آمیار24
1042
1+
بنر زیر رسته

نکات نگهداری چایی ساز


آن چیست که همدم است و حرارتش به جان می نشیند؟

  • آن چیست که حرف نمی زند ولی در بیشتر گفتگوها حضور دارد؟

  • آن چیست که خستگی آدم از هم نشینی اش در می رود؟

جواب یک کمله است: «چایی».

یک نوشیدنی ساده که باعث و بانی خیلی از آشتی ها، بحث ها، خواستگاری ها و.... است. الان که فکر می کنم می بینم خودمان هم شاید تا به حال از این زاویه به چایی نگاه نکرده بودیم. اینقدر چایی چایی کردیم که حتم دارم شما هم مثل ما هوس کردید. پس بی معطلی سراغ چایی ساز منزل تان بروید و همین طور که مشغولید، نکات امروز را در مورد مراقبت از این وسیله بخوانید.



خطر آتش سوزی چایی ساز

شاید تعجب کنید. اما چایی ساز هم می تواند خطر آتش سوزی داشته باشد. هم اینکه دچار شوک الکتریکی و صدمه ی جانی شود. این اتفاقات در صورتی رخ می دهد که شما این وسیله ی برقی را در فضای باز قرار دهید و یا اینکه آن را داخل آب فرو ببرید. این نکته را فراموش نکنید که قبل از اتصال دستگاه به برق، باید میزان ولتاژ دستگاه با برق خروجی پریز یکی باشد.

خطر آتش سوزی چایی ساز-آمیار24

تمیز کردن چایی ساز

قبل از تمیز کردن چایی ساز آن را از برق بکشید و اجازه بدهید تمام قطعات آن سرد شود. سرپوسش کتری، توری چایی، سرپوش توری چای و قاشقک چای قسمت های قابل شستشوی این وسیله برقی هستند. در مقابل کفی کتری، کفی اصلی چایی ساز، سیم برق و پریز برق اصلا نباید با رطوبت تماس داشته باشند. چه برسد به اینکه آن را زیر آب بگیرید.



رسوب را طبیعی از بین ببرید

عوض شدن مزه ی چایی، بی برو برگرد کار املاح و مواد معدنی رسوب شده در چایی ساز است. بهتر است خودتان را با مواد شوینده ی گران قیمت معطل نکنید. چون تاثیر زیادی در از بین بردن این رسوبات ندارند. بهترین راه طبیعی ترین راه است. کتری چای ساز را بردارید و بیشتر گنجایش آن را پر از آب کنید. بعد نوبت سرکه سفید است که آن را داخل آب بریزید. در آخر کتری را روی چای ساز قرار دهید و آن را روشن کنید. بگذارید دستگاه خوب جوش بیاید و آب قل بزند. یادتان باشد بعد از این مراحل پارچ دستگاه را به خوبی بشورید تا بوی سرکه از بین برود.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر