آمیار24
11959
17+
بنر زیر رسته

تعویض مهره روشویی و ظرفشویی

 

تعویض مهره و واشر شیر های روشویی و ظرفشویی  اگرچه کار فنی محسوب می شود اما یکی از کار های مفیدی که خوب است هر انسانی در طول زندگی یاد بگیرد. شیرهای روشویی و ظرفشویی از وسایلی است که با زندگی ما هرروز در ارتباط هستند و رسیدگی و رفع عیوب آن مهم است. پس با آمیار 24 ثبت درخواست آنلاین همراه باشید

 

مهره و واشر شیر های روشویی و ظرفشویی را چگونه عوض کنیم

 یکی از کار های مفیدی که هر انسانی در طول زندگی باید یاد بگیرد تعویض برخی از وسایلی است که با زندگی ما هرروز در ارتباط هستند مثل تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره ی نحوه تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی و یا تعویض واشر آن را ارائه دهیم.

 

 انواع شیر ظرفشویی و روشویی

در ابتدا باید با انواع شیر روشویی و ظرفشویی آشنا باشید. شیرهای موجود در بازار در سه نوع تولید و عرضه می شود.

 

ثبت درخواست

 

انواع شیر های روشویی و وسایل مورد نیاز

در حالت کلی سه نوع شیر برای روشویی و یا ظرفشویی شما وجود دارد:

·شیر های اهرمی

· شیرهای پیچی یا فلکه ای

· شیرهای اتوماتیک

شیرهای اتوماتیک، جزء شیرهای مدرن محسوب می شود و هزینه بالایی دارد.

 شیر هایی که وقت دست خود را به آنها نزدیک می کنید آب باز می شود و وقتی دست خود را دور نگه می دارید بسته می شوند از همین دسته هستند.

در حال حاظر بیشتر شیرها از دو نوع شیر اهرمی و شیرهای پیچی یا فلکه ای است.

قیمت شیرهای اهرمی اگرچه بالاتر از شیرهای پیچی یا فلکه ای است اما خرید آن به دلیل صرفه جویی در مصرف آب می تواند در میان مدت اقتصادی باشد و هزینه های آب منزل و محل کار شما را کم کند. شیرهای اهرمی تا 30 درصد درمصرف آب صرفه جویی می کند.

به دلیل فراوانی این شیرها تصمیم داریم تعویض این دو را شرح می دهیم . به علاوه اینکه تعمیر شیر های اتوماتیک هم پیچیده هستند و هم پشیتبانی خوبی دارند می توانید از خدمات شرکت سازنده برای تعمیر یا تعویض استفاده کنید.

 

نکته مهم دیگر اینکه ، توجه داشته باشید که در این مطلب منظور از تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی ، تعویض مواردی مثل واشر و فنر یا هر چیزی است که باعث از بین رفتن چکه کردن شیر منزل شما شود است. چکه کردن شیر آب می تواند دلایل متعددی داشته باشد مثل رسوب گرفتن، مشکل مغزی، زنگ زدگی، خراب شدن واشر و ... که در اینجا ما روش تعویض مهره یا واشر را به شما آموزش خواهیم داد. اگر مشکل  شیر ظرفشویی یا روشویی شما فراتراز چکه کردن بود،  بهترین کار کمک گرفتن از یک تعمیر کار خبره است.

 

وسایل مورد نیاز برای تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی

وسایلی که برای تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی نیاز دارید شامل موارد زیر است:

· آچار فرانسه

· پیچ گوشتی

· نوار تفلون

 

ثبت درخواست

 

تعویض  انواع مهره شیر روشویی و ظرفشویی

در این قسمت با تعویض دو نوع از شیرهای موجود در بازار آشنا می شویم.

 

تعویض مهره در شیر روشویی و ظرفشویی مدل اهرمی

· در ابتدای کار تعویض مهره روشویی و ظرفشویی یا تعویض واشر، شیلنگ های پیسور را ببندید. 

· در کنار اقدام بالا می توانید کنتور و درپوش ظرفشویی و روشویی را نیز ببندید.

· با یک پیچ گوشتی اجزای شیر اهرمی خود را باز کنید تا به بدنه ی آن دست بیابید(در هر نوع شیر متفاوت است اما همه آنها بی نهایت ساده است)

·در اینجا مدل مورد نظر جهت تعویض مهره روشویی و ظرفشویی شیر اهرمی توپهای چرخشی است(بیشتر شیر های تمام منازل اکنون از همین نوع است) 

· زمانی که به بدنه شیر دست پیدا کردید ابتدا پلاستیک و واشر توپی را برمی داریم با احتیاط پلاستیک کوچیک و فنرش را هم در می آوریم بعد به طور کامل شیر را برمی داریم

· اکنون واشر های این قسمت را به طور کامل عوض می کنیم(دو واشر که به دور بدنه ی شیر قرار دارد)  

· به واشر ها مقداری روغن گریس می زنیم دوباره شیر را در جای خود قرار می دهیم

· اکنون یک پلاستیک نو روی فنر قرار می دهیم و به جای اول برمی گردانیم

· جهت تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی مراحل را یک به یک انجام دهید این مراحل چکه کردن شیر شما را درست خواهد کرد.

· توپی را به جای خود باز می گردانیم و واشر و پلاستیک را روی آن می گذاریم و سفت می کنیم و بعد دستگیره را قرار می دهیم و با پیچ گوشتی آن را می بندیم. 

 

تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی 

به جز شیرهای اهرمی تعدادی از شیر های روشویی و ظرفشویی را شیر های پیچی یا فلکه ای تشکیل داده اند. تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی پیچی بسیار ساده است که در اینجا ما به اختصار تعویض واشر آن را شرح می دهیم. معمولا دلیل چکه کردن آب شما نیز همین است. 

· برای تعویض مهره شیر روشویی و ظرفشویی یا هر یا مغزی آن و یا واشر های آن ابتدا کنتور آب را ببندید سپس روی در چاه سینک یک درپوش بگذارید که نکند بخشی کوچک از شیر به داخل آن بیفتد

· درپوش شیر را بردارید و بعد با پیچ گوشتی پیچ حفاظ شیر را باز کنید(به محض اینکه درپوش را برداشتید این پیچ را خواهید دید)

· با احتیاط دسته ی شیر را در بیاورید به مغزی می رسید. مغزی فشاری یا کپسولی که در شکل سوم آمده است.

· در حالی که شیر را با یک وسیله نگه داشته اید مغزی شیر را با یک آچار فرانسه باز کنید.

· واشر در قسمت انتهایی مغزی وجود دارد .پیچ آن را باز کنید واشر جدیدی که خریداری کرده اید را جایگزین کنید و مراحل بالا را بلعکس انجام دهید تا دوباره بتوانید از شیر استفاده کنید. 

 

ثبت درخواست

 

نکاتی برای نگهداری بهتر شیرآلات منزل

شیرآلات خانه و آشپزخانه از وسایل و اجرای پرکاربرد و البته حساس منزل هستند که در صورت مشکل و خرابی می توانند اساسی ترین کارهای ما را به تاخیر بیندازند. پس توجه به حفظ و نگهداری آن از اهمیت ویژه برخوردار است. با هم چند مورد از مهترین نکات نگهداری از شیرهای آشپرخانه و روشویی را مرور می کنیم: 

 ·بسته به میزان استفاده از شیرآلات، هر 3 ماه یک بار واشر آن را عوض کنید.

· از تبدیل شدن لکه های آب و چربی به رسوب جلوگیری کنید.

· از باقی ماندن محلول های سفیدکننده روی شیر جلوگیری کنید تا شیرآلات دچار خوردگی نشوند.

· بهترین جرم گیر شیرآلات، محلول آب و صابون است.

· سرکه سفید رقیق شده با آب می تواند برای رسوب های قدیمی جرم زدایی قوی تری داشته باشد

· پاک کننده های قوی و اسیدی موجود در بازار و معرفی شده در آگهی های تلویزیونی را برای شیرآلات منزل خود به کار نگیرید. لایه نیکل روی شیر آلات نسبت به آنها حساس است و از بین می رود

 

برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره شیرآلات منزل و سرویس های بهداشتی محل کارتان می توانید با کارشناسان سامانه آمیار 24 خدمات آنلاین نصب و تعمیر در تماس باشید.

 

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر