آمیار24
1780
1+
بنر زیر رسته

چگونه و با چه وسایلی اجسام شیشه ای و شفاف را نظافت کنیم

 

این روزها تنوع دستمال ها و مواد های شوینده در بازار زیاد است. اینکه هرکدام چه کاربردی دارد و مناسب چه وسیله ای است یکی از معیارهای انتخاب یک شوینده خودب است.  نظافت و تمیز کردن اجسام شیشه ای ازتمیز کردن شیشه پنجره، تمیز کردن شیه تلویزیون و مانیتور گرفته تا شیشه آکواریوم هرکدام نکات خاصی دارد. ما در این مطلب روش های نظافت اجسام شیشه ای و شفاف را به طور مختصر به شما می گوییم و در مطالب بعد در سامانه خدمات آمیار 24 به سایر موارد تکمیلی آن می پردازیم.

 اجسام شیشه ای-چگونه و با چه وسایلی اجسام شیشه ای و شفاف را نظافت کنیم-آمیار24

تفاوت مواد و وسایل نظافت اجسام شیشه ای

تقریبا همه می دانند که برای تمیز کردن اجسام شیشه ای و شفاف باید از دستمال های نخی با شیشه شوی استفاده کرد. این کار کمک می کند تا اجسام شیشه ای براق تر و شفاف تر جلوه کنند. در گذشته نه چندان دور، خانم های خانه نزدیک عید که می شد دسته های روزنامه باطل را می آورند و با شوینده معروفی به اسم رایت که مارکی از شیشه شو ها در گذشته بود شروع به تمیز کردن پنجره ها می کردد.

دستمال جادویی ، بدون شوینده تمیز می کند

این روزها که روزنامه کنار رفته اند ، دستمال ها پرکاربردتر هستند. دستمال های ساخته شده برای این کار عمدتا دستمال میکروفایبر است که اصطلاحا به آن دستمال جادویی هم گفته می شود. این مدل دستمال بسیار مناسب اجسام شیشه ای است چون  در این مدل دستمال، موادی به کار رفته که از خودش پرز به جا نمی گذارد  و اثر لک روی شیشه نمی ماند.

مدل دستمال های جادویی به راحتی بدون اینکه به آن مواد شوینده ی اضافه ای بزنید شسته می شوند و شما می توانید بعد از استفاده برای اجسام شیشه ای، پس از هر بار شستن با آب خالی، دستمال را با کمی نم زدن دوباره برای اجسام شیشه ای استفاده کنید و ببینید که چگونه شیشه شفاف می شود.

 

 اجسام شیشه ای-چگونه و با چه وسایلی اجسام شیشه ای و شفاف را نظافت کنیم-آمیار24

 مزیت دستمال های جادویی بی نیازی آنها از مواد های شوینده زیاد است و خلاص شدن از هزینه های اضافه و اثرات مخربی که مواد شیمیایی درون این مواد به محیط زیست زندگی ما تحمیل می کند.

در کنار همه اینها خیلی از ما دچار آلرژی و حساسیت به مواد شوینده هستیم که واکنش های پوستی و تنفسی را برایمان به همراه دارد.

با داشتن فقط یک دستمال ساده که از جنس نانو، بدون هیچگونه مواد اضافی، می توانید به راحتی اجسام شیشه ای خودتان را مثل شیشه میزها، پنجره ها و حتی شیشه اتومبیل تمیز کنید بدون اینکه بوی نامطبوعی بدهد و شما را اذیت کند.

 نظافت شیشه تلویزیون و مانیتور

همانطور که می دانید نظافت تلویزیون ها و مانیتور ها بسیار حساس و مهم است. شما می توانید از یک دستمال نخی که کمی نم دار هم باشد برای گرد گیری استفاده کنید اما به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده به صفحه ی مانیتور و تلویزیون بزنید، مثلا نباید شیشه شوی یا همان رایت را مستقیم به صفحه نمایش اسپری کنید، چرا که مواد های شوینده از مواد شیمیایی ساخته شده اند و به راحتی نفوذ می کنند به داخل قاب و باعث سوختن لامپ های داخلی مانیتور و تلویزیون ها می شوند. در بعضی موارد هم پیش آمده که کلا صفحه سیاه می شود و دیگر کاربردی ندارد یعنی عملا تلویزیون یا مانیتور شما سوخته است.

امروزه برای راحت تر شدن نظافت و تمیز کردن تلویزیون ها و مانیتور ها  اسپری های مخصوصی ساخته شده که فقط برای صفحه نمایش استفاده می شود. این اسپری ها از موادی ساخته شده اند که ضرری برای صفحه نمایش تلویزیون ها و مانیتور ها ندارند. شما می توانید با یک دستمال مناسب که پرز و لک از خودش به جا نگذارد برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید، بهتر است دستمالی که استفاده می کنید از جنس نخ باشد.

 

اجسام شیشه ای-چگونه و با چه وسایلی اجسام شیشه ای و شفاف را نظافت کنیم-آمیار24

تمیز کردن و پاک کردن رسوب روی شیشه آکواریوم

 آکواریوم  یکی از لوازمی است که تمیز کردن شیشه آن از مهمترین موارد است چرا که تمام ماهیت آکواریوم شیشه ای بودن جنس آن است و شفافیت و تمیز بودنش جذابیت بصری آن را بالا می برد. از طرفی به واسطه قرارگیری در معرض آب و استفاده از داروهای مخصوص ماهی ها ، آکواریوم دچار رسوب می شود و شیشه های رسوب گرفته با وجود تعویض آب هم آن شفافیت مطلوب را ندارد و رنگ آب و ماهی های درون آن کدر به نظر می رسد. پس باید آن را به صورت دوره و مرتب رسوب زدایی و جرم گیری کرد.

جرم گیری و رسوب زدایی شیشه آکواریوم به روش های مختلفی انجام می شود:

  تمیز کردن و پاک کردن رسوب روی شیشه آکواریوم به روش دستی

- از اسنفج تمیز بدون استفاده از مواد شوینده استفاده کنید. اسفنج ها می تواند جلبک ها و آلودگی نشسته بر سطح شیشه آکواریوم را پاک کند.

-در صورت جدا نشدن جلبک ها و جرم ها با اسفنج از برس های مخصوص آکواریوم کمک بگیرید.

- سرکه می تواند سطح خارجی شیشه آکواریوم تان را به خوبی تمیز و براق کند.

یک دستمال نرم را به کمی سرکه آغشته کرده و با آن لکه‌های قسمت بیرونی را پاک کنید. استفاده از سرکه برای سطوح داخلی آکواریوم، مرگ ماهی ها را به دنبال دارد.

- آکواریوم ها حداقل ماهی یک بار نیاز به تمیزکاری دارد.

خیلی ها آکواریوم را دوست دارند اما به خاطر دردسرهای احتمالی اش قید خرید آن را می زنند. اگر شما هم علاقه مند آکواریوم هستید حتما امتحانش کنید. کارشناسان سامانه آنلاین آمیار 24 راهنما و مشاوره شما هستند تا دنیای رنگارنگ زیر آب را به خانه و محل کار خود بیاورید.

 آمیار 24 برای آنهایی آکواریوم در منزل دارند و فرصت کافی یا رسیدگی به آن را ندارند با مناسب ترین قیمت آماده خدمات انواع آکواریوم در قم و پردیسان است.

 اجسام شیشه ای-چگونه و با چه وسایلی اجسام شیشه ای و شفاف را نظافت کنیم-آمیار24

روش های نظافت اجسام شیشه ای

همانطور که پیش تر هم گفتیم، دستمال های جادویی بسیاری وجود دارد که برای نظافت اجسام شیشه ای به کار می رود، این دستمال ها نمونه های مختلفی دارد که به جز تمیز کردن اجسام شیشه ای، برای نظافت تلویزیون و مانیتور ها هم می توان استفاده کرد.

اگر از مدل های دستمال جادویی استفاده کردید می توانید با کمی نم دار کردن دستمال،  برای صفحه ی تلویزیون ها و مانیتور ها استفاده کنید، اما این نکته را در نظر بگیرید که دستمال بیش از اندازه خیس نباشد که لک روی صفحه باقی نماند.

اما بهتر است که برای هر کار دستمال مخصوص همان کار را استفاده کنید. مثلا از مدل دستمال میکرو نانو برای اجسام شیشه ای می توانید استفاده کنید.

 

اجسام شیشه ای-چگونه و با چه وسایلی اجسام شیشه ای و شفاف را نظافت کنیم-آمیار24

کدام دستمال ها مناسب اجسام شیشه ای نیستند؟

 بعضی از دستمال ها در بازار  هستند که وقتی به آن ها آب می زنید خودشان کف می کنند یعنی داخل آن ها از مواد شوینده استفاده شده است.  این مدل دستمال خیلی مناسب اجسام شیشه ای نیستند چرا که کار شما را چند برابر می کنند و بعد از استفاده از این مدل دستمال باید حتما یک دستمال نم دار بر روی اجسام شیشه ای بکشید تا کف آن پاک شود و این کار ممکن است روی اجسام شیشه ای لک از خودش بگذارد.

البته بسیاری از شرکت های خدماتی و نظافتی از همین مدل های دستمال جادویی برای نظافت شیشه ها و پنجره ها استفاده می کنند، چرا که هم سرعت کار آن ها بالا می رود و هم در مصرف هزینه ها صرفه جویی می شود. 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر