آمیار24
1598
2+
بنر زیر رسته

از نکات مراقبتی لوسترها بیشتر بدانید

علت چشمک زدن لامپ های لوستر

خاموش و روشن شدن لامپ ها یا به اصطلاح چشمک زدن آن ها می تواند سه دلیل داشته باشد. اول از همه سراغ کلیدهای دیواری برق باید رفت. چون عملکرد نادرست آن ها علت این مشکل است. که البته با تعویض حل می شود. دوم شل شدن سیم ها در جعبه تقسیم سقف و لوستر می باشد که باید بررسی شود. سوم هم اشکال از سرپیچ لامپ یا سوکت ها است که مثل مورد اول با یک تعویض ساده رفع می شود.

لوستر روشنایی منزل خانه-آمیار24

سرپیچ ها و سوکت ها

پیرو نکته ی اول، علت تعمیر و یا تعویض سرپیچ ها و سوکت ها بی توجهی در نظافت لوستر است. چون اکسید شدن و خرابی قسمت انتهایی سرپیچ لامپ، مسطح شدن فلز انتهایی و یا آسیب به سوکت ها می توانند باعث بروز چندین مشکل و مسئله شود. خرابی مدار ریموت در لوسترهای ریموتی هم به خاطر آسیب، ضربه و یا قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت است.



نظافت لوستر در پنج مرحله

در نکته ی آخر قصد داریم نظافت لوسترها را در قالب چند مرحله برای شما بیان کنیم:

  • مرحله ی اول قبل از نظافت قطع برق است. تا اگر اشکالی در سیم کشی برق ساختمان بود، خطری متوجه شما نشود.

  • بعد لامپ ها را با حوصله باز و آن ها را با مخلوط آب و صابون تمیز کنید.

  • بخش های کریستالی را در محلولی که شامل یک قسمت الکل و سه قسمت آب می باشد، غوطه ور کنید، تا باعث از بین رفتن همه ی آلودگی ها شود.

  • لاله ها و حباب ها را هم 30 دقیقه در محلول آب و صابون بگذارید و سپس تمیزشان کنید. بعد از این دو مرحله یادتان باشد حتما باید با یک پارچه نخی باید خشک شوند.

  • به دلیل نوع آلیاژ بدنه ی لوستر یا مدل آبکاری آن بهتر است از مواد شوینده استفاده نشود. پس بهترین راه پارچه ی نمناک است. اما اگر باز هم حس کردید تمیز نشد، دست به دامن آب و صابون شوید. که البته این کار در لوسترهای چوبی ممنوع است.



اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر