آمیار24
1192
0+
بنر زیر رسته

روش های نگهداری از چرخ گوشت

چگونه از چرخ گوشت ها نگهداری کنیم تا عمر مفیدشان بیشتر شود؟!

زمانی که اطلاعات کافی در مورد روش نگهداری از چرخ گوشت راکسب می کنید می توانید به آسانی با در نظر گرفتن راهکارهای ساده و ترفندهای مطلوب طول عمر وسیله ی خانگی خود را افزایش داده  و مانع به وجود آمدن خرابی و مشکلات مربوط شوید و بهترین کارایی را از آن داشته باشید.

نیاز بشر به خوردن گوشت برای تأمین پروتئین‌های لازم بدن، انسان را به اختراع وسایلی واداشت تا بتواند گوشت شکار خود را قطعه‌ قطعه کند تا برای خوردن مناسب‌تر گردد. اما با گذشت زمان و تغییر نحوهٔ غذا خوردن و احتیاج بشر به تنوع غذایی، انسان به فکر اختراع وسیله‌ای افتاد تا بتواند به کمک آن قطعات گوشت را ریزتر کند. چرخ گوشت های امروزی نمونه های کامل شده مدل های قبلی است که حالا در خانه اکثر ایرانیان موجود است.

در این بخش  سعی داریم با بررسی روش نگهداری از چرخ گوشت شما را در نگهداری هر چه بیشتر و البته افزایش طول عمر مفید این محصول یاری کنیم. با توجه به هزینه های سرسام آور لوازم خانگی روش نگهداری لوازم خانگی به ویژه لوازم موجود در آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس معقول به نظر می رسد که با استفاده از ترفندهای ساده کارایی یک محصول را افزایش دهید. اگر از چرخ گوشت خریداری شده به خوبی نگهداری کنید  با گذر زمان شاهد کاهش عملکرد آن نخواهید بود و از همه مهمتر مشکلات مربوط به خرابی آن نیز به آسانی از بین خواهد رفت .

ترفندهای ساده به آسانی می تواند از لوازم خانگی شما برای مدت طولانی حفاظت کند . روش نگهداری از چرخ گوشت مانند روش نگهداری سایر لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و یخچال نیازمند تخصص و دردسرهای زیاد نیست و هر فردی می تواند با رعایت نکات ساده از این نوع لوازم برقی بیشترین استفاده را داشته باشد.

 هزینه هایی که برای تعمیر لوازم خانگی خراب شده باید در نظر بگیرید در بسیاری از مواقع ممکن است از هزینه ی خرید آن محصول بیشتر باشد به ویژه در تعمیر لوازم خانگی نمی توان به همه ی افراد اعتماد کرد. ما آمیار همراه باشید و با دریافت اطلاعات کافی و مفید در مورد روش نگهداری از لوازم خانگی و روش نگهداری از چرخ گوشت  بتوانید از آنها به خوبی نگهداری کنید.

 

ثبت درخواست

 

چرا روش نگهداری از چرخ گوشت مهم است؟

اول . یکی از اصلی ترین روش نگهداری از چرخ گوشت ، خرد کردن قطعات گوشت در قطعات هم اندازه و به صورت کوچک خرد است که باعث می شود به چرخ گوشت فشار زیادی وارد نشود و کمترین فشار به دستگاه چرخ گوشت وارد شود.

دوم .  روشن ماندن چرخ گوشت زمانی که خالی است می تواند بیشترین آسیب را به آن وارد کند زیرا در این حالت دور موتور به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند و ممکن است به فرسایش آن منجر شود.

سوم . مدت زمانی که چرخ گوشت روشن است نیز در طول عمر آن تاثیر گذار خواهد بود پیشنهاد می کنیم که هر ده دقیقه یک بار اجازه دهید دستگاه تان استراحت کند . هم کارایی در این حالت بهتر می شود و هم طول عمر مفید آن بیشتر می گردد

چهارم . اگر مقدار گوشتی که قرار است چرخ کنید زیاد است، یکی از بهترین روش ها برای نگهداری از چرخ گوشت تان این است که هر چند دقیقه یک بار آن را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.

 

پنجم . تیغ های چرخ گوشت هم باید به طور دوره ای و هر چند ماه یکبار تیز شوند تا  کارایی مطلوب داشته باشند.  بهترین زمان برای تیز کردن تیغه ها هر 3 ماه یک بار است. پس از هر بار استفاده ، تیغ های چرخ گوشت باید به طور کامل با آب ولرم شستشو داده و خشک شود. اگر مواد غذایی روی تیغه ها چسبیده  باشد و روی آن باقی بماند مدت زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارد و تیزی تیغ ها را به سرعت از بین می برد. هرچه تیغه ها تیز تر باشد فشار کمتری به چرخ گوشت وارد می شود و بیشتر عمر می کند.

 

ثبت درخواست

 

ششم .  توصیه می کنیم بعد از اتمام فرایند چرخ کردن گوشت برای اینکه مطمئن شوید هیچ گونه تکه ی گوشت در داخل دستگاه نمانده است  از نان خشک استفاده کنید.

هفتم . یکی  از ایرادات دستگاه چرخ گوشت ، خروج به صورت له شده است. در این حالت به احتمال زیاد، تیغ های چرخ کند شده است اما اگر بعد از برطرف شدن این مشکل، باز هم چرخ گوشت تان گوشت ها ی له شده تحویل داد به نظر می رسد که مشکل جدی است . تیز کردن تیغ ها  باید توسط یک فرد مجرب در این زمینه صورت بگیرد چرا که  سائیده شدن اشتباه تیغه ها، سبب خرابی آن می شود. پس این کار را به یک متخصص بسپارید تا از درستی کار اطمینان داشته باشید. معمولا  بیشترین مشکلات  به همین کندی تیغ های موجود برمی گردد.

هشتم .  برخی از افراد از چرخ گوشت برای خرد کردن پیاز و سیب زمینی استفاده می کنند، این روش نیز سبب به وجود آمدن مشکلات جدی خواهد بود. همچنین دیده شده که برخی از چرخ گوشت برای خرد کردن سبزیجات استفاده می کنند. یادمان باشد که آب موجود در سبزی ها ممکن است به موتور دستگاه نفوذ کند و باعث خرابی آن شود.

نهم . گاهی خانم های خانه تصور می کنند که انتخاب تکه های بزرگ گوشت، فرآیند چرخ کردن گوشت ها را کوتاه می کند و در زمان صرفه جویی می شود اما حقیقت این است که وقتی تکه های گوشت بزرگ هستند به دلیل بزرگی تکه ها فشار بیشتری به دستگاه می آید و کند تر از حد معمول عمل می کند و در واقع نتیجه معکوس می گیرید.

دهم . محل نگهداری چرخ گوشت در زمان هایی که کار نمی کند هم مهم است و یکی دیگر از موثرترین روش های نگهداری از چرخ گوشت برای افزایش طول عمر آن به حساب می آید. چرخ گوشت را در مکانی دور از رطوبت نگه دارید. درحضور رطوبت عملکرد موتور به طور ویژه ای کاهش پیدا می کند.

یازدهم . اگر قصد خرید چرخ گوشت دارید ، دقت کنید تیغه ها و صفحات برش درون دستگاه انتخابی تان ضدزنگ باشد. ضد زنگ بودن این قطعات جلوی  زنگ زدن و فرسودگی دستگاه را بعد از شست وشوهای مکرر می گیرد. تیز بودن تیغه های چرخ گوشت هم اهمیت زیادی دارد. اگر تیغه ها از آلیاژ نامناسب باشد احتمالا به اندازه کافی تیز نیست و زمان چرخ کردن باعث له شدن گوشت می شود.

دوازدهم. چرخ گوشت را در حالت روشن ، خالی نگذارید. چرخ گوشت بدون گوشت وقتی روشن است دور موتور دستگاه بالا می رود و افزایش گرما و فرسودگی قطعات موتور را به دنبال دارد.

با در نظر گرفتن روش نگهداری از چرخ گوشت به صورت مطلوب می توانید به آسانی از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید. با این حال ، چرخ گوشت ها  دستگاه های ساده و کم دردسری هستند که اگر به طور اصولی از آن نگهداری کنید حالا حالاها  چرخ شان برایتان می چرخد.

 

ثبت درخواست

 

سخن پایانی
 .در این مقاله به بررسی راه های نگهداری از چرخ گوشت پرداختیم.در صورتی که چرخ گوشت شما دچار مشکل شود و یا به هریک از قطعات آن آسیب رسد در اولین مورد با نمایندگی آن تماس و یا از متخصصان مورد اعتماد بهره گیرید. متخصصان آمیار24 با پشتیبانی 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما هستند و در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. 

 

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر