آمیار24
692
1+
بنر زیر رسته

عیب یابی و رفع عیب تردمیل و نکاتی درباره نگهداری از آن

 

نوار نقاله

تمیز کاری و نگهداری از قسمت های مختلف هر وسیله و دستگاهی، بهترین علت برای افزایش عمر آن است. یکی از اجزای مهم تردمیل "نوار نقاله" است که  تنظیم به موقع و روغن کاری مرتب از اصول نگهداری آن می باشد. از طرفی اگر به خاطر دویدن روی تردمیل، عرق شما روی نوار نقاله ریخت، بعد از ورزش روزانه، آن را با یک دستمال خشک تمیز کنید. این کار هم از لیز خوردن و آسیب دیدگی شما جلوگیری می کند و هم اینکه مانع چسبندگی گرد و غبار به آج های نوار نقاله می شود.

 

خرابی تسمه

احساس لغزش در هنگام استفاده از تردمیل نشانه ی خرابی "تسمه" است. شما باید در دو مرحله اول تسمه را تنظیم و بعد سفت کنید. یادتان باشد که اگر تسمه را زیاد سفت کنید و یا اینکه اگر با عرشه ی تردمیل باعث ایجاد اصطکاک شود، باید منتظر سُر خوردن آن باشید چون احتمالش زیاد می شود. تسمه را بالا بیاورید، اگر یک شکاف دو یا سه اینچی بین تسمه و عرشه ی دستگاه مشاهده کردید، یعنی آن را خوب سفت کردید. این هم از آموزش تست کردن تسمه.

خرابی و نگهداری تردمیل-آمیار24

 

بوی سوختگی

بوی سوختگی که فقط برای غذا نیست. گاهی از تردمیل شما هم بوی سوختگی بلند می شود. البته اینبار باید به جای خاموش کردن شعله ی گاز، دستگاه را از برق بیرون بکشید. این بو می تواند به خاطر اصطکاک کف و پشت تردمیل باشد. یا اینکه نه، می تواند علت دیگری مثل قطعی در سیم کشی الکترونیک یا موتور داشته باشد. اگر دچار چنین اتفاقی شدید هر چه سریع تر به تعمیرکار مربوطه مراجعه کنید تا تمرین روزانه تان به تعویق نیفتد.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر