آمیار24
2302
1+
بنر زیر رسته

آنچه که از "موتورخانه ها" باید بدانید

پیشگیری از درمان لوله های مبدل گرما

لوله های مبدل گرما در موتورخانه از اجزایی هستند که در سه مرحله ی ساده آسیب می بینند و شما را مجبور به پرداخت هزینه ای زیاد برای تعمیر می کنند. مرحله ی اول جمع آوری ناخالصی های ته نشین شده ی آب توسط لوله های دستگاه اوپراتور و کندانسر است. مرحله ی دوم آسیب دیدن دیواره ی لوله ها بخاطر افزایش رسوبات و تحلیل و خوردگی آنهاست. در نهایت مرحله ی سوم هم افزایش رسوبات و جدا شدن لوله ها از همدیگر است که موجب کاهش راندمان چیلر تراکمی می شود. دو راه برای پیشگیری از این خطر وجود دارد:

. یکی چک شدن سیستم سختی گیر موتورخانه البته به طور منظم.

. دوم ماهانه چک کردن دستگاه سختی گیر سیستم بسته که شما را از  نیاز به پاکسازی لوله های دستگاه تبخیر کننده بی نیاز می کند.

مطلب موتورخانه-آمیار24

 

وقتی صدای پمپ بالا می رود

ارتعاش و صدای پمپ می تواند به دلایل مختلفی باشد که گیر کردن مواد زائد در پروانه و خارج شدن آن از بالانس یکی از آن هاست. دلیل دیگر نشتی محفظه ی آب بندی است. نصب نشدن صحیح پکینگ یا نادرستی در انتخاب نوع آن هم دلیل دیگر صدای گوشخراش پمپ است. (البته دلایل دیگری هم هستند که در این مجال کم، فقط قدر بیان مجمل فرصت است). از طرفی اگر پمپ موتور خانه به صورت پیاپی قطع و وصل شد، یک دلیل عمده دارد که آن کم شدن باد یا سوراخ شدن منبع فشار می باشد.

 

 

راه های عدم اتلاف انرژی

همانطور که می دانید در موتورخانه ها انرژی زیادی تولید می شود. پس باید برای بهبود کارایی و عدم اتلاف انرژی آن ها متوسل به کارهایی از قبیل موارد زیر شد:

. نصب سیستم کنترل هوشمند برای تنظیم دمای آب گرمی که متناسب با هوای بیرون باشد.

. مطابقت دیگ و مشعل با هم 

. تمیزکاری، شستشو و از بین بردن رسوبات دیگ

. پوشیدن لباس گرم و استفاده از درزگیر برای در و پنجره ها 

 

. باز گذاشتن کرکره ها به هدف جذب حداکثری انرژی خورشیدی

 

و ....

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر