آمیار24
645
1+
بنر زیر رسته

همه چیز به قفل و کلید خودروی شما بستگی دارد

طبیعتا بالا رفتن آمار سرقت می تواند نشانه ی دو چیز باشد:

  • اول اینکه توجه به مسائل ایمنی کمرنگ شده است.

  • دوم اینکه باید دقت بیشتری به جنس، نوع و انتخاب ابزار ایمنی شود.

 

بهترین قفل خودرو

بهترین نوع از انواع قفل ها برای جلوگیری از سرقت خودروی شما استفاده از قفل پدال است(البته در مورد قفل فرمان هم در نکته ی بعدی حرف داریم). چون سارق نمی تواند در اولین مواجهه با اتاق خودرو برای روشن کردن آن دست به کار شود. این یعنی از دست دادن زمان و ایجاد تاخیر در فرایند سرقت. از طرفی باز کردن این قفل باعث می شود که سارق دید کافی نسبت به فضای بیرون از خودرو نداشته باشد. در این قفل های دو گانه یک سر آن به پدال و سر دیگر آن به فرمان قفل و بسته می شود.

قفل و کلید خودرو-آمیار24

یک کلام هم از سارقان

«به هیچ وجه از قفل فرمان استفاده نکنید!!.»

این جمله ی طلایی حاصل ساعت ها گفتگوی پلیس با سارقان مختلف خودرو است. شاید بپرسید چرا؟ چون اینقدرها هم جواب واضح نیست. جالب است بدانید که قفل فرمان کمک کار سارق است. تعجب کردید؟ چون مانند دیلم به کار گرفته می شود و حرکت دورانی ایجاد می کند. راستی یکی دیگر از انگیزه های سرقت خودرو سیستم های صوتی خودروها هستند که با قفل های پنل ضبط، درصد سرقت آن ها به صفر می رسد.



اگر کلید یا سوئیچ را گم کردید...

گم شدن کلید خودروهای قدیمی چون کد ندارند، دردسری هم ندارند. اما برای خودروهای جدید که به سیستم های ضد سرقت و ایموبیلایزر مجهز هستند، کمی مشکل ایجاد می شود. طوری که اگر کلید یا سوئیچ ماشین تان گم شد باید با مدارکی مثل سند خودرو، شناسایی و در صورت امکان، برچسب کد کلید، به یکی از نمایندگی های خودرو مراجعه کنید. یادتان باشد که اگر برچسب را به همراه داشته باشید، دردسر کمتری می کشید.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر