آمیار24
474
0+
بنر زیر رسته

افزایش قدرت مکش جاروبرقی

یکی از مشکلات اصلی که بیشتر اشخاص موقع جارو کشیدن خانه، بهش بر میخورن، کم بودن مکش جاروبرقیه.

اگه دنبال راه حل برای این مشکل هستید بهتره با ما همراه باشید :

 

دلیل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

 

 

- پر بودن کیسه جاروبرقی

 

یکی از دلایل مهم کم شدن مکش جاروبرقی‌، پر شدن کیسه‌ی اونه! شما با خالی کردن کیسه‌های جاروبرقی و پیشگیری از

پر شدن اون، قدرت مکش جاروبرقی را بالا می‌ برید و به راحتی می‌تونید از مکش بالای جاروبرقی لذت ببرید.

اما اگر فکر می‌کنید که کیسه پر نشده‌ ولی قدرت مکش جاروبرقی کم شده، حتما باید کیسه عوض بشه یا کیسه از جهت پارگی یا سوراخ های ریز بررسی بشه.

 

عوض کردن و شستشوی فیلتر

جاروبرقی به خاطر اینکه کار اصلیش جمع کردن گرد و غبار و زباله و … ست، در محل خروجی هواش، یک فیلتر تصفیه کننده‌ در نظر گرفته شده؛ این فیلتر قدرت جذب مناسبی داره و بسته به نوع آن مقدار مشخصی از گرد و غبار را جذب می‌کنه.

اما به تدریج و بر اثر استفاده های طولانی مدت از این فیلتر به خاطر جذب زیادی گرد و غبار، فیلتر کثیف شده و قدرت جذبش من میشه  پس حتما هر چند وقت یکبار برای بهبود بهتر عملکرد فیلتر، باید فیلتر شسته و تمیز بشه و اگر دچار مشکل شد حتما تعویض بشه.

 

گرفتگی در دسته‌ی جاروبرقی

می‌دونید که کارکرد جاروبرقی به این روش هست که با روشن شدن دستگاه، جریان هوا به سوی بالا حرکت میکنه.

این جریان هوا که به سوی بالا در حال حرکته، هر چیزی که در دسته و سرِ جاروبرقی قرار داشته باشه رو با خودش به طرف بالا می‌کشه و از اونجایی که در این مسیر هر مانع و گرفتگی وجود داشته باشه، عادیه که برای باز شدن لوله به قدرت مکش بیشتری احتیاج داریم

 به همین خاطر برای اینکه خیالتون راحت باشه، می‌تونید لوله‌های تلسکوپی و خرطومی را چک کنید و در صورت گرفتگی اونها لوله رو باز کنید، تا قدرت مکش به وضعیت اولیه‌ی خود برگردد.

 

تنظیم نبودن درست دستگاه جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل اصلی برای کم شدن قدرت مکش دستگاه جاروبرقی، تنظیم نبودن دستگاه است. تنظیمات مکش در حقیقت عبارت است از: 

 ارتفاع دسته جاروبرقی، نوعی کفی انتخابی برای محل و… که باید بهش دقت بشه. 

 شما با تنظیم اصولی تنظیمات مکش، می‌تونید افزایش قدرت مکش جاروبرقی را تجربه کنید و حتی کوچک ترین آشغال‌ها را از سطح زمین جمع آوری کنید.

 

تمیز کردن برس پارویی جاروبرقی

کار برس پارویی جمع کردن گرد و غبار از روی زمین است. تمیز نبودن این قطعه باعث اختلال در کارکرد جاروبرقی و در نهایت کم شدن قدرت مکش آن است. برای بالا بردن کارایی برس پارویی لازمه اون جدا کنیم و تا جایی که امکانش هست تمیز کنیم تا متوجه تاثیر آن در بالا رفتن قدرت مکش جاروبرقی شویم.

 

تنظیم کردن کفی جاروبرقی

میدونستی اگر ارتفاع کفی جاروبرقی از سطح بالاتر باشه مکش جاروبرقی کم میشه. 

برای تمیز کردن سطوح سفت مثل سرامیک و چوب، جاروبرقی باید در سطح پایین تری قرار گرفته باشد. 

اما چطوری؟

برای تنظیم ارتفاع کفی می‌تونید از دکمه یا اهرمی که روی آن قرار گرفته استفاده کنید. دقت کنید که ارتفاع کفی را در کمترین حالت خود نذارید چون امکان داره موقع استفاده روی فرش باعث گیر کردن جاروبرقی بشه.

 

خراب شدن موتور جاروبرقی 

خرابی موتور جاروبرقی از علت های مهم کم شدن مکش جاروبرقیه و اگر گاهی اوقات می بینید که صدای موتور غیرعادیه و دستگاه به طور خودکار در هنگام کار روشن و خاموش می‌شه و یا داغ شده و بوی سوختگی میده، باید بدونید که موتور جاروبرقی صدمه دیده و بهتره ازش استفاده نکنید. تعمیر موتور جاروبرقی کاری نیست که خودتون بتونید انجام بدید و باید حتما به دست یک متخصص انجام شود پس شما میتوانید در صورت بروز این مشکل از اینجا درخواست تعمیرکار بدید.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر