آمیار24
226
0+
بنر زیر رسته

پیشگیری از خرابی پکیج

پکیج‌ها سیستم‌های گرمایشی هستند که به دو نوع: دو مبدل و تک مبدل تقسیم‌بندی می‌شود. عمدتا پکیج‌ها در طول عملکرد خود گاه معیوب می‌شوند اما این نکته بدان معنا نیست که پکیج در کل خراب شده است و یا قابل تعمیر نیست. برای تعمیر پکیج می‌توان از متخصصان مورد اعتماد راهنمایی گرفت تا قطعات را تعویض و یا تعمیر کنند. راهکارهایی هم برای پیشگیری از خرابی پکیج نیز وجود دارد که طول عمر آن را افزایش می‌دهد. در ادامه به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت.
 
دلایل خرابی پکیج دو مبدل
در طراحی این پکیج دو مبدل از هم جدا شده‌اند و در صورت خرابی یک مبدل نیاز به تعویض مبدل دیگر نمی‌باشد. به طور مثال اگر سیستم گرمایشی معیوب شود نیازی به تعویض مبدل دیگر نمی‌باشد. در این نوع پکیج آلات و قطعات را همانند موتور محرکه کیت سه حالته و مبدل ثانویه از یکدیگر جدا می‌باشند تا هر دو مبدل به خوبی عمل کنند.
 
دلایل خرابی پکیج تک مبدل:
در پکیج‌های تک مبدل قطعات تا حد امکان کاهش یافته تا میزان هزینه‌ها کاهش یابد. در پکیج‌های تک مبدل هزینه‌ برای خریدار و تولید کننده کاهش یافته و میزان استهلاک نیز کمتر می‌باشد. در این پکیج‌ها یک پمپ، شیر گاز و برد برای بخش گردش آب وجود دارد و در بخش گرمایشی یک مبدل قرار داده شده است.
 
 
ثبت درخواست
 
 
جلوگیری از خرابی برد و مبدل:
برد به دلیل نوسانات برق و مبدل به دلیل رسوب معیوب می‌شود و مشکلاتی را ایجاد می‌کند. برای پیشگیری از خرابی برد و مبدل می‌بایست از پلی فسفات محفظه‌ای ایجاد نمود تا از خرابی دستگاه جلوگیری شود.
به صورت سالانه پکیج را توسط یک تعمیرکار متخصص و مورد اطمینان بررسی کنید تا از زنگ زدگی جلوگیری نماید، رادیاتورها را هواگیری کند و خرابی‌های احتمالی را برطرف نماید.
 
سرویس‌دهی پکیج:
به طور کلی پکیج شما باید چکاپ شود! سرویس پکیج به صورت سالانه سبب می‌شود خرابی‌های پنهان بررسی شود و از خرابی کلی جلوگیری شود. این مورد به کاهش هزینه‌ها نیز کمک خواهد کرد. بخشی از مواردی که نیاز به بررسی تعمیرکار دارد به صورت زیر می‌باشد:
  • انباشته شدن جرم در خروجی رادیاتور و ورودی آب
  • عدم تخلیه گاز به صورت کامل از هواکش پکیج
  • افزایش نشتی پکیج
  • معیوب شدن پرشر سوئیچ هوا
  • معیوب شدن شیر تخلیه دستگاه
  • انباشته شدن رسوب
  • وجود هوا داخل رادیاتور
  • گرم نشدن کل رادیاتورها
هنگامی که موارد بالا را مشاهده نمودید حتما به نمایندگی اطلاع دهید و یا از متخصصان معتبر راهنمایی بگیرید.
 
 
ثبت درخواست
 
 
رعایت نکات برای جلوگیری از خرابی پکیج‌های دیواری:
  1. فشار آب را چک کنید. مقدار فشار آب در محل نصب پکیج باید 3.5 اتمسفر باشد.
  2. از پکیج‌های فن‌دار استفاده کنید.
  3. پکیج را متناسب با متراژهای دیواری انتخاب کنید.
  4. پکیجی را خریداری نمایید که نسبت اعتبار و حسن شهرت آن را اطمینان دارید.
  5. اگر پکیج را کابینت نصب می‌کنید، درب کابینت کرکره‌ای باشد تا اکسیژن مورد نیاز برای پکیج تامین شود.
  6. ترجیحا از پکیج‌هایی که دارای سیستم عیب‌یاب با کد می‌باشند، استفاده کنید.
  7. پکیج را بالای سیستم‌های گرمازا همانند اجاق گاز نصب نکنید زیرا سبب احتراق و یا دیگر سوانح می‌شود.
 
 
سخن پایانی:
در این مقاله به بررسی راه‌های پیشگیری از خرابی پکیج پرداختیم و دو نوع پکیج دو مبدل و تک مبدل را بررسی نمودیم. برای سرویس دهی پکیج و یا در صورت معیوب شدن از متخصصان مورد اعتماد بهره گیرید. متخصصان آمیار24 با پشتیبانی 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به شما هستند و در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را با کیفیت مطلوب ارائه می‌دهند. برای ثبت درخواست اینجا کلیک کند
 
اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر