آمیار24
5183
1+
بنر زیر رسته

درب های آهنی ساختمان و حیاط

حکایت زنگ زدن درب ورودی

زنگ زدن یکی از مواردی است که زیبایی درب ها را به خطر می اندازد. اما جای نگرانی نیست. چون راه های زیادی برای حل این مسئله وجود دارد. یکی از همین راهکارها پوشاندن سطح فلز با موم یا واکس است. چون این دو چیز ماهیت غیرقطبی و روغنی دارند و مانع نفوذ رطوبت می شوند. راه دوم و البته خانگی بعدی مخلوط نوشابه و جوش شیرین است. باید این محلول را با یک حوله یا دستمال تمیز روی آثار زنگ زده بکشید تا باعث محافظت از این موضوع شود. حالا طرح این مسئله که نوشابه ای که ما می خوریم چرا باید اینجا کاربرد داشته باشد، بماند برای بعد.


درب آهنی ساختمان-آمیار24

 

درب نباید به چارچوب گیر کند

یکی از مزیت های قابل توجه در درب های آهنی، ساخت چارچوب های قوی و تراز بودن آن هاست. از طرفی دیگر یکی از مشکلات رایج در میان درب ها، گیر کردن آن به چارچوب است. اگر چنین مشکلی پیش آمد، در صورت سفت بودن لولاها، درب را فقط تا جایی که شروع به گیر کردن می کند ببندید. ناحیه ی مورد نظر را بررسی کنید. بعد یک تکه مقوا میان لبه ی در و چارچوب برای شناسایی محل سایش بگذارید. در مرحله ی آخر هم لولای مشکل ساز را خارج و با سنباده، ناحیه ی شناسایی شده که درب گیر می کند را هموار کنید.



راهکار شکستگی لولا

ضعف لولای در، زنگ زدگی، جا خوش کردن گرد و غبار بر روی لولا و دلایلی از این دست، می توانند باعث شکستگی آن شوند. استفاده از چسب مخصوص فلزات یکی از راه های تحریک کننده برای تعمیر لولای شکسته است. اما خب فایده ای ندارد. چون لولای به هم چسبیده شده دیگر مقاومت قبل را ندارد. پس بهتر است در صورت شکستگی از همان اول به جای تعمیر اقدام به تعویض لولا کنید.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر