آمیار24
1370
1+
بنر زیر رسته

نکاتی برای عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی

نه لب چشمه نشستن دارد و نه ایستادن مقابل سینک ظرفشویی. ضمن اینکه دیگر خبری از سیم و اسکاچ و حساسیت به مایعات ظرفشویی هم نیست. هم در وقت شما صرفه جویی می شود و هم در مصرف آب. جای نگرانی و وسواس هم وجود ندارد چون آب داغش باعث ضدعفونی کردن ظرف ها می شود. به همین سرعت و سادگی. با این مقدمه ی کوتاه، فکر می کنم امروز بهترین فرصت برای یادآوری و یادگیری چند نکته ی مراقبتی از ماشین های ظرفشویی باشد.

 

دقت در چیدمان ظروف

چیدمان ماشین ظرفشویی یکی از نکات مهمی است که نیاز به سلیقه ی خاصی ندارد ولی دقت زیادی می خواهد. چون اگر ظرف ها، فاصله ی مناسبی نداشته باشند و قطعات بزرگ مثل تخته ی خرد کن در بغل ها قرار نگیرند، چرخش آبپاش ماشین شما به مشکل می خورد. آگاهی از این نکته ضروری است که نباید حجم ظرف ها از ظرفیت ماشین ظرفشویی بیشتر باشد. چون همین عدم رعایت، کارکرد صحیح الگوی های اسپری در بازوهای اسپری کننده را به خطر می اندازد.

چیدمان ظروف ماشین ظرفشویی-آمیار24

 

 قانون شصت - شصت برای جرم گیری ماشین ظرفشویی

تا الان چند بار از ماشین ظرفشویی تان استفاده کرده اید؟ عددش را در ذهن خودتان نگه دارید، چون باید حساب دستتان باشد. حساب جرمگیری را می گویم. بعد از هر 60 بار استفاده از ماشین، نوبت به جرمگیری می رسد. برای انجام این کار یک جرمگیر مایع را واژگون در داخل ماشین ظرفشویی بگذارید و آن را خالی از ظرف با برنامه ای با دمای بالای 60 درجه روشن کنید. نسخه ی طبیعی اش هم قرار دادن یک فنجان سرکه ی سفید روی سبد بالا و شروع به کار کردن دستگاه بی ظرف می باشد.

جرم گیری ماشین ظرفشویی-آمیار24

 

عدم استفاده از قرص نمک و پودر مخصوص ماشین ظرفشویی (اشتباهی که شاید در کمین شماست)

حرف آخر در مورد کار با ماشین های ظرفشویی، استفاده از قرص نمک و پودر مخصوص آن هاست. کافی است یکبار از پودرهای شوینده، مایع ظرفشویی یا نمک معمولی در دستگاه بریزید تا ببینید چه افتضاحی به بار می آید. موتور خراب می شود و صدای ناله ی اختلال های جدید اهل خانه را دچار افسردگی ظرف شستن دستی می کند.



اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر