آمیار24
3299
1+
بنر زیر رسته

مزایای سنگ آنتیک و عمرشان

بهتر است مقدمتا با ویژگی های این نوع سنگ ها آشنا شوید:

  • هم نمای متفاوتی دارند و هم تنوع رنگ و مدل شان زیاد است.

  • با چینش های مختلفی نصب می شوند.

  • روی هر دیواری اعم از گچ، سرامیک، سیمان و... به آسانی نصب می شوند.

  • با توجه به قیمت مناسبی که دارند، شیک و مقاوم هم هستند.

  • روی نماهای کهنه هم اجرا می شوند.

  • در مقابل سایش، یخ زدگی و آتش هم مقاومت خوبی دارند.

بعد از خواندن این شش مورد، نوبت به نکاتی جالب از دنیای سنگ های آنتیک می رسد، که شاید تا الان به گوش تان هم نخورده باشد. پس همراه ما باشید.



رزین سنگ

اولین کار بعد از نصب سنگ های آنتیک استفاده از «رزین سنگ» یا همان براق کننده است. مایعی شفاف که از کوپلیمرهای اکریلیک درست می شود و از نمای ساختمان محافظت می کند. طوری که از نفوذ آب به ساختمان جلوگیری می کند تا با دوام و ضد آب شود. از طرفی مزیت دیگر آن حفظ سنگ ها از اشعه ی خورشید و ممانعت از تغییر رنگ آن هاست.

سنگ آنتیک-آمیار24

عمر سنگ ها را زیاد کنید

اینکه از چه ماده ی شوینده ای برای تمیزکاری سنگ ها به کار می برید، خودش دلیل عمر بلند یا کوتاه سنگ های آنتیک خانه شماست. مثلا کسی که نداند مقاومت سنگ آنتیک در مقابل مواد اسیدی زیاد نیست و از جوهر نمک برای براق کردن آن استفاده کند، زودتر از موعد عمر تزیینات منزلش را کم کرده است. پس اولین نکته اینکه استفاده از مواد شوینده ی اسیدی ممنوع. بهترین انتخاب، شوینده های مخصوص سنگ هستند که با انواع سنگ ها تست شده اند.



یکی از انواع سنگ آنتیک

سنگ قیچی یا گیوتین یکی از انواع سنگ آنتیک است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه های پروفیل های سنگ های تراورتن، مرمریت و .... تهیه می شود. ضمن اینکه طرح و رنگ متنوع و مختلفی هم دارد. از این سنگ در نمای بیرونی و داخلی ساختمان استفاده می شود و نکته حائز اهمیت و منحصر به فرد این سنگ قیچی یا گیوتین، استفاده از آن در کنار کاغذ دیواری، ترموود و.. است.

اشتراک گذاری مطلب
LinkedinLinkedinLinkedin

دیگر مطالب پیشنهادی آمیار

مشاهده مطالب بیشتر