آمیار24
835
1+
بنر زیر رسته

راهنمای خرید چرخ گوشت

تغذیه سالم همیشه یکی از دغدغه های مهم زندگی امروزیه و با توجه به استقبال فراوان مردم به غذاهایی چون کباب، همبرگر و ..  مصرف گوشت چرخ کرده چندین برابر شده و توجه سلامت این گوشت ها افزایش پیدا کرده، پس مشخصه که خرید گوشت و چرخ کردن آن در خانه علاوه بر سلامت و کیفیت آن باعث میشه بتونیم چربی، نمک و سایز مواد افزودنی  را کنترل کنیم، به این ترتیب ما در این مقاله ما به معرفی چرخ گوشت مناسب میپردازیم
 
نکته: در صورت بروز هر مشکلی در چرخ گوشت میتونید از اینجا درخواست تعمیرکار بدید
راهنمای استفاده چرخ گوشت
با چرخ گوشت می‌تونید با خیالی راحت گوشت مورد اطمینان رو خریداری کرده، خودتان بشویید و با رعایت تمام نکات بهداشتی داخل چرخ گوشت شخصی خودتون چرخ کنید که با این حساب احتمال مصرف گوشت‌ چرخ کرده ناخالص و غیربهداشتی به صفر می‌رسه. در ضمن چرخ‌گوشت به شما این امکان رو میده که خودتون میزان چربی و بافت گوشت چرخ کرده را بسته به نوع مصرف تان به دلخواه تعیین کنید.
علاوه بر آن می‌تونید همیشه گوشت‌ چرخ کرده تازه و آبدار مصرف کنید که قطعاً روی طعم و عطر غذاتون تاثیر زیادی داره. نکته مهم دیگر بهره بردن از قابلیت‌های جدید چرخ گوشت‌های موجود در بازار است که با کمک آنها شما می‌تونید بدون نگرانی از انواع گوشت قرمز و سفید، سوسیس و کالباس‌های خانگی و سالم تهیه، مرغوب ترین فست فودها را درست کرده و در کنار خانواده میل کنید.
باید بدونید چرخ گوشت شما را فقط به چرخ کردن گوشت محدود نمی‌کنه بلکه می‌تونه با چرخ کردن انواع خشکبار مثل گردو (برای تهیه فسنجان)، بادام زمینی (برای تهیه کره بادام زمینی)، نخود (برای تهیه فلافل)، مواد اولیه انواع ترشی و سالاد ها، گوشت پخته (برای تهیه انواع غذاها مانند کوفته)، انواع خمیرهای کم حجم برای تهیه شیرینی و نان و… به دستیاری کارآمد برای شما در امور آشپزی تبدیل شود.
 
معرفی انواع چرخ گوشت و فاکتورهای مهم در هنگام خرید
برای اینکه مراحل آماده سازی مواد اولیه انواع غذاها را به راحتی و با کمترین زحمت انجام بدید چرخ گوشت می‌تونه یکی از مفید ترین ابزارهای موجود در آشپزخانه‌تون باشه. بنابراین برای داشتن بهترین انتخاب برای خرید چرخ گوشت، لازمه که اطلاعات درست و مفیدی از این دستگاه کسب کنید، برای همین بعضی از فاکتورهای مهم خرید دستگاه را از دیدگاه راهنمای استفاده از چرخ گوشت بررسی می‌کنیم و در ادامه به راهنمای استفاده چرخ گوشت میپردازیم.
چرخ گوشت‌ها شامل دو نوع دستی و برقی هستند. نوع دستی سبک تر، ارزان تر، و کم حجم ترِ، اما کار کردن با آن زمان و انرژی بیشتری میبره و همچنین قابلیت‌های چرخ گوشت برقی رو هم نداره. کار کردن با چرخ گوشت‌های برقی، آسان تر، سریع تر و بی دردسره و به شما این امکان را میده که مواد غذایی متنوع تری را آماده کنید.
اما نسبت به نوع ابتدایی و دستی خود، پر هزینه تر،سنگین تر، پر سرو صدا تر، و بزرگتره که شما با توجه به نیاز و میزان استفاده تون می‌تونید یکی از این دو نوع را انتخاب کنید. ناگفته نمونه که امروزه با توجه به سرعتی که زندگی بشر پیدا کرده انتخاب اکثریت، چرخ گوشت برقیه.
توان موتور دستگاه: قدرت موتور بسیار مهمه. چون هر چه قدر قدرت موتور بیشتر باشه در زمان و انرژی شما صرفه جویی شده و فشار کمتری به دستگاه وارد میشه که در نتیجه استهلاک دستگاه پایین آمده و دیرتر خراب میشه.
اما توجه داشته باشید که هر چه قدر توان بالاتر باشه مصرف برق هم بیشتر میشه. توان دستگاه بر حسب وات هست و ارتباط مستقیمی با ظرفیت آن (میزان خروجی گوشت چرخ کرده از دستگاه) دارد.
جنس بدنه: چرخ گوشتی با بدنه‌ای از جنس پلاستیک بسیار سبک تر خواهد بود. اما مقاومت پلاستیک بالا نیست و با مرور زمان ممکنه دچار آسیب بشه. در مقابل چرخ گوشت‌هایی که بدنه آلومینیومی و استیل دارن سنگین تر اما مقاوم تر هستن و با شستشوهای مکرر و گذر زمان صدمه خاصی نمی‌بینن. بنابراین در سالیانی که مورد استفاده قرار می‌گیرن دوام بیشتری دارن.
در هنگام خرید به لوازم جانبی چرخ گوشت‌ها و کارکردشان توجه کنید، چون تنوع آن‌ها به شما امکان فعالیت‌های گسترده تری میده.
جنس تیغه ها: حتما دقت کنید که تیغه‌های چرخ گوشتی که می‌خرید فولاد ضد زنگ و خود تیزشو باشه. اگر تیغه‌ها به مرور با شستشو زنگ بزننه، علاوه بر کاهش کیفیت چرخ کردن، می‌تونه مواد غذایی هم آلوده کنه.
ظرفیت چرخ گوشت: این عبارت به این معنیه که دستگاه شما چه مقدار گوشت چرخ کرده را در دقیقه آماده می‌کنه که خروجی بالای ۱/۵ کیلوگرم می‌تونه مورد قبول باشه.
سیستم چرخش معکوس (reverse):  یعنی توان درستگاه در جهت تغییز جهت چرخش موتور که باعث میشه داخل مخزن کاملا تمیز بشه و چیزی از ذرات گوشت به تیغه یا مارپیچ نچسبه.
تنوع و در دسترس بودن قطعات جانبی: در هنگام خرید به لوازم جانبی چرخ گوشت‌ها و کارکردشان توجه کنید، چونکه اونها دست شما رو برای فعالیت‌های گسترده تر باز میزاره.
چرخ گوشت‌های موجود در بازار امکاناتی مثل: ظرف جهت جمع آوری گوشت چرخ شده، شبکه مخصوص سبزیجات، سوسیس ساز و کبه ساز، پنجره‌هایی با قطر متنوع و سبد ایمنی دارند.
سهولت شست وشو: از اونجایی که چرخ گوشت با گوشت خام و مواد غذایی سر و کار داره باید به خوبی شسته بشه تا مواد غذایی روش نمونه تا باعث میکروب و کپک نشه. اگر قطعات فلزی چرخ گوشت از فلز ضد زنگ باشه در شستشوی آن‌ با مشکلی مواجه نمی‌شید.
ساده بودن کار کردن با دستگاه: خیلی مهمه که قطعات چرخ گوشت رو بشه هر بار خیلی آسون و با صرف زمانی کمی باز و بسته کرد، چون شما در هر بار استفاده باید قطعات خیلی دقیق و محکم سرجای خودشون ببندید تا دستگاه درست کار کنه و بعد از آن هم باید آن‌ها را باز کرده و بشویید. اگر این کار به سختی و با پیچیدگی انجام شه شما را خسته کرده و به دستگاه هم آسیب می‌زنه.
ابعاد دستگاه: در خرید چرخ گوشت به فضا و دکوراسیون توجه داشته باشید و دستگاهی انتخاب کنید که ابعادش مناسب فضای شما باشه، جاگیر نبوده و باعث زشتی یا نامنظمی آشپزخانه یا محل مورد نظرتان نشه.
خنک کنندگی موتور: روی چرخ گوشت‌های امروزی سنسورهایی تعبیه شده که به صورت اتوماتیک جلو داغ شدن موتور میگیره و از سوختن آن جلوگیری می‌کنه.
وزن: وزن چرخ گوشت بسته به جنس بدنه و موتور متفاوت است، اگر می‌خواهید چرخ گوشت تان را در جای ثابتی قرار داده و استفاده کنید وزن دستگاه خیلی مهم نیست اما اگر در هر بار استفاده باید جا به جا بشه به وزن دستگاه اهمیت بدهید، تا به سختی نیفتید.
سر وصدا: چرخ گوشت اصولا دستگاهی پر سرو صداست، اما امروزه با طراحی موتورهای قوی میزان صدا تا حدودی کمتر شده. با این حال اگر قصد استفاده‌ در حد هفته‌ای یک یا دوبار را دارید این صدا نمی‌تونه آزار دهنده باشه. اما اگر میزان استفاده شما روزانه ست بهتره دستگاهی با حداقل صدا انتخاب کنید تا از شما و همسایه‌ها سلب آسایش نشه.
پایه ضد لغزش: پایه‌هایی از جنس پلاستیک که دستگاه را روی کابینت یا کانتر محکم نگه می‌داره و باعث میشه که آرامش و ایمنی بیشتری در حین کار با دستگاه داشته باشید.
شرکت سازنده: برند سازنده چرخ گوشت خیلی مهم است، پس حتما سعی کنید که در رابطه با برندهای موجود در بازار، سابقه آن ها، و میزان رضایت مندی مشتری هایشان اطلاعات کسب کنید.
اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر