آمیار24
1054
4+
بنر زیر رسته

نگهداری از ماشین لباسشویی

برای نگهداری از ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
 
دانستن روش نگهداری از ماشین لباسشویی به شما فرصت می دهد برای مدت طولانی از این لوازم برقی استفاده کنید ولی در غیر این صورت نه تنها در کوتاهترین مدت زمان مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیر آن بوده ، بلکه خرابی های به وجود آمده  به یک کابوس برای شما تبدیل خواهد شد.
 

ماشین لباسشویی یکی از اصلی ترین وسایل خانه است. مثلا تصور کنید برای یک هفته ماشین لباسشویی شما کار نکند و مجبور شوید با دست لباس هایتان را بشویید به ویژه زمانی که صاحب فرزند هستید و مجبور به شستن لباس هایشان هم باشید.  در ایده آل ترین حالت ممکن، تعمیر خرابی ماشین لباسشویی به مدت زمانی نیاز دارد. پس با این شرایط،  پیشنهاد ما این است با در نظر گرفتن روش نگهداری از ماشین لباسشویی از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید. راه هایی برای دوام و خوب کارکردن آن وجود دارد که رعایت آنها کار آسانی است.

 

در این بخش با ارائه ی مطالب مفید در مورد روش نگهداری از ماشین لباسشویی می خواهیم طول عمر لوازم خانگی شما را ارتقا دهیم . ماشین لباسشویی نیز به توجه نیاز دارد در صورتی که توجه کافی دریافت نکند به زودی کارایی و عملکرد خود را از دست خواهد داد.  با آمیار 24 همراه باشید تا با کسب راهکار و ترفندهای مطلوب بتوانید برای مدت طولانی تر از لوازم خانگی به ویژه لوازم برقی موجود در آشپزخانه تان بهره مند شوید. 

 

 

ثبت درخواست

 

 

روش های نگهداری از ماشین لباسشویی 

 

اول . تنظیمات مناسب
یکی از اصولی ترین روش های نگهداری از ماشین لباسشویی ، در نظرگرفتن  تنظیمات مناسب هنگام شستن لباس هاست. در نظر بگیرید  تا زمانیکه لباس هایتان بیش از حد کثیف نباشد ، تنظیمات قوی را به کار نگیرید  چرا که در این حالت فشار زیادی به موتور ماشین لباس شویی وارد می شود. این حالت احتمال به وجود آمدن مشکلات و خرابی ماشین لباسشویی را دوچندان می کند.
 
 
دوم : تعداد لباس های زیاد ممنوع
معمولا در آخر هفته حجم زیادی از لباسها باعث می شود که فشار زیادی به لباسشویی وارد شود، از این رو بهتر است که شستشوی لباسها را از هفته ای یک بار به دوبار افزایش دهیم.استفاده از لباس های زیاد برای شستشو در یک دور، یکی دیگر از اشتباهاتی است که بیشتر ما در استفاده از ماشین لباسشویی مرتکب آن می شویم . زمانی که لباس های بیشتری را به یکباره می خواهید بشویید ، فشار بیشتری به موتور آن وارد می شود و از طرف دیگر به دلیل اینکه فضای کافی بین لباس ها وجود ندارد ،  تمیز شدن آن ها کامل نخواهد بود . به همین خاطر برای نگهداری از ماشین لباسشویی و هم برای شستشوی تمیز لباس ها سعی کنید لباس های کمتر و مناسب با حجم و ظرفیت دستگاه وارد ماشین لباسشویی خود کنید.
 
 
سوم : تمیز کردن ماشین لباس شویی
یکی از روش‌های دیگر نگهداری از ماشین لباسشویی، تمیز کردن پیوسته ی آن است .در نظر داشته باشید که ناخالصی ها به شدت در ماشین لباسشویی انباشته می شود و با گذر زمان عملکرد آن کاهش می یابد.یکی از اصولی ترین راهکارها برای شستشو و تمیز کردن ماشین لباس شویی ، تهیه محلولی از آب گرم و سرکه است.  اجازه دهید این محلول ، بدون وجود لباس به مدت کافی کار کند و جرم های احتمالی در مسیر ماشین و خروجی آن را پاکسازی کند.
 
 
چهارم : توجه به لکه های نارنجی
یکی از روش های دیگر،  توجه به لکه های نارنجی است. وجود لکه های نارنجی ، نشانه  زنگ زدگی بعضی از بخش های ماشین لباسشویی است، در این حالت باید راهکار اصلی برای برطرف ساختن این مشکل را در پیش بگیرید. با دیدن لکه های نارنجی اگر در اسرع وقت اقداماتی انجام نشود ؛ مشکلات به وجود آمده با گذر زمان بیشتر و بیشتر خواهد شد و حتی ممکن است مشکل به برخی از بخش ها سرایت کند و به گونه ای فرسوده شود و از بین رود که دیگر قابل جبران نباشد. پس همواره بعد از شستشوی لباس ها سعی کنید به دقت ، وجود چنین لکه هایی رابررسی کنید
 
 
 
ثبت درخواست
 
 
 
پنجم : همسطح قرار دادن ماشین لباسشویی با زمین
همسطح زمین قرار دادن ماشین هم یکی دیگر از روش های نگهداری از آن است در صورتی که این دستگاه در جایگاه خود میزان باشد به دلیل ایجاد سروصدا هایی عجیب و غریب و جابه جایی از موقعیت خود می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند. زمانی که ماشین لباسشویی متحمل لرزش های بسیاری قرار می گیرد نیاز بیشتری به تعمیر خواهد داشت . در اولین مرحله سعی کنید مکانی مناسب را برای آن انتخاب کنید. با این ترفند ساده می توانید به سادگی از به وجود آوردن سروصداهای بیش از حد نیز جلوگیری کرده باشید.
 
 
ششم : استفاده از شوینده ی مناسب
باور اشتباهی بین خیلی از ما وجود دارد که  فکر می کنیم اگر پودر لباسشویی بیشتری استفاده کنیم ، لباس هایمان تمیز تر خواهد بود در صورتی که واقعیت کاملا از این تصور دور است.وجود پودر و شوینده بیشتر نه تنها  در لباس ها انباشته می شود ؛ بلکه در بین اجزای داخلی دستگاه ذخیره می شود و با گذشت زمان، کارایی لباسشویی را تحت تاثیر قرار می دهد. یک روش نگهداری از ماشین لباسشویی این است که از شوینده های مناسب به مقدار کافی استفاده کنید. شوینده های تقلبی و نامناسب هم می تواند جور دیگری به دستگاه  آسیب وارد کند.
 
 
هفتم : تعویض شلنگ های ماشین لباسشویی  
سازندگان ماشین های لباسشویی توصیه می کنند که شلنگ های ماشین  هر 5 سال یکبار تعویض شود. برای عمر طولانی و نیاز به تعویض کمتر از  شلنگ های با کیفیت و ساخته شده از فولاد ضد زنگ استفاده کنید.

 

هشتم : باز نگهداشتن درب ماشین لباسشویی بعد از شست و شو
بعد از هر دوره شستشو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا کاملا خشک شود. این کار باعث پیشگیری از رشد کپک و قارچ ها روی لاستیک ها و منفذهای درون ماشین شود. همچنین ماشین لباسشویی همیشه بوی تمیزی و تازگی خواهد داد.

 

نهم : تمیز کردن فیلتر آب
تمیز کردن فیلتر آب برای محافظت از محفظه فیلتر کار ضروری و مهمی است این کار باعث می شود خاک و دوده به طور کامل از ماشین پاک شده و لباس ها به خوبی شسته شود. بعد از چندبار استفاده از ماشین لباسشویی از یک دور شستشو بدون پودر و با درجه بالا برای شستشو و تمیز نگه داشتن خود ماشین لباسشویی استفاده کنید این عمل می تواند خاک و میکروب های ماشین را به خوبی شستشو دهد و دستگاه را برای استفاده و شستن لباس ها آماده کند.
 
 
 
ثبت درخواست
 
 
 

 

حالا که با روش نگهداری از ماشین لباسشویی آشنا شده اید می توانید  با رعایت این نکات به آسانی برای مدت بیشتر از خدمت رسانی اش بهره مند باشید و بارها و بارها دکمه هایش را فشار دهید و  لباس های تمیز و خوشبو را از ماشین لباس شویی تان تحویل بگیرید. اگر سوالی به ذهنتان پیش آمد یا راهنمایی بیشتری در این خصوص خواستید آمیار24 با بهترین متخصصان در کنار شماست. کارشناسان مجرب این مجموعه با افتخار در خدمت شما هستند. برای ثبت درخواست یا راهنمایی می‌توانید اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر