آمیار24
1804
4+
بنر زیر رسته

چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است؟

 

اینکه شوفاژ مناسب هرخانه چیست؟ سوالی است که از کارشناسان خدمات آنلاین آمیار 24 پرسیده می شود. در این مطلب می خواهیم برای آنها که قصد خرید و تعویض شوفاژ خود را دارند به این پرسش پاسخ دهیم.  

 

انتخاب شوفاژ مناسب ، ذهن بسیاری از افرادی که خانه نوساز تهیه کرده اند و یا تصمیم دارند پنل خود را تعویض نمایند به خود مشغول کرده است. پاسخ این سوال مهم است به این دلیل که زمانی که از پنل شوفاژ مناسب برای خانه خود استفاده می کنید درواقع باعث صرفه جویی در بسیاری از هزینه های مربوط به انرژی خواهید شد و دلیل اش هم این است که استفاده از وسایل گرمازا 40 درصد قبوض انرژی ما را تشکیل می دهند.

رادیاتور-پکیج های خانگی و رادیاتور-آمیار24

گذشته از پاسخ به این سوال که چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است رعایت موارد زیر از جمله مواردی هستند که باید برای نگهداری از پنل ها ورادیاتورهای مختلف صورت گیرند:

           سعی کنید گردگیری پنل خود را به صورت دوره ایی انجام دهید تا کارایی آن را بالا ببرید.

          چنانچه هواگیری انواع رادیاتورها سروقت انجام شود فرسوده شدن آن نیز به تعویق خواهد افتاد.

           بعد ازاینکه تحقیقات لازم را در زمینه انواع پنل انجام دادید و به جواب این سوال رسیدید که چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است باید برای نصب آن ها نیز محل های مناسبی را انتخاب کنید. مثلا آن ها را زیر پنجره های خانه نصب نکنید.

           هرگز برای زیبایی از رویه های مختلفی مثل رویه های چوبی برروی پنل استفاده نکنید چراکه با این کار کارایی پنل خود را پایین خواهید آورد.

برای راهنمایی بهتر شما و جواب به این سوال که چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است در مورد انواع مدل های پنل در زیر به مواردی اشاره می کنیم:

 

 رادیاتور-پکیج های خانگی و رادیاتور-آمیار24

 

انواع مدل های پنل رادیاتور در بازار

 

1.    رادیاتور پنلی کرمی (آلمان ) مدل کلاسیک 40 سانتی متر

این مدل از رادیاتورها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید شده اند و می توانید از آن ها برای محیط های مختلفی استفاده کنید. هنگام خرید می توانید از فروشگاه مربوطه راهنمایی های لازم در خصوص اینکه چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است را دریافت کنید.

 

2.    رادیاتور پنلی ایران رادیاتور 80 سانت

معمولا از این مدل از رادیاتورها برای محیط هایی به متراژ 12 تا 16 متر مربع استفاده می کنند. زمانی که از این رادیاتورها استفاده می کنید در مدت زمان کوتاهی شاهد گرم شدن فضا خواهید بود. درواقع یکی از پنل های پیشنهادی در جواب به این سوال که چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است به مشتریان خواهد بود.

 

3.    رادیاتور بوتان 5 پره مدل IL PRIMO 500

یکی از انواع پنل ها که در پاسخ به این سوال که چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است این نوع از رادیاتور را پیشنهاد می دهند چراکه می توانید تعداد پره های آن را اضافه کنید و باتوجه به متراژی که خانه یا فضای مورد نظر شما دارد تعداد آن ها را افزایش دهید.

 

4.    رادیاتور پنلی ایساتیس آفتاب 120 سانتی متر

از انواع پنل هایی که در ابعاد و اندازه های مختلفی در دسترس می باشد و شما می توانید آن را برحسب نیاز خود در هر مکان و فضایی مورد استفاده قرار دهید. اگر به دنبال پنل های دوطرفه می باشید استفاده از این مدل یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

 

 رادیاتور-پکیج های خانگی و رادیاتور-آمیار24

مزیت رادیاتورهای پنلی

رادیاتورهای پنلی بی سر و صدا هستند و با وجود اینکه گرما را به صورت تابشی در محیط پراکنده می کنند بی خطر اند و به پوست آسیبی نمی زنند.

ساختار این نوع رادیاتور به گونه ای طراحی شده که از قطعات نازک فلزی تشکیل می شود و آب گرم درون این قطعات جریان پیدا می کند. این رادیاتورها با وجود اینکه در سطح وسیعی در جریان هوا هستند اما نسبت به بقیه گرمایشی ها فضای کمتر اشغال می کنند.

پنل های رادیاتور از آلومینیوم سبک و یا فولاد مقاوم ساخته شده و ضخامت آن به چند سانتیمتر می رسد.

رادیاتورهای پنلی مانند رادیاتورهای قدیمی به یک منبع گرمایشی مثل دیگ بخار متصل می شوند، اما بازدهی و میزان گرمای تولید شده توسط این رادیاتورها بیشتر از رادیاتورهای قدیمی است.

 

 رادیاتور-پکیج های خانگی و رادیاتور-آمیار24

موارد مهم نصب رادیاتور

·      یکی از بهینه ترین حالت هایی که برای محل نصب رادیاتور باید در نظر داشته باشید رعایت فاصله 3 متر بین کف تا سقف می باشد که باید به درستی و دقت انجام گیرد. چراکه اگر فاصله از این بیشتر باشد باید از وسایل دیگری مثل هواساز و... استفاده کنید.

 

·      زمانی که قصد خرید رادیاتور را دارید و از فروشنده می پرسید که چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است، فروشنده احتمالا به شما پنل های آلومینومی را پیشنهاد خواهد داد چراکه انواعی از این مدل رادیاتورها وجود دارند که یکی از بهترین انواع آن ها رادیاتورهای دایکاست می باشند که در انواع 5، 7 و 10 پره در دسترس می باشند.

 

·      فاصله ایی که لوله های قسمت بالا و پایین رادیاتور از محل نصب خواهند داشت یکی از مواردی است که باید قبل از خرید و نصب رادیاتور به آن دقت داشته باشید.

 

·       قبل از نصب از تعداد پره ها و مساحت فضا مورد نیاز از فروشنده بپرسید تا بهترین نوع پنل را به شما معرفی کند.

 

·      چنانچه می خواهید رادیاتور خود را برروی دیوار نصب نمایید بهتر است از انواع پره ایی که جنس آن از آلومینیوم می باشد برای این کار استفاده کنید چراکه وزن آن ها نسبت به نوع فولادی و پنلی خود سبک تر می باشد.

 

·      رادیاتورهای پنلی به دلیل وجود فولاد در ساختار خود از جنس بهتری برخوردار می باشند در نتیجه ماندگاری آن ها نیز بیشتر است.

 

·       نوع فضا، اینکه شما مدل دیواری یا زمینی آن را می پسندید و ... از جمله موارد تاثیرگذار در انتخاب شما خواهند بود.

 

 رادیاتور-پکیج های خانگی و رادیاتور-آمیار24

 

موارد مهم نگهداری از پکیج رادیاتور

 

·      هواگیری همه رادیاتورهای موجود در منزل را فراموش نکنید. برای این کار کافی است تا پیچ هواگیری کنار رادیاتور را باز کنید تا هوای داخل آنها به خوبی تخلیه کند و آب از رادیاتورهم خارج شود.

·      با پایان هواگیری رادیاتورها فشار داخل آن باید چک شود. برای این کار از متخصص نصب رادیاتور کمک بگیرید

·      هیچ دستگاه گرمازای دیگری را در مجاورت پکیج قرار ندهید؛ مثل سماور، اجاق گاز ، کتری برقی.

·      در انتخاب جنس رادیاتورها دقت کنید. پیشتر، تمام رادیاتورها  از جنس فولادی, چدنی یا آلومینیوم بودند و زیبایی ظاهری چندانی نداشتند. اما این روزها با پیشرفت صنعت، رادیاتورها از طراحی زیبا و جنس بهینه ساخته می شوند

·      شاخص هایی چون کیفیت، کارایی، زیبایی و هزینه از مهمترین عوامل تاثیرگذار در خرید رادیاتور است که می تواند در نکات نگهداری از آن موثر باشد.

 

 رادیاتور-پکیج های خانگی و رادیاتور-آمیار24

با مرور مطالب بالا در جواب به این سوال که چه پنل شوفاژی برای خانه ما مناسب است؟ می توان گفت که  عوامل مختلفی مثل بودجه ایی که برای این کار اختصاص داده اید، زمینی یا دیواری بودن پنل، جنس آن و...در انتخاب شما تاثیرگذار است.

بعد از خرید شوفاژ ،  محل نصب و نحوه استفاده از آن هم مهم است. در صورت هر گونه سوال و یا نیاز به مشاوره و نصب و تعمیر وفاژ و سیستم گرمایشی خانه و محل کارتان می توانید با آمیار 24 در ارتباط باشید .

سامانه خدمات آنلاین آمیار 24 ارانه دهنده انواع خدمات منزل ، تعمیرات ساختمان و خودرو در قم و پردیسان است که به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به شماست.

برای آگاهی از قیمت نصب و تعمیررادیاتور و شوفاژ به جدول تعرفه خدمات آمیار 24 در منوی اصلی سایت مراجعه کنید.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر