آمیار24
2290
0+
بنر زیر رسته

آشنایی با آبگرمکن های زمینی

 

آبگرمکن از آن دسته وسایلی است که سالهاست وظیفه تامین آب گرم خانه را به دوشش گذاشتیم.آبگرمکن زمینی یکی از مدل های آبگرمکن است که برحسب نوع مصرف سوخت به انواع مدلهای آبگرمکن برقی، گازی، نفتی و خورشیدی تقسیم می شود. 

 

آبگرمکن های خانگی هم مثل خیلی از وسایل اطراف ما تاریخچه و مبدا پیدایشی دارند و به دلیلی قدم به دنیای ما گذاشته اند؛ درست از زمانی که لوله کشی آب شهری به منازل وارد شد و امکان استحمام در خانه و استفاده از آب گرم را برای فراهم کرد. آبگرمکن ها از همان زمان تا امروز در انواع و مدل های مختلف در اختیارمان هستند.

 

آب گرمکن زمینی چه مدل هایی دارد؟

مدل های آبگرمکن زمینی ایستاده و دیواری بسته به نوع سوخت مصرفی به صورت انواع مدل برقی، گازی، نفتی و خورشیدی تولید می شود. اینکه چه نوع آبگرمکنی بخریم؟ بسته به نیاز و شرایط موقعیتی که از آن استفاده می کنید ملاک تصمیم گیری شما باید باشد.

 

به طور مثال برای آبگرمکن زمینی برقی در ردیف آبگرمکن های کم مصرف قرار دارد که بهترین انتخاب برای محیط های مسکونی و آپارتمانی است. در برخی از برندهای آبگرمکن برای جلوگیری از اتلاف انرژی از عایق پلی پلی اورتان است که از محصولات جدید و پرکاربرد در صنعت عایق بندی است که مقاومت حرارتی بالا دارد و با وجود وزن سبک جلوی انتقال حرارت به بیرون ابگرمکن را می گیرد. آبگرمکن برقی مناسب خانه های کوچک است. به خاطر حجم کوچک، فضای کمی را اشغال می کند و با برق شهری می تواند به خوبی امکان گرم کردن آب را دارد.

 

برای ثبت درخواست آبگرمکن زمینی اینجا کلیک کنید 

 

مدل های آبگرمکن گازی با گاز شهری و یا کپسول گاز کار می کند. نکته مهم این است که قبل از انتخاب و خرید به برچسب انرژی آن توجه کنید تا سوخت کمتری مصرف کند.

آبگرمکن نفتی اگرچه نسل اول مدل های آبگرمکن محسوب می شود اما هنوز هم در بازار لوازم خانگی خرید و فروش می شود. به عکس آبگرمکن های نفتی که تماما وابسته به سوخت فسیلی است جدیدترین نوع آبگرمکن موجود در بازار نوع خورشیدی آن است که با سیستم انرژی تجدیدپذیر تولید و به بازار عرضه شده است.

آبگرمکن خورشیدی گزینه خیلی خوبی است اگر به دنبال انرژی پاک و سوخت ارزان هستید. این نوع آبگرمکن با انرژی خورشید که همیشه در دسترس و رایگان است کار می کند. این محصول تولید ایران هم دارد و با گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به علاقه مندان عرضه می شود. اگر ساکن مناطق کویری هستید و محل سکونت تان آفتاب مناسب دارد با یک بار هزینه کردن و خرید آبگرمکن خورشیدی می توانید هزینه های سوخت و قبض گاز و برق خود را کاهش دهید و به محیط زیست هم احترام بگذارید.

 

به هرحال قیمت انواع آبگرمکن زمینی بسته به کارایی و مدل های آن متفاوت است اما نکته ای که از همه مهم تر است خرید آبگرمکن با ضمانت نامه است؛ اگرچه قیمت بالاتری داشته باشد چرا که تضمین خدمات پس از فروش  توسط کارخانه سازنده در طولانی مدت به صرفه تر است.

  

اولین اقدام بعد از خرید آبگرمکن، نصب و استفاده از آن است که اگر فنی نیستید بهتر است که فرآیند نصب را به تکنسین نصب آبگرمکن بسپارید. نصب وسایل حساسی چون آبگرمکن ضوابطی دارد که اگر رعایت نشود علاوه بر آسیب های احتمالی به دستگاه و عملکرد نامناسب می تواند سلامت اعضای خانواده را که ارزشش از هرچیزی بالاتر است  به خطر بیاندازد.

 

در نهایت آبگرمکن ها همیشه نو نوار نیستند. با گذشت زمان و استفاده مکرر به خصوص اگر نکات مهم نگهداری از آبگرمکن ها را ندانیم و رعایت نکنیم نیازمند تعمیر می شوند. علاوه بر این سرویس های دوره ای آبگرمکن ها هم خیلی مهم است که به حفظ کارایی و افزایش عمر مفید آن ها کمک میکند. اگر به دنبال متخصص حرفه ای و مجرب برای نصب یا تعمیر آبگرمکن خود هستید ، آمیار24 هواره درکنار شماست و در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت کار شما را انجام می دهد . برای ثبت درخواست اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر