آمیار24
989
0+
بنر زیر رسته

انواع قفل های ضد سرقت

درب ضد سرقت بدون کلید به سختی قابل باز شدنه .
اما واقعا امنیت این قفل ها چقدره؟ 
توی این مقاله به معرفی چند قفل مناسب برای درب های ضد سرقت می پردازیم 
با ما همراه باشید

باز کردن قفل درب ضد سرقت

باز کردن قفل درب ضد سرقت در نگاه اول می‌تونه کاری سخت باشه. این درب‌ها خیلی سنگین و محافظت شده اند و درگیر شدن با آنها می‌تونه طاقت فرسا باشه اما این همه ماجرا نیست. باز کردن قفل درب ضد سرقت گاهی از درب‌های چوبی راحت‌تره و گاهی به اندازه قفل گاو صندوق می‌تونه وقت گیر باشه. از مشخصات درب ضد سرقت با کیفیت اینکه دارای یک قفل امن و باکیفیت باشه، تا امنیت بیشتری رو برای شما فراهم کنه.

انواع قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت یکی از مهم ترین قسمت ها و اجزای یک درب به حساب میاد. اگر قفل درب کیفیت خوبی نداشته باشه عملا از امنیت کم میشه و دیگه نمیشه بهش اطمینان صد در صد داشت. انواع قفل که میتونه روی درب ضد سرقت نصب بشه عبارتند از:
قفل دیجیتال کارتی
از قفل دیجیتال درب ضد سرقت کارتی بیشتر در جاهایی که نیاز به امنیت بالا دارند مثل هتل ها ، شرکت ها و سازمان ها و.. استفاده میکنن . قفل دیجیتال کارتی درب ضد سرقت قابلیت های زیادی داره که از جمله میشه به این موارد اشاره کرد : کد پذیری، هشدار به صاحب خانه در صورت باز بودن درب ضد سرقت ، دارا بودن سیستم کنترل مرکزی، دو عدد کلید یدکی برای استفاده در مواقع  ضروری و امکان از کار انداختن کارت در صورتی که کارت گم بشه.
قفل دیجیتال اثر انگشتی
این نوع  قفل دیجیتال قابلیت نصب روی انواع درب ضد سرقت داره. نصب این نوع قفل اثر انگشتی هیچ نوع تداخلی با سیستم قفل درب ضد سرقت و مغزی نداره . در این نوع از قفل درب ضد سرقت در ابتدا باید هر تعداد اثر انگشتی که لازمه در حافظه ذخیره بشه . باید این هم در نظر بگیریم که این نوع قفل اثر انگشتی فقط با اثر انگشت باز میشه و هیچ کلیدی نداره.
قفل درب ضد سرقت کلیدی
این نوع قفل درب ضد سرقت از جمله معمولی ترین و در دسترس ترین و پر استفاده ترین نوع قفل هاست . هر درب ضد سرقت یک کلید کارگری داره و یک سری کلیدهای اصلی . این نوع دسته بندی زمانی مفیدِ که درهنگام ساخت و ساز، رفت و آمد افراد متفرقه توش زیاده. 
در این زمان میشه از کلید کارگری استفاده کرد و بعد از مستقر شدن افراد خانواده و تمام شدن کارهای ساختمانی میتونه از کلیدهای اصلی استفاده کرد . اینطوری افراد غیر مجاز دیگر اجازه ورود ندارن چون دیگه کلیدهای کارگری اعتبار نداره. کلید درب ضد سرقت از نوع کلید کامپیوتریه که معمولا امکان ساخت از روی آنها وجود نداره. در صورتی هم که قابل ساخت باشند مدت زمان زیادی طول میکشه و معمولا کار کلیدسازهای حرفه ای ست .
قفل آلارم دار درب ضد سرقت
با توجه به افزایش سرقت‌ها از طریق توپی قفل شرکت های قفل سازی اقدام به تولید قفل آژیر دار کردند. نحوی کار این آلارم به این صورته که با وارد کردن ضربه به سیلندر یا درب، شوک سنسور داخل قفل فعال شده و آژیر موجود در قفل به صدا در می‌آید.
قفل گاوصندوقی 
یکی از انواع قفل مکانیکی که بر روی درب ها قابل نصبه و همچنین محکم و قابل اعتمادِ، قفل گاوصندوقی ست . این قفل ها دارای مغزی نیستن و از آن جایی که بسیاری از سرقت ها با تخریب و بیرون آوردن مغزی(توپی) قفل انجام میشه دیگه این مدل تخریب ها امکان پذیر نیست .همچنین این قفل ها ضد اسید هستن و در مقابل آن مقاومت بسیار بالایی دارن.
همانطور که می دونیم یکی از مهمترین شاخص ها برای سارقان زمانه . پس یکی از دلایلی که به درب های ضد سرقت میشه بیشتر از درب های معمولی اطمینان کرد فقط این نیست که کلیدهاشون کامپیوتریه و امکان کپی کردن نیست بلکه بیشتر به این خاطره که این کلیدها خیلی سخت تر کپی میشه و زمان طولانی برای کپی نیاز داره.

آیا قفل های درب های ضد سرقت قابل باز کردن هستند؟

یکی از سوالاتی که معمولا توسط خریداران درب ضد سرقت پرسیده میشه اینکه آیا امکان باز کردن قفل درب ضد سرقت وجود داره یا نه؟
و یا میتوان کلید درب ضد سرقت را مجددا ساخت یا نه؟
در پاسخ به سوال اول باید گفت باز کردن درب ضد سرقت تا حد زیادی بستگی به قفل به کار رفته در درب ضد سرقت داره. در درب ضد سرقت ارزان به دلیل پایین بودن کیفیت قفل ها شاید به راحتی میشه بازش کرد. هرچه قفل از امنیت بیشتری برخوردار باشه باز کردن درب و وارد شدن به منزل سخت تر میشه .برای همین ما پیشنهاد میکنیم امن ترین قفل را برای درب ضد سرقت خود انتخاب کنید. در بهترین نوع درب ضد سرقت از قفل ها با بالاترین امنیت استفاده شده است.
در پاسخ به سوال دوم باید گفت بله،این کلید را هم مانند هر کلید دیگه ای میشه ساخت. فقط با توجه به اینکه کلید قفل درب ضد سرقت کامپیوتری است هزینه بیشتری نسبت به ساخت سایر کلیدها داره.
اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر