربری چندگانه می توان به کمک آن هم دکوراسیون داخلی منزل زیبا داشت هم استفاده های متنوعی از این نوع مبلمان ایجاد کرد.

مبلمان چند منظوره می تواند هم مبل باشد هم به عنوان تخت یا کاناپه از آن استفاده کرد. در مواقعی که مورد نیاز نیست هم می تواند جمع شود تا جلوی دست و پا را نگیرد. در حقیقت این وسیله بهینه ترین اسباب خانه می تواند باشد که طراحان داخلی آن را در مدل های مختلف تولید کرده اند و با توجه به زندگی شهری و کوچک شدن فضاهای زندگی در تمام دنیا روز به روز طرفداران بیشتر پیدا می کند.

 

مبلمان-چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم-آمیار24

 
مبلمان سلطنتی و استیل

این نوع مبل برای اتاق‌های پذیرایی مناسب است و عموماٌ بسیار بزرگ و سنگین و بدنه آن از جنس چوب است، معمولاً  کنده کاری و منبت کاری روی چوب کار شده و پارچه های به کار رفته در این نوع مبل بسیار مرغوب، باکیفیت و گران قیمت و معمولا از جنس مخمل و ابریشم است.

 این نوع مبلمان، ظاهری اشرافی و لوکس به فضای خانه می دهد و در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ایران بسیار پرطرفدار است.

 

مبلمان-چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم-آمیار24

 

قدم  دوم ؛ بودجه مهم است

 

بدون تردید در خرید هر کالایی قیمت آن کالا از عوامل تأثیرگذار در انتخاب یا عدم انتخاب آن کالا است. سودمندترین خرید، خریدی است که با کمترین هزینه بهترین کیفیت را نصیب خریدار نماید. در انتخاب و خرید مبلمان منزل نیز قیمت آن بسیار مهم و تأثیرگذار می باشد.

با در نظر گرفتن بودجه، مبلمان خوب برای خانه خود بخرید. مبلمان شیک و ارزان متنوعی در بازار هست که می تواند جایگزین مبلمان های بزرگ و گران قیمت شود. جدای از قیمت بالا، مبلمان های استیل و سلطنتی مناسب خانه های بزرگ است.

پس اگر در خانه ویلایی بزرگ زندگی نمی کنید؛ حتی اگر هزینه خرید مبلمان اشرافی را کنار گذاشته اید دورس را فعلا خط بکشید. بماند برای زمانی که خانه بزرگ خریدید. مبلمان های بزرگ و اشرافی تمام فضای خانه های کوچک و آپارتمانی را می گیرد و از نظر هارمونی نیز تعادل را به هم ریزد.

 

مبلمان-چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم-آمیار24

 

قدم سوم ؛ آشنایی با دنیای مبلمان

 

با توجه به تنوع بالای مدل ها در بازار، داشتن دانش حداقلی از انواع مختلف مبل و مشخص نمودن کاربری مبل می تواند افراد را از سردرگمی های خرید نجات دهد. مبل های باکیفیت تر معمولاً قیمت بالاتری نسبت به انواع مشابه و با کیفیت پایین تر دارند. این تفاوت کیفیت معمولاً در نوع پارچه رویه، نوع چوب، جنس کفه داخلی و پشتی مبل و ظرافت و میزان کار بر روی ساخت مبل است.

 

مبلمان-چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم-آمیار24 

 
نحوه نگهداری مبلمان

نحوه استفاده درست از مبلمان در افزایش طول عمر آن بسیار مؤثر است. با توجه به قیمت نسبتاً بالای مبلمان خوب، بسیار مهم است که در انتخاب دقت نمایید تا با خرید ارزان قیمت اما بی کیفیت خود را به دردسر نیندازید و مجبور به تعویض یا تعمیر در زمان کوتاهی پس از خرید نشوید. علاوه بر اینکه، نحوه نگهداری نیز در افزایش عمر مفید و همچنین حفظ زیبایی و ظاهر آن بسیار مؤثر است.

 

چند راهکار ساده برای نگهداری از مبلمان منزل

اول . اگر از مبل استفاده نمی کنید روی آن را کاور کنید

دوم . سعی کنید کاور و پوشش روی مبل را از جنس پارچه ضد رطوبت انتخاب کنید

سوم . کوسن مبل را داخل ماشین لباس شویی نندازید

چهارم . محلول آب ولرم و صابون رقیق شده مناسب شستن ملایم نشیمن مبل است

پنجم . قسمت چوبی را با روغن مخصوص مبل جلا دهید

 

مبلمان-چگونه یک مبلمان خوب برای خانه انتخاب نماییم-آمیار24

 
کاهنده های عمر مبل

عوامل محیطی زیادی از جمله گرد و خاک، رطوبت، گرما، آفتاب در کاهش عمر مفید مبل ها نقش دارند.

· گرما و حرارت به مبل ها خصوصا با رویه های چرمی آسیب می رساند.  مبل ها را در نزدیکی وسایل گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ و شومینه قرار ندهید.

· قرار دادن مبلمان در مکان هایی که دارای نور مستقیم آفتاب است نیز باعث صدمه به بدنه و رویه آن می گردد.

· رطوبت هم از عواملی است که سبب آسیب جدی می رشود، در این میان مبلمان های چوبی بیشتر در معرض آسیب های ناشی از رطوبت و آفتاب است.

· جهت فضای باز از مبلمان ویژه فضای باز بهره بگیرید و اگر در مکان های با رطوبت بالا زندگی می کنید راهکارهای لازم را جهت جلوگیری از آسیب در نظر بگیرید.

· برخی حشرات مانند موریانه از آفت های خطرناک و بسیار آسیب زننده به مبلمان چوبی منازل می باشند. اگر در منطقه ای زندگی می نمایید که خطر وجود این آفت ها جدی است پیشگیری های لازم را در نظر بگیرید و در صورت برخود با این آسیب ها با کارشناسان مرتبط تماس بگیرید

کارشناسان سامانه خدمات آمیار 24 پاسخگوی سوالات شما در زمینه تعمیرات لوازم خانه و مشاوره دکوراسیون و معماری داخلی منزل شماست. آمیار به زیبایی خانه و راحتی زندگی هموطنان خود اهمیت می دهد و ارتقاء کیفیت زندگی را یکی از ماموریت های خود قرار داده است.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر