آمیار24
520
2+
بنر زیر رسته

سختی آب چیست؟

آب سخت یا hard water به آب هایی گفته میشه که مقدار مواد معدنی، نمک ها و فلزات سنگین در اونها به دلایل مختلف مثل عبور آب از روی بسترهای سنگی بیش از حد مطلوب باشه. خارج شدن آب از سفرهای زیرزمینی و عبور آنها از روی سنگ های مختلف در نهایت باعث میشه حجم زیادی از کربنات و بی کربنات های کلسیم، منیزیم، آهن و روی و غیره به آب بشه و باعث سخت شدن آب شه. از جمله املاح محلول در آب که تاثیر زیادی بر افزایش درجه سختی آب داره میشه به mg(oh2) ، mgco3، mghco3، mg(no3)2، mgcl2، mgso4، ca(oh)2، caco3، cahco3، ca(no3) اشاره کرد. حجم زیادی از املاح افزایش دهنده درجه سختی بر اثر حرارت رسوب میکنه و روی لوله و دیواره های تجهیزات صنعتی و لوازم خانگی انباشته میشه.

برای اندازه گیری درجه سختی آب میتونید از طریق دستگاه سختی سنج میزان آن را بفهمید که با واحد ppm یا میلی گرم بر لیتر تعیین میشه، عموما تعمیرکارهای دستگاه های آبشیرین کن برای تنظیم دقیق درجه سختی آب از این نوع دستگاه ه استفاده میکنند.

اما راه راحت تر برای کسانیکه بدون استفاده از دستگاه سختی سنج میخوان بدونند آب مصرفیشون سخت هست یا نه اینکه یه سری به سینک آشپزخونه بزنید و ببینید آیا لکه های سفید دور سینک شکل گرفته یا کف کتری رسوب داره یا نه.

 

بدن سالم با آب سالم

بیش از 70% بدن ما انسان ها از آب تشکیل شده پس بدیهیه که خوردن آب آشامیدنی سالم تا حد خیلی خیلی زیادی به سلامت بدن ما کمک میکنه.

از این رو شاید اولین گزینه ای که به ذهنمون برسه استفاده از آب آشامیدنی یا آب های معدنی بسته بندی باشه که با توجه به ضرری که به محیط زیست میزنه و همچنین مقرون به صرفه نبودنش از انتخابش پشیمون می‌شیم.

داشتن آب آشامیدنی سالم خانگی میتونه از طریق دستگاه های آبشیرین کن برای ما فراهم بشه تا از میزان مواد معدنی و همچنین سلامت آب مطمئن بشیم اما در مقابل نکاتی در مورد استفاده از این دستگاه ها وجود داره که باید حواسمون بهش باشه

 

چطوری استهلاک دستگاه آبشیرین کن را پایین بیاوریم

دستگاه های آب شیرین کن 6 تا فیلتر داره و فیلتر های 1.2.3 فیلتر هایی هستن که شروع قیمت هر 3 فیلتر باهم از 30.40 هزارتومن شروع میشه و تا 100 هزارتومن موجوده و البته فیلتر های ممبران که حداقل قیمتشون از 200 هزارتومن شروع میشه به بالا

 

برای پایین آوردن استهلاک دستگاه آبشیرین کن یابد به این نکته توجه داشته باشیم که اگر فیلتر های 1.2.3 را به موقع عوض نکنیم عمر دستگاه به شدت پایین میاد و شاید باعث بشه هر سال فیلتر های ممبران عوض کنیم که هم هزینه فیلتر و هم هزینه تعویض بالایی داره پس با سرویس و تعویض به موقع فیلتر های 1.2.3 که حدود هر 3 ماه یکبار و نهایتا هر 6 ماه یکبار است میتونیم هم آب آشامیدنی سالمتری داشته باشیم و هم عمر فیلتر های ممبران تا 5 سال افزایش می یابد.

برای درخواست سرویس دستگاه آبشیرین کن میتوانید از اینجا درخواست خود را ثبت کنید.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر