آمیار24
2062
2+
بنر زیر رسته

علت قطعی یا اتصالی برق

اتصال کوتاه

اتصال کوتاه از جمله ی آن علت هایی است که در موارد زیادی از خانه می تواند رخ بدهد. مثلا سوختن لامپ و ترانس مهتابی، آب ریختن روی پریز برق، اتصال در سربندی ها، سوختن وسایل برقی و غیره. خب اگر چنین مشکلی پیش آمد دو حالت وجود دارد:

  • اگر سیم کشی ساختمان شما قدیمی باشد، شما باید عیب را برطرف کنید تا بتوانید دوباره فیور ز کنتور را وصل کنید و تا زمان برطرف نکردن اتصال کوتاه برق متصل نمی شود.

  • اگر منزل شما تابلو فیوز داشته باشد، شما فیوزهای پایین زده شده را مشاهده کنید و فیوز اصلی کنتور و تابلو فیوز را بالا بزنید تا بقیه بخش ها متصل شود و سپس اتصال کوتاه فیوز قسمت قطع شده را برطرف کنید.

اتصال کوتاه برق-آمیار24

وسیله ی برقی پر مصرف

استفاده از وسایل برقی پر مصرف مثل دستگاه جوش یا بخاری برقی هم در قطع برق منزل سهم زیادی دارند. چون با عدم تحمل سیم ها برای انتقال جریان به صورت تدریجی سیم ها دچار آسیب شده و گاهی در محل اتصال سیم ها به هم و گاهی در بین مسیر در خود سیم ها ایجاد آتش سوزی می کند.



اتصالی مدار

اتصالی کردن مدار دو نشانه ی اصلی دارد که پریدن فیوز و قطع برق است. نشانه های دیگر آن نیز کم سو شدن چراغ مخصوصا هنگام استفاده از لوازم برقی، بوی سوختگی از پریز و کلید، کم شدن نیروی دستگاه های برق و الکتریکی و .... هستند. یادتان باشد که صدای وزوز، بوی سوختگی یا گرم شدن دستگاه ها علائم بروز مشکل در سیم ها می باشند.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر