آمیار24
1565
8+
بنر زیر رسته

خرابی چای سازها و علل آن

 

اگر هم اکنون این مطلب را می خوانید  به احتمال خیلی زیاد یا چای ساز دارید یا می خواهید آن را خریداری کنند ؛ پس با سامانه خدمات آنلاین آمیار 24 همراه شوید تا با نحوه کار و چگونگی استفاده از چای ساز  آشنا شوید و احتمال خرابی آن را کم کنید. در صورت نیاز به تعمیر چای ساز می توانید از آمیار 24 کمک بگیرید.

زندگی مدرن و مشغله زیاد،  اکثر افراد را برای داشتن و آماده کردن سریع یک لیوان چای داغ به استفاده از چای ساز متوسل کرده است و استفاده از این دستگاه  در خانه ها به امری عادی تبدیل شده است ؛ چون با وجود این همه مشغله کاری کسی دیگر نمی تواند آن همه زمان را  برای جوشیدن آب یک کتری ، صبر کند و سپس آن را دم کند.

چای ساز-خرابی چای سازها و علل آن-آمیار24

 به دلیل بالا بودن وات مصرفی چای ساز ، با استفاده از انرژی تولیدی برق ، آب به سرعت جوشیده و چای در کمتر از 10 دقیقه برای شما قابل مصرف است ؛ اما گاهی اوقات برای چای سازها مشکلاتی ایجاد می شوند که نیاز به تعمیر دارند و شما را دچار رنج و مشقت می کنند ؛ پس با ادامه متن همراهی کنید و با رعایت آن  از شر اعصاب خوردی های تعمیر چای ساز خلاص شوید .

 چای ساز و انواع آن

چای سازها که برای دم کردن چای و گرم نگه داشتن آن کارایی دارد در همه مدل های آن ساختار دستگاه شامل یک کتری و و قوری است. کتری چای ساز از طریق یک المنت داخلی داغ می شود و قسمت  قوری هم بر روی صفحه گرم نگهدارنده قرار می گیرد.

ساختار دستگاه چای ساز طوری طراحی شده است که با تمام شدن آب داخل کتری دستگاه به صورت خودکار خاموش شده تا از آسیب دیدن جلوگیری شود. اگر قصد خرید چای ساز دارید باید گفت که انواع چای ساز در بازار لوازم خانگی ایران عرضه می شود و بسته به مارک و مدل آن قیمت چای سازها متفاوت است.

مدل چای ساز دیچیتال یکی از مدل هایی است که کار مصرف کنندگان را آسان کرده و امکان جدیدی برایشان فراهم کرده است. در چای سازهای دیجیتال، می توانید دمای آب را به دلخواه تنظیم کنید.

 چای ساز-خرابی چای سازها و علل آن-آمیار24 

· چای ساز بدون قوری

 این نوع چای ساز، قوری جداگانه ای ندارد و داخل آن یک توری تعبیه شده است. 

 چای ساز-خرابی چای سازها و علل آن-آمیار24

· چای ساز استند دار

این چای سازها مناسب آشپزخانه است و ظاهری زیبا دارد. چای سازها شامل استند یا صفحه ای است که کتری و قوری روی آن و کنار هم قرار می گیرد. با اتصال دستگاه به برق، استند گرم می شود و چای دم می کشد. نکته مهم در استفاده از این چای سازها این است که ماندن طولانی مدت قوری روی این صفحه، طعم اصیل چای را از بین می برد. 

· چای ساز با قوری روی کتری

در این چای سازها قوری روی کتری قرار می گیرد و به نقطه جوش رسیدن دستگاه، بخار را به قسمت قوری منتقل می کند و چای با این فرآیند دم می کشد. این نوع دستگاه چای ساز می تواند عطر و طعم چای را به صورت سنتی آن حفظ کند. تنها نکته منفی این مدل چای ساز، زیاد بودن ارتفاع آن است.

چای ساز-خرابی چای سازها و علل آن-آمیار24

نکات ایمنی چای ساز ها

یا نکات لازم برای استفاده از چای ساز را رعایت کنید تا بتوانید عمر چای ساز را افزایش دهید. برای مثال هنگامی که چای ساز گرم است سیم آن را دورش نپیچید  و یا چای ساز را در کنار اجاق گاز و یا گرم کننده های الکتریکی نگذارید. چای ساز را زیر آب نگیرید. در این پست از سایت اتاق جدیدترین و پرفروش ترین مدلهای چای ساز را قرار داده ایم میتوانید با توجه به سلیقه و نیاز خود انتخاب و خرید کنید. هنگام خرید حتمی به برند آن توجه کنید تا از برند معتبر چای ساز را خرید کنید.

 چای ساز-خرابی چای سازها و علل آن-آمیار24

آشنایی با علل خرابی چای ساز و راه کارهای استفاده درست از آن برای جلوگیری از خرابی

1-کتری دستگاه قبل از جوشیدن آب به صورت اتوماتیک خاموش   می شود

 علت این امر آن است که به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی صفحه حساس به حرارت ، چای ساز قبل از جوشاندن آب ، خاموش می شود ؛ برای این منظور باید ، این وسیله را نزد تعمیر کار ببرید تا صفحه حساس به حرارت آن را تعویض و یا در صورت امکان آن را تعمیر کنید .

2-قطع شدن المنت

 گاهی اوقات به دلیل بی دقتی کاربران در استفاده از چای ساز باعث می شود که ، المنت به طور ناگهانی قطع شود و دستگاه از کار بیافتد ؛ در این صورت است که اگر از دلیل این مشکل اطلاع نداشته باشید ، نگرانی امان شما را خواهد برید و یا مجبور به دست کاری دستگاه خواهید شد که ، دوباره باعث خرابی بیش از حد چای سازتان می شوید ؛ پس خواندن ادامه مطلب از واجبات و ضروریات برای شما مصرف کنندگان این دستگاه است. علت قطع شدن المنت پر یا خالی کردن یک باره کتری است ؛ چون در این صورت به علت انقباض و یا انبساط ناگهانی به دستگاه فشار وارد شده و باعث خاموش شدن المنت می شود.

3-رسوب بیش از حد

به علت وجود ناخالصی های موجود در آب مصرفی مصرف کنندگان شهری ، در بیشتر مواقع کتری های برقی هم مانند سایر کتری ها ، رسوب بسته و باعث دیر جوشیدن آب می شوند ؛ در این صورت ، شما بدون دانستن علت دیر جوشیدن آب ، نگران خرابی چای ساز خود می شوید ؛ اما هیچ اضطراب و دلهره ای به خودتان راه ندهید.

 

این اتفاق  یعنی دیر جوشیدن آب  به دلیل وجود رسوبات سنگین و حجیم درون  چای سازتان است ؛ این رسوبات را می توان به آسانی و با استفاده از موادی چون جوهر لیمو ،آب لیمو و یا سرکه سفید ، از میان برد ؛ هرگز به وسیله ابزار تیز و فلزی اقدام به کندن و زدودن رسوبات داخل کتری برقی نکنید ؛ چون در این صورت باعث خراب شدن قسمت های حساس چای سازتان می شوید و مشکل خود را دوچندان می کنید .

 

چای ساز-خرابی چای سازها و علل آن-آمیار24

4-گرم شدن بیش از حد دستگاه و نشت کردن بخار آب

 گاهی متوجه می شوید که چای ساز ، بیش از حد گرم شده و بخار آب درون کتری، وارد مدار آن می شود ؛ در این صورت باید بدانید که دکمه های دستگاه شما ، به علت استفاده زیاد ، دچار فرسودگی و خرابی شده اند ؛ با به وجود آمدن این مشکل ، حتما چای ساز را ، نزد تعمیر کار متخصص مربوط به این کار ببرید تا مشکل اتصالات و دکمه های آن را مورد بررسی و عیب یابی قرار دهد و سپس اقدام به تعمیر آن کنید .

چای ساز-خرابی چای سازها و علل آن-آمیار24

با توجه به مطالعه موارد بالا ، اگر دیدید که موفق به  عیب یابی در سیستم چای ساز خود نمی شوید ، لطفا از مهارت افراد متخصص و دارای تجربه در این زمینه ، بهره بگیرید و خودسرانه اقدام به تعمیر نکنید ؛ چون در این صورت ممکن است ، عیبی جدید در دستگاه به وجود آورید که باعث ایجاد هزینه های اضافی تعمیر برایتان می شود یا این که مجبور می شوید دوباره ، برای خرید چای ساز جدید ، اقدام و هزینه کنید .

سامانه خدمات آنلاین منزل و ساختمان آمیار 24 و کارشناسان خبره آن آماده هرگونه مشاوره و تعمیر چای ساز و سایر تعمیرات منزل کاربران محترم این سامانه هستند. 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر