آمیار24
553
1+
بنر زیر رسته

نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری

در دهه های قبل استفاده از کاغذ  دیواری با استقبال زیادی رو به رو نبود اما چند سالیست که با به وجود امدن خلاقیت و طرح های زیبا این صنعت جان تازه ای گرفته، مخصوصا اینکه در این مدت کیفیت کاغذ دیواری ها تا حد زیادی افزایش داشته و مدل های قابل شستشو و بادوام زیادی تولید شده است.

از دلایل وسعت گرفتن کاغذ دیواری نسبت به رنگ میشه سرعت، تنوع ، نداشتن بوی نامطبوع رنگ و همچنین نداشتن خرابکاری های رنگ اشاره کرد.

البته این نکته هم قابل توجه است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما باید به نکاتی توجه کنید. در غیر این صورت به سرعت دلزده و پشیمان می شوید. همچنین برای مشاوره و نصب کاغذ دیواری میتونید از اینجا درخواست بدید

 

نوع مرغوب کاغذ دیواری قابل شستشو را انتخاب کنید

اغلب کاغذ دیواری ها امروزه قابل شست وشو هستند ولی به دلیل میزان استفاده از پارچه و مواد پی وی سی، به دو نوع درجه یک و دو تقسیم می شوند. به این ترتیب که شاید برای از بین بردن بعضی لک ها و کثیفی های روی کاغذ دیواری هنگام شست وشو با مشکل مواجه شوید. بنابراین بهتر است هنگام خرید کاغذ دیواری به این مورد توجه کنید. در این مورد از ما نیز می توانید کمک بگیرید.

بهتر است کاغذ دیواری هایی با پوشش وینیل خریداری کنید زیرا كاغذ دیواری هایی كه دارای پوشش وینیل هستند بادوام ترین انواع كاغذ دیواری ها شمرده می شوند. این مدل از كاغذ دیواری ها همچنین قابل شست وشو و ضد آب هستند. همین گونه از كاغذ دیواری خود به دو مدل تقسیم می شود:مدل اول در قسمت پشت كاغذ دیواری دارای لایه ای از وینیل است و مدل دوم دارای لایه ای از وینیل در قسمت روی كاغذ دیواری است كه مسلما مدل دوم ماندگاری بیشتری دارد. مدل نخست قابل شست وشو و ضد آب است و راحتتر از روی دیوار كنده می شود. بدین ترتیب مدل دوم كاغذ دیواری ها دارای پوشش وینیل، می توانند مناسب ترین مورد برای انتخاب باشند.

 

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی با توجه به وسایل موجود

در صورتی که وسایل موجود در فضای پذیرایی ساده و بدون نقش و نگار هستند سعی نمایید از کاغذ دیواری با طرح های فراوان و متراکم استفاده کنید. ایجاد همسانی در فضا و خرید کاغذ دیواری بسیار ساده می تواند یک فضای یک نواخت و خسته کننده را برای شما رقم بزند.

اگر وسایل منزل و پذیرایی شما به شدت شلوغ و پر از نقش و نگارهای مختلف است از خرید کاغذ دیواری منقش به طرح های متراکم خودداری کنید. عدم دقت در چنین امری می توانید یک پذیرایی کاملا آشفته و نامرتب را برای شما به دنبال داشته باشد.

 

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی مدرن

طراحی داخلی مدرن که در سالیان اخیر به شدت محبوبیت یافته است با کاغذ دیواری ساده و با رنگ های فانتزی و یا رنگ های مات مطابقت بسیاری دارد. در سالیان اخیر، فروش کاغذ دیواری ساده و با طرح های مدرن نیز افزایش چشم گیری یافته و تنوع طرح و رنگ آن ها بسیار بیشتر از گذشته شده است. قیمت کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی مدرن نیز نسبت به قیمت کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی کلاسیک ارزان تر و بسیار مقرون به صرفه تر است.

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی باتوجه به میزان تابش نور طبیعی آفتاب

در زمان انتخاب و خرید کاغذ دیواری مناسب برای سالن پذیرایی باید به نورگیر بودن و یا عدم تابش نور طبیعی به آن دقت نمایید. در سالن های پذیرایی بسیار روشن می توانید از تمام طرح های تیره، ملایم و حتی روشن استفاده کنید. با این حال اگر میزان روشنایی موجود در کاغذ دیواری بسیار زیاد باشد ممکن است نمای خود را از دست بدهد. اما در سالن های پذیرایی محروم از نور کافی، به هیچ وجه کاغذ دیواری تیره نخرید.

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی با توجه به متراژ آن

متراژ پذیرایی برای انتخاب کاغذ دیواری بسیاری مهم است. ارتفاع کف تا سقف نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. کاغذ دیواری سه بعدی برای پذیرایی با متراژ محدود مناسب بوده و در عین حال جلوه ویژه ای در پذیرایی با متراژ بالا دارد. کاغذ دیواری های حاوی طراحی های افقی ارتفاع سقف را کوتاه تر و پذیرایی را عریض تر نشان می دهند. در عین حال کاغذ دیواری با طراحی و خطوط عمودی، ارتفاع سقف را بلندتر و اندکی از فضای پذیرایی را در مقابل دیدگان مخاطب کاهش می دهد.

 

کاغذ دیواری همسان با وسایل پذیرایی

مقصود از دکوراسیون همسان، یک طراحی کاملا یکنواخت و بدون ترکیب طرح و رنگ است. متاسفانه بسیاری از افراد بدون دریافت مشاوره در این زمینه مبادرت به خرید کاغذ دیواری سالن پذیرایی نموده و اساس و پایه خرید کاغذ دیواری مورد نظر را یکسان بودن آن با رنگ دیگر وسایل موجود می دانند. در اصطلاح وسایل و کاغذ دیواری پذیرایی را با یکدیگر ست می کنند. این قاعده مدت هاست که در طراحی داخلی منسوخ شده و از محبوبیت قابل توجهی برخوردار نیست.

 

کاغذ دیواری مناسب با وسایل پذیرایی

اکنون که کاغذ دیواری همسان برای طراحی داخلی پذیرایی مناسب نیست، این سوال پیش میاید که بهترین کاغذ دیواری مناسب با وسایل پذیرایی چیست؟ هنر دکوراسیون داخلی در دو دهه اخیر با ایجاد یک فضای ترکیبی و استفاده از وسایل مکمل از حیث طرح و رنگ، به یک نقطه عطف بسیار موفق در سوابق خود دست یافته است. مقصود از رنگ مکمل در طراحی داخلی، استفاده از رنگ هاییست که در صورت قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانند یک فضای گرم، پر از انرژی، غیر تکراری و در عین حال مناسب را خلق نمایند.

برای مثال مکمل رنگ زرد بنفش، مکمل رنگ آبی نارنجی و مکمل رنگ قرمز سبز میباشد

همچنین استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید، سیاه، خاکستری، کرم روشن و .. در کنار رنگ های دیگر به ایجاد فضای دلنشین و زیبا کمک میکند

 

انتخاب رنگ انواع مدل کاغذ دیواری پذیرایی

یکی از مهم ترین مراحل انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی که میتواند کار انتخاب کاغذ دیواری را برای شما آسانتر کند انتخاب رنگ کاغذ دیواری است. اما چگونه باید رنگ کاغذ دیواری پذیرایی را انتخاب کنیم ؟ با توجه به آپارتمانی شدن خانه ها و کوچکتر شدن فضای خانه ها اکثر افراد به دنبال کاغذ دیواری هستید که فضا بزرگتر نشان دهد. پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال رنگ های سرد مانند ابی ، بنفش ، سبز و ... باشید. این رنگ های سرد نه تنها باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا میشوند بلکه فضای آرامشبخشی ایجاد میکنند. البته در هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون خانه و هماهنگی با دیگر بخش های دکوراسیون را از نظر دور نکنید.

کاغذ دیواری پذیرایی باید چه طرحی داشته باشد ؟

انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری از میان انواع مدل کاغذ دیواری پذیرایی به عوامل متعددی بستگی دارد . یکی از ان ها این است که از کاغذ دیواری چه انتظاراتی دارید ؟ یا دکوراسیون فعلی محل به چه صورت است ؟ 

الگوهای متفاوتی برای کاغذ دیواری پذیرایی وجود دارد. اگر دوست دارید فضا کوچکتر و صمیمی تر باشد به دنبال طرح هایی با الگوهای بزرگ و با فاصله از هم بروید مانند کاغذ دیواری داماسک . اگر به دنبال بزرگتر به نظر رسیدن فضا هستید از نقوش ریز با فاصله در یک پس زمینه روشن استفاده کنید.

اگر میخواهید سقف منزل یا محل بلندتر به نظر برسد انتخاب الگوهایی با طرح های عمودی انتخابی مناسب است و اگر در پی وسیع تر شدن دیوارها هستید به سراغ طرح های افقی بروید. طرح های افقی و عمودی از جمله طرح های کلاسیک به شمار می آیند ، اما اگر از دوستداران دکوراسیون مدرن هستید نگران نباشید، طراحی های جدید این مدل ها با خطوط افقی و عمودی نامنظم تر میتوانند پاسخگوی سلیقه شما باشند.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر