آمیار24
755
1+
بنر زیر رسته

نکاتی درباره اجاق گازها

 

راهنمای خرید اجاق گاز

اجاق گاز شما چند شعله دارد؟

  • آیا اجاق گازتان مجهز به فندک و ترموکوپل است یا نه؟

  • جنس اجاق گاز شما از چیست؟

  • شما چیزی از امکانات اجاق گازهای برقی هم می دانید؟

  • آیا فاصله ی شعله های اجاق گازتان طوری است که بتوان چند ظرف را بدون مزاحم کنار هم قرار داد؟

از این پنج سوال، جواب چند تای آن ها را بلدید؟ اگر فقط جواب یکی-دو تا از آن ها را می دانید، باید بگویم که با اطلاعات ناکافی اجاق گاز خانه تان را خریده اید. اما اگر طبق تجربه، برای هر کدام از سوال ها جواب داشتید، نشان این است که در خرید اجاق گازتان دقت تحسین برانگیزی به خرج داده اید. تازه استاندارد بودن و خدمات پس از فروش را عمدا از قلم انداختیم. چون می دانستیم که دیگر حتما موقع خرید به این دو مورد توجه داشته اید. این چند خط یک راهنمایی ساده برای خرید اجاق گاز بود اما هدف از تحریر این مطلب، ارائه ی نکاتی برای افزایش طول عمر اجاق گازهای موجود در منزل شماست. پس بدون هیچ معطلی برویم سراغ چند نکته ی کاربردی:

 

شوینده های طبیعی

از شوینده های موجود در بازار که بگذریم، برای نظافت چدن ها و سطح اصلی اجاق گاز می توانید از مواد طبیعی هم استفاده کنید. پیشنهاد اول ما برای اجاق هایی است که نه چدنی باشند و نه استیل. مخلوطی از سرکه ی سفید و جوش شیرین، طوری که تمام قسمت های اجاق را با آن تمیز می کنید و در آخر با دستمال پاک می شود. اما اگر اجاق چدنی یا استیل بود، آبلیمو بهترین گزینه برای نظافت است. یادتان باشد که مواد شیمیایی غلیظ مثل سفید کننده ها و .... اصلا مناسب بهداشت اجاق گاز نیستند.

 

شعله های بد صدا

اگر اجاق گاز شما شعله های پر سر و صدا دارد، به این معناست که هوا به میزان مناسب و صحیح به مشعل نمی رسد. به بیان ساده تر وقتی که هوا بیش از حد به مشعل برسد، داد شعله ها بالا می رود. برای رفع این مشکل ابتدا شاتر هوای اجاق را بررسی کنید. چون به احتمال زیاد میزان هوا و گاز در این شاتر تنظیم نیست

شعله های گاز-آمیار24

 

رنگین کمان شعله ها

رنگ آبی شعله ها، نشان از ایده آل بودن شرایط اجاق گاز است. به صورتی که حتی پراکندگی شان هم یکسان می باشد. مسئله ی بعدی ارتفاع شعله هاست که در حالت عادی باید 20 میلی متر باشند. سوال اینجاست که اگر یکی از شعله ها زرد شد و یا به اندازه ی کافی قدرت نداشت، نشانه ی چیست؟ خب واضح است. این یعنی اجاق گاز به درستی کار نمی کند. سریع دست به کار شوید و محل شعله را به خوبی تمیز کنید و همه آن جا را خشک نگه دارید. شاید رطوبت یا ماده ی شوینده در منافذ باقی مانده باشد. خواهشا از آلودگی هایی مانند چرب شدن و یا ریختن غذا بر روی مشعل اجاق گاز جلوگیری کنید تا باز دچار این مشکل نشوید.





اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر