آمیار24
1312
2+
بنر زیر رسته

ترفندهایی که عکس های سلفی ما را زیباتر می کند

 

این روزها در همه جای دنیا، تب سلفی گرفتن عکس داغ است و باب شده و همه می توانند با یک گوشی موبایل، حتی با کیفیت پایین هم عکس سلفی بگیرند و خاطرات خودشان را ثبت کنند. اما چگونه عکس سلفی زیبا تر بگیریم. در این مطلب، مهم ترین روش های سلفی گرفتن عکس که می تواند برایمان عکس های زیباتری ثبت کند را به شما معرفی می کنیم.

همه می دانیم که سلفی گرفتن یکی از مهم ترین راه های ثبت خاطرات است و از آنجایی که ثبت خاطرات با عکس کار بسیار دلچسب و زیبایی است، ماندگار بودن و قشنگ بودن این عکس از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما موارد بسیار زیادی می توانند روی کیفیت عکس سلفی شما اثر بگذارند که در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره می کنیم.

سلفی-ترفندهایی که عکس های سلفی ما را زیباتر می کند-آمیار24

·  نحوه ایستادن هنگام گرفتن عکس سلفی با موبایل

    اگر می خواهید با موبایل سلفی بگیرید و عکس شما با کیفیت باشد، گوشی موبایل خود را پشت به نور بگیرید و اجازه دهید نور به صورت شما بتابد تا چهره ی شما زیبا تر شود و جلوه ی بیشتری داشته باشد.

    مهم است که دست خود را طوری بگیرید که اول از همه نلرزد و بعد از آن زاویه ای را مشخص کنید که در کادر دوربین صورت شما در عکس بزرگ تر از بدنتان جلوه نکند.

     مثلا هنگام گرفتن عکس سلفی دست جمعی، کسی که جلوتر از همه می ایستد و دوربین را در دست دارد باید دقت کند که همه افراد در عکس حضور داشته باشند و توجه اش فقط به چهره ی خودش نباشد. برای اینکار می تواند از دوستانش بخواهد که دستشان را تکان دهند تا چک کند که همه در کادر عکس هستند یا نه.

 سلفی-ترفندهایی که عکس های سلفی ما را زیباتر می کند-آمیار24

·مراقب لرزش دست باشید

یکی دیگر از روش هایی که هنگام سلفی گرفتن عکس با موبایل ما را زیبا تر می کند و از لرزش دست جلوگیری می کند، استفاده از تایمر دوربین است.

 بعد از اینکه مطمئن شدید همه در عکس حضور دارند و یا ژست خود را درست کرده اید، گوشی را روی تایمر گذاشته و بین 3 تا 10 ثانیه انتخاب کنید، البته بهتر است این کار را قبل از ژست گرفتن انجام دهید و بعد از آن عکس زیبایی به خاطرات شما اضافه خواهد شد.

 

·      نور و رنگ در عکس های سلفی

همانطور که می دانید چه در عکس معمولی و چه زمانی که می خواهید با موبایل سلفی بگیرید، استفاده از نور طبیعی و یا نور های زیبا در شب به بهتر شدن عکس ما کمک می کند.

 مثلا بهترین موقع برای گرفتن یک عکس سلفی در کنار دریا می تواند ساعت 10 صبح و یا قبل از غروب خورشید حدود ساعت 4، 5 بعد از ظهر باشد، چرا که در این ساعات از روز نور خورشید نه خیلی مستقیم و زیاد است و نه خیلی تاریک و کم نور و به اصطلاحی رنگ ها در این ساعات از روز حالت مرده ندارند و بهترین جلوه را به عکس شما خواهند داد.

·       تاثیر رنگ و روی لباس تان

علاوه بر این رنگ لباس، پوست، رنگ مو و پوشش افراد حاضر در عکس نیز بی تاثیر نخواهد بود.

 مثلا رنگ های شاد و استفاده از لباس های رنگی در فضاهایی با منظره ساده تر مثل دریا می تواند یک سلفی بی نظیر را به وجود آورد. همچنین شما می توانید در فصل های زمستان و پاییز با انتخاب لباس هایی با رنگ خنثی مثل خاکی یا خاکستری، مشکی یا سفید زیبایی عکس سلفی خود را دو چندان کنید.

 سلفی-ترفندهایی که عکس های سلفی ما را زیباتر می کند-آمیار24

·       از اپلیکیشن ها کمک بگیرید

یکی دیگر از روش های زیبا تر شدن عکس سلفی می تواند، اپلیکیشن های تازه وارد باشد. این اپلیکیشن ها را می توان به راحتی بر روی گوشی ها نصب کرد و با استفاده از آنها عکس های سلفی زیبا تری گرفت.

 شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که یک اپلیکیشن چه طور می تواند روی کیفیت عکس سلفی تاثیر بگذارد، جواب شما در فضای مجازی و اینستاگرام است.

عکس های زیادی در فضای مجازی می بینیم که بدون هیچگونه عیب و نقص و در زیبا ترین حالت خود پست شده اند. تعداد زیادی از این عکس ها توسط همان اپلیکیشن های زیبا کننده عکس سلفی گرفته شده اند. این اپ ها با داشتن تعداد زیادی فیلترهای مختلف، افکت های رنگی و گاهی حتی شکلک های خنده دار، باعث زیبا تر شدن عکس سلفی شما می شوند.

این فیلتر ها پوست شما را شفاف تر و صورت بی آرایش شما را زیبا تر نشان می دهد.

سلفی-ترفندهایی که عکس های سلفی ما را زیباتر می کند-آمیار24

ابزار های گرفتن سلفی

همنطور هم که پیش تر گفتیم مهم است که هنگام عکس گرفت دست شما نلرزد و دوربین زیادی به چهره شما نزدیک نباشد و موارد دیگر...

 اما ابزار های دیگری هم وجود دارد که می توانید گوشی خود را به آن وصل کنید.

 ابزاری به نام مونوپاد که بسیار پر طرفدار و پرکاربرد است برای همین کار است.

مونوپاد با قیمت های متفاوت و  مدل های مختلف از منوپاد ساده تا انواع منوپاد حرفه ای در بازار موجود است.

منوپاد از دو کلمه منو به معنی تک و پاد به معنی دسته و میله تشکیل شده است. طول دسته انواعی از منوپادها معمولا به یک متر و ده سانتی متر می رسد.

انواع منوپاد به صورت زیر در بازار موبایل ایران موجود است:

·        منوپاد معمولی با شاتر دستی

مدل منوپاد با شاتر دستی قیمت ارزان تری دارند با سیم به گوشی متصل می شود.

عیب منوپاد شاتر دستی در احتمال لرزش دست و خراب شدن عکس است.

·       منوپاد حرفه ای با شاتر بلوتوسی

منوپادهای شاتر بلوتوسی در واقع ریموت کنترل دارند. قیمت منوپاد شاتر بلوتوسی گران تر از مدل شاتر دستی است. در استفاده از این منوپادها دیگر امکان لرزش دست و خراب شدن عکس سلفی حذف می شود.

و به دلیل جدا بودن دکمه شاتر از دسته منوپاد می توان عکس های بهتر و خلاق تری گرفت.

 سلفی-ترفندهایی که عکس های سلفی ما را زیباتر می کند-آمیار24

نکات مهم خرید منوپاد برای عکس سلفی

زمان خرید حتما گوشی موبایل تان همراه تان باشد. بعضی از منوپاد ها مناسب همه گوشی ها نیست. پس قبل از خرید منوپاد انتخابی  تان را همان جا در فروشگاه امتحان کنید.

      - در هنگام خرید به جنس پایه منوپاد دقت کنید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد. در منوپاد با پایه ضعیف، خطر افتادن گوشی همراه وجود دارد.

      - به وزن منوپاد توجه کنید که زیاد نباشد. منوپاد با وزن کمتر برای گرفتن عکس بهتر و خوش دست تر است. دسته منوپاد مناسب از جنس آلیاژ آلمینیوم است که وزن کمتری دارد.

      -منوپادی بخرید که امکان تغییر اندازه گیره برای نصب گوشی را داشته باشد. منوپاد برایتان می تواند سالها بماند ولی گوشی ها معمولا عوض می شوند. پس اولویت با منوپادی است که اندازه گیره اش قابل تغییر باشید.

      -   انواع منوپاد کیف دار در بازار وجود دارد. بهتر است در زمان خرید منوپاد نوع کیف دار آن را انتخاب کنید تا در زمان حمل راحت باشید و کیفیت منوپاد تان تا مدت ها مثل روز اول حفظ شود.

با این همه،  نکته ای مهمی که  مونوپاد ها را محبوب کرده ، همین قدرتمند بودن شان است که سلفی گرفتن را برایمان راحت کرده است

برای راهنمایی بیشتر در زمینه گوشی موبایل و تعمیرات انواع تلفن می توانید از مشاوره های کارشناسان سامانه خدمات آنلاین تعمیر و نصب آمیار 24 بهره ببرید.

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر