آمیار24
701
5+
بنر زیر رسته

دانستنی های در مورد LED و LCD

LCD یا  LEDها ابزاری برای نمایش اطلاعاتی هستند که  شامل حروف و اعداد و همچنین برخی کاراکترهای گرافیکی می شود. چیزی که از آن بعنوان LCD  یا LED یاد می شود در واقع یک صفحه نمایشگر LCD مانند صفحه ماشین حساب است که همراه با آی سی کنترلر ؛ مدارهای جانبی و عموما با لامپ پشت صفحه در یک بسته پیش ساخته عرضه می شود.

تفاوت تلویزیون LED و LCD چیست ؟

نکته ای که شاید اکثرا از آن بی اطلاع باشند این است که تلویزیون LED در واقع همان تلویزیون LCD هست فقط کمی پیشرفته تر است . یعنی در تلویزیون ال ای دی ، تکنولوژی جدیدی استفاده نشده در واقع از همان تکنولوژی و پنل ال سی دی استفاده می‌شود که در زبان انگلیسی به آن  LED LCD TVمیگویند ،اما به منظور کوتاه تر شدن به آن LED TVمی‌گویند .

تلویزیون LCD از چندین قسمت تشکیل شده که مهمترین قسمت آن همان کریستال مایع هست. زمانی که جریان الکتریکی از این مایع داخل پنل عبور میکند ، به کریستال ها فرم میدهد . بسته به جریانی که از آن عبور می‌کند ، کریستال ها تغییر فرم میدهند و میتوانند اجازه عبور را به جریان بدهند یا ندهند. 

تفاوت تلویزیون LED و LCD منبع نوری آنها است. در تلویزیون های LCD از لامپ های فلورسنت استفاده میشود. لامپ فلورسنت که در تلویزیون LCD استفاده میشود شبیه به لامپ مهتابی است. لامپ مهتابی و لامپ کم مصرف نمونه هایی از لامپ فلورسنت هستند. اما در تلویزیون LED از لامپ های کوچیک LED استفاده میشود. در نتیجه  تلویزیون LED از همان تکنولوژی LCD استفاده میکند با این تفاوت که نور پس زمینه لامپ LED دارد .

مزایای تلویزیون LED نسبت به LCD

  • تلویزیون LED برق کمتری مصرف می کند چون لامپ های LED اساسا کم مصرف هستند. 

  • تلویزیون LED عمر مفید بیشتری دارد چون لامپ های LED مقاوم تر از لامپ های فلورسنت هستند.

  • تلویزیون LED زاویه دید بهتری دارد یعنی از بالا پایین چپ یا راست تصاویر بهتر دیده میشود.

  • تلویزیون LED کنتراست بهتری دارد. یعنی تفاوت تاریک ترین نقطه تصویر با روشن ترین نقطه تصویر زیاد است و این مسئله باعث می‌شود تا رنگ ها واقعی تر دیده شوند مخصوصا رنگ های سفید و مشکی .

  • بخاطر وجود لامپ های LED در پس زمینه ، می توانیم کنترل بهتری در روشن کردن تصاویر داشته باشیم .یعنی می توانیم به طور موضعی قسمتی از نمایشگر را روشن تر یا تاریک تر کنیم .

نکات مهم در خرید تلویزیون

برخورداری از امکانات جدید برای بسیاری از افراد اهمیت دارد.کیفیت تصاویر به نمایش درآمده و کیفیت صدای پخش شده از اصلی ترین مواردند، اما در حال حاضر موارد زیاد دیگری موجودند که اگر مورد توجه قرار نگیرند ، فرد پس از مدتی از خریدی که داشته احساس نارضایتی کرده و علت این نارضایتی عدم آگاهی در انتخاب می‌باشد.

1-هوشمند | اسمارت

یکی از نکات مهم در خرید تلویزیون ویژگی اسمارت می باشد. تقریبا تمام تلویزیون هایی که در بازار موجودند هوشمند هستند. اما برخی از تلویزیون های اسمارت به مراتب بهتر از سایرین هستند، برخی از تلویزیون ها که اسمارت نیستند یا هوشمند ضعیف می باشند دارای تعداد انگشت شماری برنامه و چند کلید جهتی می باشد که می توان بین آن ها حرکت کرد.

  • تلویزیون هوشمند Smart TV چیست ؟

 در واقع می توان تلویزیون هوشمند را نوعی از کامپیوتر دانست که می توان اکثر امور کامپیوتری را توسط آن انجام داد. امکان وب گردی، دسترسی به شبکه های اجتماعی، دانلود ویدئو و مشاهده ی فیلم های محبوب، اتصال به اینترنت، بهره گیری از اتصالات هوشمند و مجموعه ای دیگر از امکانات توسط این مدل از تلویزیون ها قابل انجام هستند.امکان دسترسی به بازی ها با تنوع بالا در تلویزیون های اسمارت موجود است؛ قابلیت های جذاب دیگر هم چون هواشناسی، امکان برنامه ریزی در این محصولات و طیف وسیعی از قابلیت ها در این تلویزیون های اسمارت به چشم می خورد. دستیارهای صوتی که در تلویزیون اسمارت  تعبیه شده است، این امکان را فراهم می کنند تا تعاملی هوشمند را با تلویزیون داشته باشید. بهره گیری از قابلیت هوش مصنوعی در تلویزیون های جدید شیوه ای جدید از زندگی هوشمند را ارائه خواهند داد که شما را هیجان انگیز خواهد کرد و این انگیزه را در شما ایجاد خواهد کرد که حتما تلویزیونی اسمارت را خریداری نمایید.

 

2-سه بعدی | 3D

یکی دیگر از نکات مهم در خرید تلویزیون قابلیت 3D  می باشد. چند سال پیش تولید کنند های تلویزیون از فناورری  3D یا سه بعدی رونمایی کردند و از آن به عنوان (تغییر بزرگ بعدی) یاد کردند. اما هم اکنون از این تکنولوژی به عنوان یک چیز پیش پا افتاده، یاد می شود و بسیاری از شرکت ها ی تولید کننده ، در تلویزیون های مدل بالا خود از قابلیت سه بعدی استفاده می کنند. با توجه به ورود تلویزیون‌ های 3D به بازار ایران بدون تردید یکی از مسائلی که ذهن بیشتر خریداران تلویزیون را به خود جلب کرده توانایی پخش تصاویر سه بعدی است، در صورتی که اکنون با توجه به کمبود امکانات و ناتوانی در ارسال تصاویری سه بعدی در ایران و البته کمبود فیلم‌های سه بعدی این اهمیت زیاد مورد نیاز شما نیست . تصاویر سه بعدی از دو نوع فعال و غیر فعال تولید شده اند ، تلویزیون های LED ثابت کرده اند که توانایی تولید هر دو نوع این تصاویر را دارند و کارشان را در این زمینه به درستی انجام داده اند

اکثرمردم 3D غیر فعال را به 3D فعال ترجیح می دهند.حتی اگر کیفیت تلویزیون های سه بعدی غیر فعال به نصف کاهش پیدا کندباز هم مردم این مدل را بیشتر ترجیح می دهند چون عینک این تلویزیون ها ارزانتر می باشد و همچنین تداخل تصویر کمتری در آن به وجود می آید. همه تصاویر 3D، از جمله عکس هایی که ما با چشم می بینیم بر روی یک قاعده کلی کار می کنند و آن هم این است چشم چپ و راست ما تصاویر را متفاوت از یکدیگر می بینند و مغز ما به طور خوکار تصاویر را در داخل خود سه بعدی می سازد.

3-HDR یا محدوده ی دینامیکی بالا(High Dynamic Range)

وقتی حالت HDR برقرار باشد، همراه با آن ویژگی های دیگری نظیر وسعت رنگ گسترده می آید که سبب تولید رنگ های بسیار طبیعی و زنده می شود. در واقع آن چه از دریچه تلویزیون می بینید بسیار به آن چه که واقعا هست نزدیک تر و زیباتر می شود. رنگ ها از رو رفته نیستند و اجسام درست همانطور که در دنیای واقعی و با چشم می توان دید حقیقی به نظر می رسند. همه چیز عمقی قابل تصور دارد و می توان تصویر را به معنای واقعی حس کرد.

4-طراحی و دیزاین تلویزیون

شکل و طراحی تلویزیون از نکات مهم در خرید آن به شمار می‌رود. طراحی شیک، پنل باریکی باشد، عرض کم حاشیه ها و صفحه نمایش بزرگ در این مقوله دارای اهمیت است. توجه به طراحی و شکل ظاهری محصول جزو ضروریات است. زیرا انتخاب گزینه ای زیبا و شکیل بر زیبایی سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن خواهد افزود. زیبایی ظاهری شاید از نظر فنی اهمیت نداشته باشد، اما بدون شک در ایجاد حس خوب خرید از تلویزیون اهمیت زیادی دارد.  برندهایی که در زمینه شکیل سازی محصولاتشان فعالیت دارند برترین و خوش تراش ترین تلویزیون ها را از لحاظ طراحی ارائه خواهند داد. شاید این گزینه در هنگام انتخاب از اهمیت چندان بالایی برخوردار نباشد، اما می توان با قاطعیت اعلام کرد اگر تمامی پارامترهای به کار رفته در یک محصول را بپسندید، اما طراحیش دلتان را به دست نیاورد، بدون شک محصول را انتخاب نخواهید کرد. این ویژگی برای کاربرانی که به دکوراسیون محل زندگیشان اهمیت بالایی می دهند و همچنین افرادی که مشکل پسندند اهمیت ویژه ای دارد.

5-زاویه ی دید

دید افقی و عمودی را با قرار گیری در زاویه های مختلفی از تلویزیون بررسی کنید زاویه دید از نکاتی است که لازم است هنگام خرید نمایشگرها و تلویزیون ها مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا گستردگی زاویه ی دید کمک خواهد کرد از هر نقطه ای در سالن تصویری واضح و کامل را مشاهده نمایید. زاویه ی دید از صفر درجه شروع می شود و با حرکت به کنارها، به عددش افزوده خواهد شد. این مشکل در مورد نمایشگرهای پلاسما تا حدی کم رنگ می باشد، اما در نمایشگرهای LCD این مشکل تا حدی رایج تر است.

6-سایز نمایشگر

در مشخصات فنی تلویزیون نکته دیگری که به آن توجه می شود سایز نمایشگر است انتخاب سایز نمایشگر تنها به شما و سالنی که در اختیار دارید بستگی دارد. تلویزیون ها با سایز های متنوع تولید شده اند و شما هر سایزی را که انتخاب کنید با تنوع مدل ها مواجه خواهید شد و در بین مدل های موجود می توانید یکی را انتخاب نمایید اگر فضای کمی در اختیار دارید و سالن چندان بزرگی ندارید، انتخاب تلویزیونی در اینچ پایین تر برایتان مناسب تر است. شما باید به طور عادی فاصله زیادی با تلویزیون داشته باشید. این میزان فاصله در سایزهای مختلف متفاوت است و باید محاسبه شود.

7-رزولوشن تصویر

توجه به رزولوشن تصویر در خرید تلویزیون اهمیت زیادی دارد. زیرا از مواردی است که کاربران در هنگام تماشای تلویزیون با آن سروکار دارند. میزان پیکسل های به کار رفته در ساخت تصاویر، کیفیت آن ها را تعیین می کند. هر چه رزولوشن تصویر بالاتر باشد تعداد پیکسل ها بیشتر شده و کاربر کیفیت مطلوبتری را در هنگام به نمایش در آمدن تصاویر مشاهده خواهد کرد. هنگام خرید، رزولوشن تلویزیون را حتما چک کنید. با این روش خواهید فهمید که پنل تلویزیون شما با کیفیت است یا یک پنل معمولی است. روش چک کردن Static Resolution به این صورت است که ببینید آیا قادرید زمانی که یک عکس یا یک تصویر فریز شده از شخصی را می‌بینید، تار‌های موی وی را طوری ببینید که قابل شمارش باشند (تارهای موی شخص محو نشده باشد). 

8-درگاه های ورودی و خروجی بیشتر با پورت HDMI

امروزه تلویزیون به درگاه های مختلف و متنوعی تجهیز شده و روانه بازار می شوند، اما تنها درگاهی که شما به آن نیاز خواهید داشت HDMI است. تمام ابزارهای خارجی مانند پخش کننده‌ها، ست‌آپ باکس‌ها و غیره همگی از HDMI پشتیبانی می‌کنند. HDMI

 

استاندارد اتصال وسایل صوتی و تصویری و کامپیوتری به یکدیگر است که قابلیت انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان را دارد. از طریق HDMI می توان تصاویر ویدیوی HD به همراه صدای چند کاناله را با قابلیت های کنترلی بسیار پیشرفته منتقل کرد. بیش از 800 تولید کننده، محصولات خود را با پورت HDMIعرضه می کنند. تمام HDTV ها و پخش کننده های Blu-ray، بسیاری از کارت های گرافیک کامپیوتر و کنسول های بازی و دوربین های دیجیتال عکس برداری و فیلم برداری مجهز به پورت HDMI هستند.

9-ریموت جدید و جذاب

اکثر تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل هوشمند مجهز شده اند تا کارکرد راحت تری از تلویزیون را برایتان فراهم کنند. این ریموت ها با قابلیت های خاصی که دارند استفاده از برنامه ها و قابلیت های تلویزیون را راحت تر و با سرعت بالاتری انجام خواهند داد

10-گیرنده دیجیتال

در حال حاضر برای دریافت تمامی کانال های تلویزیون باید گیرنده دیجیتالی تهیه شود تا بتوان از شبکه های آن به راحتی استفاده شود. به همین خاطر در هنگام خرید تلویزیون توجه به گیرنده دیجیتالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هرچند تلویزیون های جدید امروزه دارای گیرنده دیجیتالی هستند پس لازم نیست برای خرید آن هزینه ای صرف شود.

11-توجه به عنصر صدا

برای تعیین کیفیت صدا باید دو مورد Distortion و Frequency Response بررسی شوند، این پارامترهای در 80dB و بیشتر، پاسخ مطلوب و مناسب را ارائه خواهد داد. در زمینه ی تولید صدا کمپانی سونی در مقام اول، ال جی و سامسونگ نیز در مکان های بعدی قرار گرفته اند. با توجه به این که کمپانی سونی در زمینه ی تولید محصولات صوتی کارایی مطلوبی از خود نشان داده، این تکنولوژی را در تلویزیون هایش نیز استفاده کرده است و صدایی شگفت انگیز را مخصوصا از تولیدات OLED پخش خواهد کرد. تلویزیون های ال جی نیز به لطف اسپیکرهای Harman & Kardon صدایی مطلوب را پخش خواهند کرد؛ البته کیفیت صدای پخش شده در تلویزیون های OLED ال جی به لطف وجود ساندبار بسیار عالی و حیرت آور است. تلویزیون های سامسونگ در رده ی سوم کیفیت صدا قرار گرفته اند، اما این به معنای کیفیت پایین صدا در این مدل ها نیست. صدای پخش شده توسط محصولات سامسونگ دارای کیفیت خوب، شفاف و با تفکیک بالاست.

12-Local Daiming از نکات برجسته خرید LED

در هنگام خرید تلویزیون باید به فناوری Local Daiming توجه شود. اصلی ترین تفاوتی که در بین نمایشگرهای LCD و LED مطرح است تامین نور پس زمینه می باشد. این نور در نمایشگرهای ال ای دی از طریق لامپ های LED تامین خواهد شد. میزان روشنایی در این لامپ ها بسیار مناسب است و با توجه به این که پیکسل های تصویر از طریق لامپ های کوچک روشناییشان را تامین می کنند بیشتر قابل کنترل هستند. فناوری Local Daiming در این نمایشگرها مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری به ارتقاء کیفیت تصویر و نمایش تصاویر واقعی تر کمک کرده به طوریکه صحنه هایی زنده را به نمایش درآورد.

 

نکات مهم و کلیدی در زمینه شرایط و محل استفاده

1-رطوبت و دما

تلویزیون شما نباید در مکان بسیار گرمی که گردش هوا در آن محدود است قرار بگیرد زیرا قطعات الکترونیکی حساس داخل تلویزیون دچارمشکل میشوند، و همین امر یکی از علل کوتاه شدن عمر تلویزیون شما است. مکانی که تلویزیون خود را بر روی آن قرار میدهید باید دارای تهویه هوای مناسب باشد. در بعضی مواقع افراد مکان مناسبی را برای تلویزیون خود انتخاب نمیکنند برای مثال تلویزیون را بیش از حد به دیوار میچسباند و یا در کنار پرده های ضخیم قرار میدهند، که این امر باعث محدودیت گردش هوا میشود.  چنانچه تلویزیون را داخل دکور دیواری قرار داده اید، باید از فضای آزاد اطراف دستگاه اطمینان داشته باشید . تلویزیون شما باید از دستگاه‌های حرارتی، رادیاتورها ، شومینه و کولر ها فاصله مناسب داشته باشد. بطور کلی تلویزیون باید از نوسانات دما ، رطوبت و نور مستقیم خورشید به دور باشد.

2-تلویزیون خود را به محافظ برق وصل کنید

یکی از علل آسیب دیدن تلویزیون  ها نوسانات برقی است  که در طولانی مدت باعث سوختن آن میشود . شما میتوانید با استفاده از یک محافظ و ترانس خودکار با ولتاژ مناسب ، تلوزیون را از این آسیب در امان نگه دارید. تلویزیون باید به محافظ مناسبی متصل شود که دارای منبع تغذیه صحیح باشد یعنی ولتاژ دقیق و مورد نیاز را به دستگاه انتقال دهد.

3-اجتناب از لمس صفحه تلویزیون

هرگز نباید صفحه تلویزیون خود را لمس کنید زیرا باعث از بین رفتن پیکسل های موجود در صفحه شده و در نهایت ، کیفیت تصویر کم میشود. صفحه نمایش از مواد ظریف ساخته شده است. برخورد اشیاء تیز با آن منجربه خسارتی جبران ناپذیر میشود .کودکان معمولا کسانی هستند که دوست دارند روی صفحه نمایش را لمس کنند، بنابراین به آنها  آموزش دهید که این کار را انجام ندهند.

4-از بین بردن گرد و غبار تلویزیون

اساسا بر روی تلویزیون گرد و غبار زیادی مینشیند، علت عمده آن به جریان هوای منطقه بستگی دارد . اگر در منطقه ای که زندگی میکنید گرد و خاک زیاد است، باید تلویزیون خود را سه تا چهار بار در هفته پاک کنید . گرد و غبار نیز می تواند باعث ایجاد شوک الکتریکی شود و بدترین اتفاق آن آسیب به قطعات داخلی تلویزیون است.
تلویزیون پلاسما،ال سی دی و ال ای دی به برق استاتیک حساس هستند، بنابراین، استفاده از پاک کننده ها و پارچه های ضد استاتیک بسیار مهم است. شما میتوانید زمان تمیز کردن تلوزیون خود از پارچه میکرو فایبر استفاده کنید 

5-جلوگیری از داغ شدن تلویزیون

یکی از علل داغ شدن تلویزیون،  ثابت ماندن تصویر در طولانی مدت است که در بعضی مواقع منجربه سوختن نمایشگر میشود.  برای جلوگیری از احتمال سوختگی، میتوانید صفحه نمایش خود را برای لحظه ای کوتاه خاموش کنید و یا کانال های دیگر را امتحان کنید، در این صورت پیسکل های تلویزیون قادر به استراحت بوده و باعث رفع خطر میشود.

6-تلویزیون خود را به درستی نصب کنید

تلویزیون های ال سی دی وزن نصبتا سنگینی دارند، به همین علت است که تاکید میشود در جای مناسب نصب شوند. حتما از استحکام پایه های میز تلویزیون خود مطمئن شوید ،تا در صورت تکان احتمالی مشکلی برای تلویزیون ایجاد نشود . در صورتی که دوست دارید تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب کنید ، حتما از پایه های نگهدارنده ی استاندارد استفاده کنید و از استحکام دیوار خود مطمئن شوید.

اجزای تشکیل دهنده و نحوه عملکرد

1-صفحه نمایشگر یا پنل

پنل یکی از اصلی ترین قطعات تلویزیون است و در واقع قسمتی است که تصاویر بر روی آن نمایش داده می شود.

نمایشگرهای LED از دیودهای ساطع کننده نور تشکیل شده اند که در ساخت فلش دوربین ها نیز کاربرد دارند. این نمایشگرها انرژی کمی مصرف کرده و عمر متوسط آنها حدود ۱۰۰ هزار ساعت است. عوامل مختلفی برعملکرد پنل تلویزیون تاثیر دارد از جمله نفوذ مایعات، استفاده از مواد تمیز کننده ،گرد و غبار ،ضربه و غیره.

2-کابل FLAT

این کابل ها در تلویزیون های LED رابط بین برد اصلی و برد LED هستند. کابل های فلت بالای برد LED وصل می شوند و برد اصلی را به آن متصل می کند.

3-برد اصلی

یکی از مهمترین بخش های تلویزیون های LED ، برد اصلی آن  است. این برد شامل انواع پورت ها، پردازشگر و سیستم انتقال تصویر است و در تلویزیون های LED خود دارای چند قطعه می باشد که در زیر به آنها اشاره می شود:

  • آی سی اصلی یا آی سی کنترلر

این آی سی یک آی سی مربعی شکل و بزرگترین آی سی بر روی برد اصلی تلویزیون است که تمام دستورات وارد این آی سی می شود.

  • آی سی لایتز

این آی سی که روی برد LED قرار دارد نور صفحه را تنظیم می کند.

آی سی MCU که کار اصلی پردازش و کنترل دستگاه را انجام می دهد و وظیفه ارتباط های مستقیم و غیرمستقیم بین آی سی های مختلف قرار گرفته بر روی برد را بر عهده دارد. مثلاً با آی سی GPU یا آی سی رنگ و آی سی های  RAM ارتباط مستقیم دارد.

  • آی سی رم

این آی سی یکی از مهمترین آی سی های  قرار گرفته بر روی برد اصلی است که وظیفه پردازش کنترلر منطقی را بر عهده دارند و در صورتی که  از فضای کافی برخوردار نباشد اختلالاتی در تصویر تلویزیون به وجود می آید در واقع هر چه مقدار فضای آی سی رم بیشتر باشد عملیات پردازش دریافت و پخش تصاویر بهتر و سریعتر انجام می شود.

  • آی سی فلش

این آی سی اطلاعات دستگاه و عملیات کنترل را در بر دارد و همه اطلاعات مربوط به برنامه نویسی تلویزیون های در این آی سی قرار داده شده اند. در صورتی که بخواهیم اطلاعات دستگاه را کنترل یا ویرایش کنیم باید از طریق نرم افزار هایی که به این آی سی مرتبط هستند این کار را انجام دهیم .

  • آی سی HDMI

از این آی سی برای برقراری ارتباط تلویزیون های ال ای دی با دیگر دستگاه های جانبی بهره گرفته می شود.

  • آی سی تیونر

این آی سی از مجموعه ای از خازن ها، ترانزیستورها، آمپلی فایر و تشکیل شده است و وظیفه آن دریافت سیگنال از آنتن و یا هر فرستنده دیگر است. این آی سی همچنین وظیفه تبدیل امواجی را که به صورت آنالوگ دریافت می شود، به امواج دیجیتال و سیگنال های قابل فهم آی سی MCU  برعهده دارد. در واقع از این طریق این آی سی تصاویر را به صورتی که قابل نمایش در تلویزیون های LED باشند تبدیل می کند .

4-کنترلر

ورودی های اصلی تلویزیون یعنی ورودی های تصویر آنالوگ و ورودیهای HDMI تلویزیون بر روی آن قرار دارند. کنترلر اطلاعات دریافت شده تمام ورودی ها را مستقیما به چیپ ست اصلی می فرستد.

5-چیپ ست اصلی

این چیپ دربرگیرنده یک خنک کننده آلومینیومی و یک قطعه سیلیکونی برای انتقال گرما است و همچنین در تلویزیون های LED این چیپ دارای یک پردازشگر تصویر دو هسته ای است.

6-ماژول حافظه

در تلویزیون های LED ، این ماژول روی برد اصلی در اطراف چیپ ست اصلی نصب می شود و نوعی فضای ذخیره سازی است که وظیفه ذخیره کردن اطلاعات را بر عهده دارد.

7-بک لایت یا نور پس زمینه

یکی از مهمترین قطعات در تلویزیون های LED بک لایت است. این قطعه تامین کننده منبع نور تلویزیون می باشد و در واقع وظیفه اصلی نمایش تصاویر بر روی نمایشگر را بر عهده دارد. در تلویزیون های LED برای تامین نور بک لایت از لامپ های ال ای دی استفاده می شود.

8-پورت USB

این پورت برای اتصال دستگاه های جانبی مانند فلش مموری ها و دیگر حافظه های جانبی و یا دستگاه هایی که از طریق کابل usb قابلیت اتصال دارند به تلویزیون کاربرد دارد.

9-آمپلی فایر بلندگو

 

تقریباً در تمام مدل های تلویزیون LED یک تقویت کننده صدا روی برد اصلی تلویزیون قرار می گیرد تا صدای خروجی برد را برای بلندگوهای تلویزیون تقویت کند.

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر