آمیار24
3017
2+
بنر زیر رسته

چگونه از صندلی های چرخ دار در خانه و محل کار نگهداری کنیم

 تعمیر انواع صندلی  چرخدار  اداری و صندلی کامپیوتر خانگی و روش های نگهداری از آن یکی از پرسش های مراجعان به خدمات آنلاین آمیار 24 است. خرید بهترین صندلی چرخدار در مدل های مختلف هم می تواند در صورت عدم استفاده درست، آن را تبدیل به صندلی چرخدار دسته دوم کند. اما چگونه از صندلی چرخ دار نگه داری کنیم، روش هایی دارد که در مطلب زیر می توانید با آن آشنا شوید

 صندلی چرخدار-چگونه از صندلی های چرخ دار در خانه و محل کار نگهداری کنیم-آمیار24

انواع مدل های صندلی چرخدار

صندلی چرخ دار عضو جدا نشدنی از چیدمان وسایل اداره ها و محل کار است. برای استفاده بهینه از آن ها و صرف هزینه کمتر، بهتر است هر مدت یکبار با روغن کاری و تمیز کردن، در نگهداری از آن ها کوشا باشیم. هنگام خرید آن ها نیز متناسب با استفاده خود مشخصات آن ها را بررسی کرده و گزینه مناسبی را انتخاب کنیم.

امروزه در اغلب اداره ها و سازمان ها، صندلی چرخ دار تقریبا برای تمام کارمندان و شاغلین فراهم است. همچنین بعضی افراد در خانه نیز برای میز کاری خود از این مدل صندلی ها استفاده می کنند.

صندلی چرخدار-چگونه از صندلی های چرخ دار در خانه و محل کار نگهداری کنیم-آمیار24

صندلی چرخدار عمومی

این نوع صندلی ها همان صندلی های چرخدار معمول است که برای استفاده های اداری، آموزشی و شخصی از آن استفاده می شود و در اغلب خانه ها و پشت سیستم های رایانه شخصی دیده می شود.

صندلی چرخدار الکتریکی

این صندلی ها با توان ایجاد شده توسط موتور الکتریکی کار می کند و برای افراد کم توان که مشکلات حرکتی یا جسمی دارند کاربرد دارد. این افراد می توانند سرعت و جهت حرکت صندلی چرخدار را با کنترل های تعبیه شده در صندلی کنترل کنند.

صندلی چرخدار مخصوص بیمار که در شرایط خاص و بیمارستان از آن استفاده می شود.

صندلی چرخدار ورزشی که در مسابقات از آن استفاده می شود.

در این مطلب راجع به روش های نگهداری از صندلی چرخ دار عمومی که بیشترین کاربری را دارد، مزایا و معایب استفاده از آن و نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنیم، صحبت خواهیم کرد.

 

 صندلی چرخدار-چگونه از صندلی های چرخ دار در خانه و محل کار نگهداری کنیم-آمیار24

 

چند نکته درباره نگهداری از صندلی های چرخ دار

  -چرخ های صندلی چرخ دار، مهمترین قسمت صندلی است که در صورت آسیب دیدن تعادل صندلی را مختل می کند و آن صندلی دیگر قابل استفاده نخواهد بود

 -گرد و خاک محیط یا پرز و الیاف فرش می­تواند سریع تر باعث خراب شدن چرخ های صندلی بشود به همین دلیل بهتر است هر چند وقت آن ها را تمیز کنیم تا دوام بیشتری داشته باشند و محور چرخنده آن ها نرم تر باقی بماند

 -توصیه می شود که هر ماه چرخ ها بررسی شود؛ در صورت آسیب دیدگی تعویض کنیم و در غیر این صورت محور چرخ ها روغن کاری شود. تا اینجا بخش بزرگی در جهت نگهداری از صندلی چرخ دار انجام داده ایم.

 -شاید دیده اید که پس از مدتی صندلی نشست می کند. این تغییر به دلیل خالی شدن سیلندر گاز در پیستون صندلی چرخ دار اتفاق می افتد. تعمیر این قسمت به وسیله خودمان در خانه یا محل کار آسان نیست و بهتر است به یک تعمیرکار صندلی چرخ دار و یا از سامانه خدمات آنلایت خانه و نصب و تعمیر آمیار 24 کمک بگیرید. این قسمت، قابل تعویض است و نیازی نیست هزینه زیادی صرف کنیم.

 

  صندلی چرخدار-چگونه از صندلی های چرخ دار در خانه و محل کار نگهداری کنیم-آمیار24

خرابی جک صندلی چرخدار

اگر جک صندلی چرخ دار خراب شود چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم؟

برای تعمیر جک صندلی خودمان هم می­توانیم با ابزاری که در خانه داریم اقدام کنیم. صندلی را از پایه و محور باز کنیم و در قسمت جک، قطعات پوسیده یا شکسته را پیدا و تعویض کنیم. ممکن است میله جک کمی خم شده باشد که با آچار قابل صاف شدن است. 

       نکته مهم در نگهداری از صندلی چرخ دار و پیش گیری از خرابی شدن سریع آن، عدم فشار آوردن بیش از حد به صندلی است. این صندلی ها برای تحمل وزن استاندارد یک نفر (حدود 70 تا 80 کیلوگرم) در مدت زمان معین ساخته شده اند و در صورت رعایت نکردن استانداردها عمر استفاده از صندلی کمتر می شود.

 صندلی چرخدار-چگونه از صندلی های چرخ دار در خانه و محل کار نگهداری کنیم-آمیار24

       مورد آخر که باید به آن اشاره کرد پشتی صندلی است. اگر بعد از مدتی احساس کردید پشتی صندلی، خشک یا خیلی نرم شده است اغلب با باز و بسته کردن پیچ های آن مشکل حل می شود و در صورت شکسته بودن قطعه ای از آن، باید به تعمیرکار مراجعه کنیم. برای تعمیر پشتی صندلی چرخدار خود می توانید با سامانه خدمات خانه و تعمیر و نصب آمیار 24 تماس و راهنمایی بگیرد.

     مزایا و معایب استفاده از صندلی چرخ دار

     همه ما در مدرسه یا جاهای دیگر نشستن روی صندلی معمولی و سفت را تجربه کرده ایم که باعث درد کمر و گردن و نواحی دیگر بدن می شود. در حالت کلی استفاده از صندلی چرخ دار معایبی ندارد جز در موارد خاصی که از محصولات بی کیفیت و ارزان استفاده کنیم. صندلی های چرخ دار اداری معمولا برای نشستن های طولانی بیش از 8 ساعت طراحی شده اند و راحتی کاربر را به همراه دارند. به خصوص وقتی که طراحی ارگونومیک داشته باشند، کمر و ستون مهره ها را محافظت می کنند و نشستن روی آن ها تجربه لذت بخشی خواهد بود. تنها عیبی که می توان به این صندلی ها نسبت داد، خراب شدن آن هاست که با رعایت نکات نگهداری از آن ها، این عیب کمتر دیده خواهد شد

اا    صندلی چرخدار-چگونه از صندلی های چرخ دار در خانه و محل کار نگهداری کنیم-آمیار24

 

نکات مهم هنگام خرید صندلی چرخ دار          

 

 برای اینکه یک صندلی راحت و باکیفیت داشته باشیم و همچنین نگهداری از آن آسان تر باشد، هنگام خرید به یک سری نکات باید توجه شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

- نشیمن گاه صندلی: نشیمن گاه صندلی چرخ دار باید کمی عریض تر از لگن باشد تا کاربر بتواند در صورت خستگی، به راحتی جابجا شود و حالت نشستن خود را تغییر دهد. همچنین این قسمت باید محکم باشد که وزن های بالاتر را تحمل کند.

جک صندلی: بهتر است که صندلی چرخ دار جک داشته باشد که افراد با قد های مختلف بتوانند با تنظیم ارتفاع صندلی از آن به راحتی استفاده کنند

-تکیه گاه صندلی: این قسمت باید انحنای کمر و ستون فقرات را پر کند

چرخ صندلی: متناسب با محیط اگر روی فرش استفاده کنیم چرخ ها باید سخت باشد و اگر کف لغزنده باشد بهتر است چرخ ها نرم و حالت ژله ای داشته باشند

پایه صندلی: توصیه می شود پایه صندلی چرخ دار دارای 5 چرخ باشد

 -دسته صندلی: این قسمت متناسب با نوع استفاده از صندلی باید انتخاب شود و به گونه ای باشد که فشار روی کتف ها، ساعد و گردن کمتر شود.

-روکش صندلی: روکش بهتر است از جنس مش باشد که عرق نکند. چرم طبیعی نیز می تواند گزینه مناسبی برای روکش صندلی باشد. پارچه مش، شبیه پارچه توری است و سوراخ های ریز دارد. مش برای روکش صندلی یکی از مواد مورد استفاده این روزهای صنعت مبل و صندلی است

 

صندلی چرخدار-چگونه از صندلی های چرخ دار در خانه و محل کار نگهداری کنیم-آمیار24

در این مطلب سعی کردیم آنچه مورد نیاز است تا با دنیای صندلی های چرخدار آشنا شوید و برای خرید و نگهداری از آن اطلاعات کافی داشته باشید روی سایت آمیار 24 در دسترس قرار دهیم. برای داشتن اطلاعات بیشتر و هرگونه سوال با کارشناسان سامانه آمیار 24 در تماس باشید. 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر