آمیار24
1378
1+
بنر زیر رسته

چگونه یک مونیتور خوب  برای کامپیوتر انتخاب کنیم؟

 

اگر برای سیستم کامپیوتر به فکر خرید مانیتور خوب هستید، گزینه های مختلفی پیش روی تان است. اما فروشندگان مانیتور به خوبی می دانند که چگونه PC با مشخصات و ویژگی های مختلف تغییر می کند و بازار با گزینه های مختلف بسیار گول زننده است. اما مانیتور خوب کدام است؟ در این مطلب با آخرین توصیه های دنیای رایانه در آمیار 24  از ویژگی های مانیتور خوب بر اساس کاری که توقع دارید برایتان انجام دهد مطلع می شویم.

 

وقتی این مطلب را می خوانید، احتمالا به دنبال خرید یک مانیتور خوب با قیمت مناسب هستید.

اینکه چگونه یک مانیتور خوب بخرید به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین آن به توقعی که از مانیتور مورد نظرتان دارید برمی گردد. اینکه کاربری شما از سیستم رایانه تان چیست؟ 

 

مانیتور-چگونه یک مانیتور خوب  برای کامپیوتر انتخاب کنیم؟-آمیار24

وقت تان را به بازی های کامپیوتری می گذرانید یا مانیتور برای برنامه نویسی می خواهید. اینکه دنبال مانیتور خوب برای گرافیک هستید یا مانیتور خوب برای ادیت عکس با هم متفاوت است.

یا مثلا مواردی مثل حالت نور کم آبی ، G-Sync و FreeSync  برایتان اهمیت دارند؟

اگر قصد بازی دارید در مقابل استفاده از  برنامه های حرفه ای یا استفاده عمومی ، اولویت های شما تغییر کنند. اگر فقط به دنبال نمایشگر عمومی برای کار ، مدرسه یا گشت و گذار هستید و نمی خواهید  زمان تان را بیش از حد به آن اختصاص دهید ، ما یک صفحه نمایش 27 اینچی مسطح با وضوح 4K را پیشنهاد می کنیم که از IPS استفاده می کند.

 

 پس برای انتخاب مانیتور خوب در وهله اول به اولویت های کاربری خود از این وسیله فکر کنید

دانستن نکات زیر می تواند به بررسی ابعاد وسیع تر برای انتخاب بهتر به شما کمک کند. 

 

 مانیتور-چگونه یک مانیتور خوب  برای کامپیوتر انتخاب کنیم؟-آمیار24

نکات خرید مانیتور مناسب

راهنمای خرید مانیتور نکات مختلفی را شامل می شود اما مهمترین نکات درباره اندازه مانیتور، کاربری آن و ... است که در زیر مرور می کنیم:

· تجربه نشان داده است که خریداران  به ندرت از خرید مونیتور خیلی بزرگ پشیمان می شوند ، اما انتخاب مانیتور  کوچک معمولا پشیمانی خریدار را در پی دارد. مونیتورهایی با صفحه نمایش فوق العاده با نسبت تصویر 21: 9 (2.35: 1) در بازار وجود دارد.

· بسیاری از این مدل ها خمیده هستند و بیشتر آنها نمایشگرهای 34 اینچی با وضوح پایین تر از 4K هستند.

· هدف اصلی کاربری مانیتور خود را تعیین کنید:

. بازی استفاده حرفه ای یا عمومی

به طور کلی ، گیمرها باید سرعت به روزرسانی سریع و زمان پاسخگویی کم را در اولویت خود قرار دهند اما متخصصان باید دقت رنگ را در اولویت قرار دهند ، در حالی که کاربران عمومی که نیازهای کمتری هستند ، اغلب یک پنل VA با کنتراست بالا مونیتور را انتخاب می کنند.

کاربرانی که طراح گرافیک هستند و عکاسان که  ویرایش حرفه عکس می کنند و در کل آنها که با دنیای رنگ و تصویر سر و کار دارند، کیفیت نمایش برایشان مهم است.

هرچه رزولوشن بالاتر باشد ، تصویر بهتر می شود. وضوح مونیتور به شما می گوید که چند پیکسل مانیتور با فرمت عرض x دارد. 1920 x 1080 -  که  با نام 1080p / Full HD (FHD) / HD شناخته می شود - حداقل مورد نیاز شماست. اما اگر تصاویر واضح تری می خواهید ، کیفیت QHD یا حتی بهتر را  از 4K توقع داشته باشید.

یادتان باشد که  اندازه هم مهم است. تراکم پیکسل تأثیر زیادی در کیفیت مانیتور دارد و 109 پیکسل در اینچ (ppi) بهترین اندازه  است.اگر رزولوشن پایین تر باشد ، مونیتور بزرگتر تراکم پیکسلی کم خواهد داشت. برای مشاهده از مسافت های دسک تاپ معمولی ، 32 اینچ بسیار بزرگ است.  پیدا کردن مونیتور بازی 32 اینچی یا استفاده عمومی با رزولوشن 4K با قیمت کمتر از 1000 دلار کار سختی نیست. 

     · تعداد دفعاتی که مونیتور شما با اطلاعات جدید در ثانیه به روز می شود هم مهم است که با واحد هرتز اندازه گیری می شود.

 

 

مانیتور-چگونه یک مانیتور خوب  برای کامپیوتر انتخاب کنیم؟-آمیار24  

 

      زمان پاسخگویی 

 زمان پاسخگویی به شما می گوید یک مونیتور چه مدت طول می کشد تا پیکسل های فردی را از سیاه به سفید یا در صورت زمان پاسخ GTG آن ، از یک سایه خاکستری به دیگری تغییر دهد. زمان پاسخ طولانی تر می تواند به معنای تاری حرکت هنگام بازی یا تماشای فیلم های سریع گام باشد. برای مونیتورهای بازی ، بالاترین زمان پاسخگویی که احتمالاً می بینید 5ms است ، در حالی که سریعترین مونیتورهای بازی می توانند زمان پاسخ 0.5 میلی متر داشته باشند.

 

       فن آوری های پنل

مونیتورهای TN به دلیل ضعیف تر بودن کیفیت تصویر هنگام مشاهده آن از طرفین ، سریعترین اما ارزان ترین هستند. مونیتورهای IPS زمان واکنش سریعتر دارند و رنگ بهتری نسبت به پنل های VA نشان می دهند ، اما مونیتورهای VA از هر سه نوع پنل بهترین کنتراست را دارند.

 مانیتور-چگونه یک مانیتور خوب  برای کامپیوتر انتخاب کنیم؟-آمیار24

 

    · مانیتور خمیده ! آری یا نه !

شاید بپرسید که  باید مونیتور خمیده بگیرم یا نه؟

این کاملا بستگی به اولویت شما دارد. به نظر می رسد مونیتورهای خمیده تجربه شما را با یک میدان دید غوطه وری تر گره می زند. با این وجود ، هنگام مشاهده از زوایای خاصی ، می توانند در معرض تابش خیره کننده باشند به عبارتی منابع نوری به جای یکی،  از زوایای مختلفی به وجود می آیند.

توجه داشته باشید که مونیتورهای منحنی مؤثر معمولاً فوق العاده پهن و حداقل 30 اینچ هستند که هر دو به هزینه های بالاتری دارند.

اگر یک مونیتور خمیده خریداری می کنید از مشخصات منحنی مطلع شوید. انحنای 1800با شعاع خمیده 1800 میلی متر است و بهترین فاصله حداکثر مشاهده حداکثر 1.8 متر .

 روش های نگهداری از مانیتور

اینکه مانیتور خوب تهیه کنید مهم است اما توجه به چگونگی نگهداری مانیتورها و حفظ کیفیت اولیه آن هم موضوع مهمی است که کمتر به آن توجه می شود. مانیتورها هم مانند بقیه وسایل الکترونیکی منزل و محل کار عمر مفیدی دارند که در صورت رعایت نکردن نکات مورد توجه سازنده آن می توانند زودتر از آنچه برای حیاتش در نظر گرفته شده است از حرکت بیفتند.

روش های نگهداری صحیح از مانیتور موارد متعددی را شامل می شود که مهمترین آن که از الزامات اولیه است در دسته بندی زیر در دسترس است:

 

 خرید یک محافظ خوب

یک محافظ نوسانات برق بخرید تا جلوی آسیب ناشی از تغییرات نوسان برق متصل به مانیتور را بگیرد،قبل از خرید حتما به استاندارد بودن محافظ توجه کنید.

  مراقب ضربه ها باشید

مراقب باشید تا پنل مانیتور ضربه نخورد. برای جلوگیری از ضربه های احتمالی از محافظ پنل استفاده کنید.

 پاک کننده های خوب مانیتور

برای پاک کردن صفحات پنل مانیتور از  پاک کننده های مخصوص آن استفاده کنید. مارک های مختلفی از جمله liquid و cleaning LCD در بازار موجود است.

  از اسکرین سیور کمک بگیرید

برای مدت طولانی از یک تصویر ثابت بر روی صفحه مانیتور استفاده نکنید. گزینه screen saver سیستم تان را فعال کنید

 خاموش کرد

وقتی کامپیوترتان خاموش است، مانیتور را هم از مسیر گزینه ON/OF خاموش کنید.

 

  مانیتور-چگونه یک مانیتور خوب  برای کامپیوتر انتخاب کنیم؟-آمیار24

مواردی که از نظرتان گذشت مروری سریع اما کاربردی برای آشنایی با دنیای مانیتورها بود. برای اطلاع بیشتر و یا برطرف کردن مشکلات مانیتور و سایر قطعات کامپیوتر شخصی یا محل کار با سامانه خدمات آنلاین آمیار 24 می توانید تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر