آمیار24
838
1+
بنر زیر رسته

نکاتی برای نگهداری از چرخ گوشت

چرخ گوشت دیگه در اغلب بیشتر خانه ها موجوده و به جزئی از لوازم ضروری برای زندگی تبدیل شده . اگر می خواهید سال ها از آن استفاده کنید، اونم بدون اینکه نگران طول عمر و خرابی قطعات یا موتور آن باشید، تنها باید هنگام استفاده از چرخ گوشت به توصیه هایی عمل کنید که در ادامه مطلب ذکر شده.
 
 
15 نکته درباره چرخ گوشت
1- برای افزایش طول عمر چرخ گوشت از برش های کوچک گوشت استفاده کنید. برش های بزرگ علاوه بر اینکه با فشار وارد محفظه چرخ گوشت میشه، باعث میشه فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شه.
2- هرگز برای خرد کردن سبزیجات از چرخ گوشت استفاده نکنید. آب موجود در سبزی ها ممکنه به موتور دستگاه نفوذ کنه و باعث خرابی بشه.
3- بعد از هر بار استفاده از چرخ گوشت محفظه و تیغه های داخلی آن را به خوبی پاک کنید و اجازه ندید کوچک ترین ذره ای از گوشت یا چربی درون محفظه دستگاه باقی بمونه.
4- هنگام خرید چرخ گوشت دقت کنید تیغه ها و صفحات برش درون دستگاه ضدزنگ باشه. ضد زنگ بودن این قطعات مانع از زنگ زدن و فرسودگی بعد از شست وشوهای مکرر میشه.
5- یکی از مهم ترین ویژگی های چرخ گوشت، قدرت موتور و سیستم چرخش معکوس هستش. هنگام انتخاب چرخ گوشت به میزان قدرت و توان موتور آن توجه کنید.
6- برای مدت زمان طولانی از دستگاه چرخ گوشت استفاده نکنید. موتور چرخ گوشت های خانگی، قدرت چرخ گوشت های صنعتی را نداره و در صورتی که برای مدت طولانی ( بیشتر از 15 دقیقه ) از آن استفاده کنید عمر دستگاه کم میشه
7- هنگام چرخ کردن گوشت، پیاز به آن اضافه نکنید. اضافه کردن پیاز ممکنه موجب خرابی موتور شه چون امکان نفوذ آب پیاز به دستگاه وجود داره.
8- هر 3 ماه یک بار برای تیز کردن تیغه دستگاه اقدام کنید، در ضمن اگر تصمیم دارید مقدار زیادی گوشت را چرخ کنید، باید هر چند دقیقه یک بار به دستگاه استراحت کوتاهی بدید.
9- همیشه هنگام چرخ کردن گوشت، گوشت کوب چرخ را درون محفظه استوانه ای قرار دهید تا از وقوع حادثه پیش بینی نشده پیشگیری کنید.
10- اگر قصد خرید چرخ گوشت جدیدی را دارید بعد از آنکه از قدرت موتور آن مطمئن شدید به تعداد قطعات آن توجه کنید. چرخ گوشت هایی را انتخاب کنید که تمیز کردن و شست وشوی آن ساده باشه.
11- تیز بودن تیغه های چرخ گوشت اهمیت زیادی داره. اگر تیغه از آلیاژ نامناسب باشه و به اندازه کافی تیز نباشه هنگام چرخ کردن باعث له شدن گوشت میشه.
12- در صورتی که قصد دارید چرخ گوشتتون را روی کابینت آشپزخانه بگذارید هنگام خرید به ارتفاع اون توجه کنید.
13- هیچوقت چرخ گوشت را بدون گوشت روشن نگذارید. این کار باعث میشه تا دور موتور دستگاه بالا بروه و باعث افزایش گرما و فرسودگی قطعات موتور بشه.
14- در صورتی که بیش از 6 ماه از چرخ گوشتتون استفاده کردید و تیغه آن کند شده، برای تیز کردن تیغه اقدام کنید.
15- سعی کنید از گوشتی استفاده کنید که بدون رگ و پیه باشه، چون رگ و پیه گوشت به تیغه های دستگاه گیر میکنه و مانع چرخش تیغه و در نهایت وارد آمدن فشار به دستگاه میشه.
اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر