آمیار24
1273
0+
بنر زیر رسته

روش های نگهداری آبمیوه گیری از نگاه آمیار

 

 بهترین مارک آبمیوه گیری را هم داشته باشید، اگر روش های نگهداری اش را ندانید و به کار نبندید، عمر دستگاه کوتاه می شود و به تعمیر  آبمیوه گیری نیازمند می شوید. به خصوص در فصل های گرم سال که برای داشتن آبمیوه های طبیعی و خوشمزه، آب میوه گیر اهمیت پیدا می کند.

بفرمایید یک جرعه سلامتی

 آبمیوه گیری و روش های نگهداری از آن

 فصل های گرم سال را فقط می توان با آبمیوه های طبیعی و خوشمزه سپری کرد . آبمیوه هایی که با دقت و رعایت نکات سلامتی ، انرژی بیشتری به شما داده و روزی خوش را برایتان می سازند. بنابراین لازم است نکاتی درمورد اصول نگه داری از آبمیوه گیری را مطالعه کرده و از آن بهره ببرید

 فصل تابستان و ساعات گرم و طولانی روز را فقط می شود با یک نوشیدنی خنک و پرخاصیت گذراند . نوشیدنی که با رعایت اصول بهداشت تهیه شده و سرشار از مواد مغذی و انرژی بخش باشد . به همین خاطر ، آبمیوه گیری های مختلفی با ترکیبی از تکنولوژی و خلاقیت طراحی شده اند که مخاطبین خاصی را به خود جذب کرده اند . در این قسمت علاوه بر آشنایی با ویژگی های بهترین آبمیوه گیری ها ، با نکات نگهداری از آبمیوه گیری برای افزایش طول عمر مفید آن نیز ، آشنا می شویم

 آبمیوه گیری-روش های نگهداری آبمیوه گیری از نگاه آمیار-آمیار24

ویژگی های بهترین آبمیوه گیری

 در ابتدا باید بدانیم ویژگی یک آبمیوه گیری درست و درمان چیست. دستگاه های آبمیوه گیری براساس دسته بندی ویژگی های خاص، انواع مختلفی دارد. به طور مثال با توجه به تعداد مهمانان شما و میزان میوه های موجود ، انواع خاصی از آبمیوه گیری ها در بازار ارائه شده است اغلب آبمیوه گیری  هایی که برای مصارف خانگی به کار می روند ، تک کاره بوده و برندهایی مانند تفال ، پارس خزر ،پاناسونیک،  هاردستون ، بوش ،میدیا، کنوود ،روبن ، سام ، مجیک و گاسونیک ، از معروف ترین شرکت های تولید کننده آب گیری هستند .میانگین قیمت آبمیوه گیری های از 240 هزار تومان تا 2 میلیون است که به کیفیت جنس مربوط است . درمجموع طبق نیازهای خانواده تان ، می توانید براساس معیارهای زیر ، آبمیوه گیری مناسب را انتخاب کنید

1. قدرت دستگاه :قدرت دستگاه های آبمیوه گیری از 600 وات تا 1500 وات مشخص شده است.

2. سرعت آبمیوه گیری : میزان چرخش موتور ،عاملی اساسی برای تعیین سرعت موتور خواهد بود .

3. جنس تیغه :جنس تیغه های فولادی و تیتانیوم ، مقاومت بیشتری نسبت به تیغه های پلاستیکی دارند.

4. میزان مصرف انرژی : به قدرت موتور بستگی دارد .

 5. جنس بدنه : جنس بدنه تعیین کننده ی وزن آن است که معمولا از پلاستیک یا استیل است.

آبمیوه گیری-روش های نگهداری آبمیوه گیری از نگاه آمیار-آمیار24

 

نکات ساده برای نگهداری از آبمیوه گیری

  اولین نکته در مراقبت از آبمیوه گیری ، نصب و جایگذاری درست قطعات است زیرا هر بی دقتی می تواند مشکلی خطرناک به بار آورد.

 

 -دهانه ی بزرگ آبمیوه گیری ها، یکی از مزیت های اصلی آن ها به حساب می آید. اما برای حفظ طول عمر آبمیوه گیری ، بهتر است میوه ها را حداقل به دو قسمت کنید تا آسیبی به تیغه ها نرسد و فشار موتور زیاد نشود .

- بلافاصله پس از استفاده از آبمیوه گیری ، قطعات آن را با دست یا با ماشین ظرفشویی بشویید. به این صورت که توری و شیر کوچک آن را با فرچه های مخصوص  تمیز کنید. زیرا هم مانع زنگ زدن تیغه های آهنی می شوید و هم مانع رشد میکروب .

 - لطفا تمام میوه ها را در آبمیوه گیری نریزید . میوه هایی مانند موز و هلو و گوجه فرنگی ، جلوی منافذ صافی را گرفته و شما را به سختی می اندازند.

 به ازاری هر دو لیوان آبمیوه ، فیلتر را تمیز کنید که بسته نشود و سپس به کار خود ادامه دهید.

آبمیوه گیری-روش های نگهداری آبمیوه گیری از نگاه آمیار-آمیار24

 -اگر آبمیوه گیری را در سطح صافی بگذارید ، تکان نمی خورد اما در صورت لرزش های شدید ، یا میوه ها با قطعات بزرگی هستند و یا دستگاه معیوب شده است-

 

-آبمیوه گیری برای گرفتن آب میوه های فاقد چربی است . پس نیاز نیست وسواس زیادی به خرج داده واز مایعات شوینده قوی استفاده کنید.

-ظروف شیشه ای یا فولادی  ،بهترین وسایل برای نگهداری آبمیوه ها هستند . بهتر است سپس آب میوه را در ظرفی همراه با درپوش گذاشته تا سالم و خوشمزه باقی بماند و پس از مدت کمی ، مصرف شود. یکی از بهترین راه ها برای آبمیوه ها ، استفاده از ظرف های شیشه ای و سربسته است که بهتر است حداکثر در 24 ساعت آبمیوه را مصرف کنید.

- به مدت طولانی از آبمیوه گیری استفاده نکنید زیرا اصطکاک برخی موجود می تواند مشکلاتی به وجود آورد .

- برای گرفتن آب سبزیجات، نیازی به خرد کردن آنها ندارید زیرا دستگاه آبمیوه گیری این کار را انجام می دهد . 

-پس از استفاده از آبمیوه گیری ، محفظه برخی از آنها به رنگ زرد در می آید و بوی نامناسبی دارد . بهتر است هر چند وقت یکبار با وایتکس به شستشوی آن بپردازید.

-یک نکته ی تکراری اما مهم هم مراقبت از کودکان است .نباید بگذارید حتی زمانی که دستگاه به برق وصل نیست ، کودکان دستشان را در آبمیوه گیری فرو کنند . چون تیغه های تیز دستگاه ، بسیار خطرناک است.

آبمیوه گیری-روش های نگهداری آبمیوه گیری از نگاه آمیار-آمیار24

 

 کدام آبمیوه گیری برای شما مناسب تر است؟

 انتخاب آبمیوه گیری از میان نمونه ها و مدل های موجود در بازار در ابتدای امر مشکل به نظر می رسد و استفاده به مرور از آن یک خانه خانم خانه را به این نتیجه می رساند که خریدش خوب است یا در انتخاب آبمیوه گیری اشتباه کرده است.

 به طور مثال  آبمیوه گیری های چند کاره که شامل مخلوط کن ،آسیاب کن ،رنده کن و ... هستند با وجود تبلیغات گسترده در بازار در سالهای اخیر نتوانسته اند به خوبی رضایت مشتریان را جلب کنند . چرا کهه به سختی باز و بسته می شوند و تعویض قطعات سختی دارند.

 پس برای بهترین انتخاب و داشتن تجربه خریدی که در آن پیشمانی نیست ملاک های زیر را در نظر بگیرید.

· توان آبمیوه گیری مهم است. هرچه توان یک آبمیوه گیری بیشتر باشد قیمت و مصرفش هم بالاتر می رود.

· بازده یک آبمیوه گیری خوب زمانی بالاست که نصف وزن میوه هایی که آب گرفته اید آبمیوه بدهد

· سرعت آبمیوه گیری بازدهی آن را افزایش می دهد.

 ·جنس بدنه آبمیوه گیری گاهی از استیل است گاهی پلاستیک. این مسئله در کارایی آن تاثیر ندارد اما اگر وزن دستگاه برایتان مهم است جنس سبک تر را انتخاب کنید

 آبمیوه گیری-روش های نگهداری آبمیوه گیری از نگاه آمیار-آمیار24

 · جنس تیغه از پلاستیک، تیتانیوم و فولاد است.  تیغه تیتانیوم و فولاد مقاوم تر از  جنس پلاستیکی است اما تیغه پلاستیکی اما زنگ نمی زند.

· مخزن تفاله و آبمیوه از نظر اندازه ای که هربار قرار است آبمیوه بگیرید مهم است.

· میزان مصرف انرژی به قدرت موتور دستگاه تان بستگی دارد. به برچسب انرژی دقت کنید که جز پرمصرف ها نباشد.

· سهولت شستشو مهم است هرچه دستگاه بهتر و راحت تر تمیز شود عمرش طولانی تر می شود

· صدا تولید شده دستگاه آبمیوه گیری را قبل از خرید آن امتحان کنید

· قطر و اندازه دهانه ورودی کار وارد کردن قطعات میوه را آسان می کند.

آبمیوه گیری-روش های نگهداری آبمیوه گیری از نگاه آمیار-آمیار24

برای گرفتن راهنمایی بیشتر و مشاوره تخصصی در خرید و تعمیر آبمیوه گیری می توانید با مشاورین سامانه آنلاین خدمات خانه و ساختمان آمیار 24 در ارتباط باشید.

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر